دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
16,000 تومان
کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی توسط فریما قدمی ترجمه شده است.این کتاب ثبت اثر شده و دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت  سرج می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 618 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

گروه درمانی جرالد کوری یک روش مشاوره‌ای گروهی است که از دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز شد و همچنان در حال استفاده و توسعه است. این روش توسط جرالد کوری، یک روان‌درمانگر و مشاور برجسته، به عنوان راهی برای تقویت روابط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس در افراد به ویژه در زمینه روابط میان فردی توسعه یافت. گروه درمانی جرالد کوری بر اساس ایده‌هایی از نظریه رفتاری، مبتنی بر ارتباطات انسانی و تغییرات شخصیتی، ساخته شده است.

برای دانلود قسمتی از کتاب (نمونه کیفیت) اینجا کلیک نمایید.

رویکرد روانکاوی

مفاهیم کلیدی درمان روانکاوانه
رویکرد روانکاوانه افراد را به طور قابل توجهی تحت تأثیر انگیزه ناخودآگاه و تجربیات اولیه دوران کودکی می بیند. از آنجایی که پویایی رفتار در ناخودآگاه مدفون است، گروه درمانی اغلب شامل فرآیندی طولانی از تجزیه و تحلیل تعارضات درونی است که ریشه در گذشته دارند.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی

گروه درمانی تحلیلی بلندمدت عمدتاً فرآیند بازسازی شخصیت است که اهداف درمانی وسیع تری نسبت به سایر رویکردها دارد. رویکردهای گروه درمانی روان پویشی مختصر به اهداف ساده تری در یک چارچوب زمانی محدود می پردازند.

گروه درمانی روانکاوی بر تأثیر گذشته بر عملکرد شخصیت فعلی متمرکز است. تجربیات 6 سال اول زندگی، تاثیر بسیاری بر مشکلاتی که در زمان حال دیده می شود، دارد. رهبران گروهی معاصر به تحلیل گذشته اعضای خود علاقه مند هستند، اما آنها این درک را با حال و آینده در هم می آمیزند.

گذشته تنها به این دلیل است که بر حال و آینده تأثیر می گذارد، اما هر سه بازه زمانی جایگاه اساسی در گروه درمانی دارند (روتان، استون و شی، 2014).

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی 1

اهداف درمانی روانکاوی
هدف اصلی این است که ناخودآگاه را آگاه کنیم. هدف به جای حل مشکلات فوری، بازسازی شخصیت است. نتایج موفقیت‌آمیز درمان روانکاوی منجر به تغییر قابل توجهی در شخصیت و ساختار شخصیت فرد می‌شود.

سبک های رهبری رابطه درمانی در میان درمانگران گروهی با گرایش روانکاوی متفاوت است، رهبرانی که آسان‌گیرتر و محترم باشند، محبوب‌تر هستند تا کسانی که طرفدار اجرای دقیق یک الگوی خاصی هستند.

یکی از اهداف مهم گروه درمانی روان‌کاوانه‌گرا، شناخت روزافزون اهمیت محوری رابطه درمانی است. بر خلاف مدل کلاسیک تحلیلگر غیرشخصی، فرمول معاصر بر اتحاد درمانی تأکید دارد. ایجاد یک رابطه کاری که در آن رهبر با مراقبت، علاقه و مشارکت خود با اعضا ارتباط برقرار می کند، اکنون مدل ارجح است.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری فارسی
دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری فارسی

تکنیک‌ها
تکنیک‌های اصلی شامل حفظ چارچوب تحلیلی، تفکر آزادانه، تفسیر، تحلیل رویا، تجزیه و تحلیل مقاومت و تحلیل انتقال ایده است.
این تکنیک‌ها برای افزایش آگاهی، کسب بینش و آغاز یک فرآیند کاری که منجر به سازماندهی مجدد شخصیت می‌شود، طراحی شده‌اند. دو ویژگی کلیدی گروه درمانی روان پویا عبارتند از: روش های انتقال و انتقال متقابل ایده‌ها و تفکرات در چارچوب وضعیت فعلی گروه.

دانلود رایگان کتاب گروه درمانی جرالد کوری

گروه ها فرصت های زیادی را برای کاوش واکنش های انتقالی که ریشه در روابط قبلی دارند، ارائه می دهند. بعضی گروه‌ها خود را به انتقال‌های متعددی می‌رسانند که امکان بازآفرینی وقایع ناتمام گذشته را فراهم می‌کند.

به‌ویژه زمانی که سایر اعضا احساسات شدیدی را در فرد تحریک می‌کنند که او شخصیت مهمی مانند پدر، مادر، خواهر و برادر، زندگی شریک زندگی، همسر، معشوق سابق، یا رئیس را << در آنها می‌بیند.

در این روش، اعضای گروه به طور مداوم با یکدیگر در مورد تجربیات، احساسات، واکنش‌ها و مشکلاتشان صحبت می‌کنند. این فرآیند کمک می‌کند تا افراد نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و الگوهای نامطلوب رفتاری خود را بهبود بخشند. همچنین، این گروه‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا اعضا با درک بهتری از خود و دیگران، روابطشان را بهبود بخشند و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنند.

یک اصل اساسی گروه‌های درمانی روان پویشی این ایده است که اعضای گروه، از طریق تعاملات خود در گروه، موقعیت اجتماعی خود را دوباره خلق می‌کنند، به این معنی که گروه به یک عالم کوچک از زندگی روزمره دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری آنها تبدیل می‌شود که در آن زندگی می کنند.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی 2

رهبر وظیفه دارد به اعضا کمک کند تا میزان پاسخ آنها به سایرین در گروه را مانند والدین یا خواهر و برادرشان کشف کنند.

یک گروه روانکاوان محیطی امن و خنثی را فراهم می کند که در آن اعضا می توانند افکار و احساسات خود به خود را بیان کنند و گروه محیطی مساعد برای احیای رویدادهای مهم گذشته باشد.

به عنوان مثال، اگر یک عضو زن گروه واکنش شدیدی نسبت به یک عضو مرد نشان دهد، ممکن است متوجه شود که برخی از آسیب های قدیمی که پدر منتقدش به او وارد کرده، باعث این رفتار خشن او با این مرد شده و او رابطه گذشته خود را با پدرش به روابط کنونی با مردان خاصی می آورد.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری

گروه ها می توانند درک پویا از نحوه عملکرد افراد در موقعیت های خارج از گروه ارائه دهند. با احیای گذشته از طریق فرآیند انتقال، اعضا نسبت به راه هایی که گذشته مانع عملکرد حال می شود، آگاهی بیشتری به دست می آورند.

با تفسیر و کار بر روی انتقال آنها، شرکت کنندگان از راه هایی آگاه می شوند که رویدادهای گذشته در توانایی آنها برای ارزیابی و برخورد با واقعیت در زندگی روزمره تداخل ایجاد می کند. طرف دیگر انتقال اعضا، انتقال متقابل رهبر گروه است که ممکن است احساسات او در ارتباط درمانی با اعضا درگیر شود و مانع عینی شود.

انتقال متقابل را می توان به عنوان درمانگر گروهی در نظر گرفت که احساساتی را از گذشته تجربه می کند که توسط عضو گروه در زمان حال دوباره فعال می شود (روتان و همکاران، 2014).

در یک مفهوم گسترده تر، انتقال متقابل شامل پاسخ عاطفی کلی درمانگر گروه به یک عضو است. به میزانی که انتقال متقابل وجود دارد، درمانگران گروهی به اعضا به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهند که گویی آن‌ها چهره‌های مهم خانواده اصلی خود هستند.

کتاب گروه درمانی جرالد کوری pdf

بسیار مهم است که انتقال متقابل به نفع کار با اعضای گروه استفاده شود. هنگامی که گروه درمانگران واکنش های درونی خود را مطالعه می کنند و از آنها برای درک اعضای گروه خود استفاده می کنند، انتقال متقابل می تواند به کار درمانی کمک کند.

رویکرد چند فرهنگی دیدگاه روانکاوی

در این جهت‌گیری، بر این نکته تأکید می‌شود که چگونه تجربیات گذشته اعضای گروه بر شخصیت امروز آنها تأثیر دارد. روان درمانی پویا با در نظر گرفتن زمینه فرهنگی مراجعین و تجربیات اولیه می تواند درک جدیدی از مشکلات فعلی ارائه دهد.

کتاب گروه درمانی جرالد کوری pdf 3

با این نوع درمان روانکاوانه، مراجعین می توانند الگوهای قدیمی را رها کرده کتاب گروه درمانی جرالد کوری pdf و الگوهای جدیدی را در رفتار فعلی خود ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویکرد روان پویشی به تمرین گروهی، ما کتاب روان‌پویشی گروه روان پویا را توصیه می کنیم (روتان و همکاران، 2014).

دانلود رایگان کتاب گروه درمانی جرالد کوری

مثلا، دارلین با احساس حقارت دست و پنجه نرم می کند و نمی تواند مشکلات خود را هم در زندگی روزمره و هم در گروه به خوبی بیان کند. جالب اینجاست که اکثر اعضا دارلین را بسیار باهوش و اجتماعی می‌دانند. آنها او را تشویق می کنند که بیشتر صحبت کند، زیرا که به صحبت‌های او علاقه دارند.

رهبر گروه به دارلین پیشنهاد می کند که در یک جلسه گروهی امتحانی انجام دهد و طوری رفتار کند که انگار واقعا تمام ویژگی هایی را که سایر اعضا در او می بینند را دارد. در نتیجه انجام دادن این آزمایش، دارلین شروع به شناسایی و قدردانی از استعدادهای خود کرد.

او تشویق شد که به مدت یک هفته در بیرون از خانه خود به تمرین این رفتار جدید ادامه دهد و به گروه گزارش دهد که این تجربه برای او چگونه بوده است.

تمرین اهداف درمانی مشاوره آدلری

هدف اصلی یک گروه آدلری، پرورش علاقه اجتماعی یا حس ارتباط با دیگران است. رهبران آدلریان می‌خواهند میل به کمک به افزایش رفاه و آرامش دیگران را در اعضا پرورش دهند تا درک دیگرن، همدلی با دیگران و تقویت حس تعلق به یک گروه را در خود تقویت کنند.

مشاوره صرفاً این نیست که یک درمانگر خبره برای تغییر نسخه تجویز کند. این یک تلاش مشترک است که اعضای گروه و رهبر گروه با هم بر روی اهداف پذیرفته شده و متقابل کار می کنند. اعضا متوجه هستند که مسئول رفتار خود باشند. آدلری ها عمدتاً با به چالش کشیدن تصورات اشتباه مشتریان و فرضیات معیوب آنها سروکار دارند.

پی دی اف کتاب گروه درمانی جرالد کوری

درمان باعث تشویق و کمک به اعضای گروه در تغییر دیدگاه ها و رفتار خود می‌شود.

رابطه درمانی
آدلری ها رابطه درمانی خود را بر پایه همکاری، اعتماد متقابل، احترام، اطمینان، همکاری و همسویی اهداف استوار می کنند. آنها به ویژه برای الگوبرداری رهبر گروه از ارتباطات و اعمال نیک ارزش قائل هستند.

از ابتدای یک گروه، رابطه بین رهبر و اعضا مشارکتی است و مشخصه آن تلاش برای رسیدن به اهداف مشخص و مورد توافق است. گروه درمانگران آدلری تلاش می کنند تا یک اتحاد درمانی برابری طلبانه و یک رابطه فرد به فرد با اعضای گروه خود ایجاد و حفظ کنند.

تکنیک ها
آدلری ها انواع تکنیک ها و سبک های درمانی را توسعه داده اند. آدلری ها ملزم پی دی اف کتاب گروه درمانی جرالد کوری به پیروی از مجموعه ای از رویه ها نیستند. در عوض، آنها می توانند با استفاده از تکنیک هایی که فکر می کنند برای هر مشتری مناسب تر است، از خلاقیت خود استفاده کنند.

” “من حدسی دارم که می خواهم با شما در میان بگذارم.” “به نظر من شما بیشتر مایلید به دیگران در این گروه کمک کنید تا اینکه به خودتان رسیدگی کنید.” “شاید شما می تواند این ایده را برای خودتان به وجود آوردید که تا پایان جلسه برای بیان ایده خود صبر کنید و در پایان خودتان را متقاعد کنید که حرفی برای گفتن ندارید.”

پی دی اف کتاب گروه درمانی جرالد کوری 3
تفاسیر، ارائه‌های پایان باز از پیش‌بینی‌های بالینی هستند که می‌توانند در جلسات گروهی بررسی شوند. تفسیرها به بهترین وجه به صورت مشترک در درون گروه‌ها به دست می‌آیند و اعضای گروه در مورد معانی احتمالی رفتار خود حدس می‌زنند. هدف نهایی این فرآیند این است که شرکت‌کنندگان به درک روان‌شناختی عمیق‌تری از خود برسند.

دانلود کتاب گروه درمانی

هدف این است که اعضا نسبت به نقش خود در ایجاد مشکل، روش‌های حفظ مشکل و کارهایی که می‌توانند برای بهبود وضعیت زندگی خود انجام دهند، آگاهی عمیق‌تری کسب کنند. در طول مرحله پیشرفته یک گروه آدلری (مرحله هدف‌گیری مجدد)، اعضا تشویق می شوند تا بر اساس آنچه از مشارکت گروهی خود آموخته اند، اقدام کنند.

این گروه به دلیل بهبود روابط بین فردی بین اعضا، باعث تغییر می شود. دانلود کتاب گروه درمانی فرآیند گروهی اعضا را قادر می سازد تا خود را مانند دیگران ببینند و خودپنداری‌های معیوب یا اهداف اشتباهی را که دنبال می کنند تشخیص دهند.

در جرالد کوری، هدف اصلی این است که اعضا بهبودی در روابط شخصی و اجتماعی خود را تجربه کنند و با موفقیت با مشکلات روبرو شوند. این روش اغلب در مواردی مانند مشکلات اجتماعی، استرس، اضطراب، اعتیاد، و مشکلات خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک روش موثر برای توسعه فردی و بهبود روابط اجتماعی شناخته می‌شود. با تأکید بر ارتباطات بین افراد و پشتیبانی گروهی، این روش می‌تواند به افراد کمک کند تا بهترین نسخه خود را کشف کرده و زندگی مطلوب‌تری را بسازند.

تغییر با ظهور امید تسهیل می شود. در مرحله عمل یک گروه آدلری، اعضا تصمیمات جدیدی می گیرند و اهداف آنها اصلاح می شود. اعضا تشویق می‌شوند که برای به چالش کشیدن مفروضات خود محدود کننده طوری رفتار کنند که انگار همان شخصی هستند که دوست دارند باشند.
آدلریان‌ها اغلب از این تکنیک کنش‌محور به‌عنوان روشی برای تسهیل تغییر دیدگاه فرد نسبت به یک موقعیت استفاده می‌کنند و اعضا را قادر می‌سازد تا در مورد اینکه چگونه می‌توانند متفاوت باشند، فکر کنند.

ممکن است از اعضای گروه خواسته شود که خود را در فرآیند تکرار خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین قدیمی که منجر به رفتارهای بی‌اثر یا خود تخریب‌کننده‌ شده‌است، قرار دهند مانند و واکنش‌های کلامی انجام ندهند.

تکنیک خودشناسی، شامل کمک به افراد در شناسایی سیگنال‌های مرتبط با رفتار یا احساسات مشکل‌سازشان است. اگر شرکت کنندگان امیدوار به تغییر هستند، باید برای خود وظایفی تعیین کنند و کارهای خاص برای حل مشکلات خود انجام دهند.

علاوه بر این، تعهد برای تبدیل بینش‌های جدید به اقدامات مشخص الزامی است. مشاوره گروهی مختصر آدلری طیفی از تکنیک ها را در یک چارچوب زمانی محدود مشخص می‌کند. ویژگی های این رویکرد مختصر شامل ایجاد اولیه یک اتحاد درمانی، شناسایی مشکلات هدف و همسویی اهداف، ارزیابی سریع، مداخلات فعال و رهنمودی، تمرکز بر نقاط قوت و منابع اعضا، و تاکید بر زمان حال و آینده است.

آدلری ها در تطبیق مداخلات خود با هر یک از اعضای گروه انعطاف پذیر است.

کاربردهای چندفرهنگی رویکرد آدلری

این رویکرد طیفی از تکنیک های شناختی و کنش گرا را برای کمک به مردم برای کشف نگرانی های خود در زمینه فرهنگی ارائه می دهد. علاقه آدلری ها به کمک به دیگران، علاقه به معاشرت، به دنبال یافتن معنای زندگی و داشتن یک روحیه اجتماعی به خوبی با فرآیند گروهی مطابقت دارد.

این رویکرد به نقش خانواده به عنوان عامل تأثیرگذار در رشد شخصیت توجه دارد و بر ارتباط اجتماعی و برقراری روابط معنادار در یک جامعه تأکید می کند.
درمانگران آدلری تمایل دارند بر همکاری و ارزش های اجتماعی جهت گیرانه بیشتر توجه کنند تا ارزش‌های رقابتی و فردگرایانه.
پزشکان آدلری در تطبیق مداخلات خود با شرایط زندگی منحصر به فرد هر مشتری انعطاف پذیر هستند. این رویکرد دارای تمرکز روانی آموزشی، جهت گیری حال و آینده است و یک رویکرد کوتاه مدت و محدود است.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری فارسی
دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری فارسی

همه این ویژگی ها رویکرد آدلری را برای مشاوره گروهی برای کار با طیف گسترده ای از مشکلات مشتری مناسب کرده‌است. یک منبع عالی برای یادگیری بیشتر در مورد رویکرد آدلری به کار گروهی، گام به گام با مشاوره و درمان گروهی آدلری (سونستگارد و بیتتر, 2004) است.

دیدگاه‌های تجربه‌ای و رابطه گرا

درمان اغلب به عنوان سفری توسط مشاور و مشتری در نظر گرفته می‌شود، سفری که عمیقاً در جهانی که مشتری درک و تجربه می‌کند، کاوش می‌کند. این سفر تحت تأثیر کیفیت برخورد افراد به یکدیگر در موقعیت درمانی است.

ارزش رابطه درمانی یک در بین همه جهت گیری های درمانی مشترک است، با این حال برخی از رویکردها بیشتر از دیگران بر نقش رابطه به عنوان یک عامل شفابخش تاکید دارند. درمان اگزیستانسیال و درمان فردمحور هر دو بر رابطه فرد به فرد اهمیت اساسی می دهند.

دانلود گروه درمانی جرالد کوری

تاکید بر کیفیت انسانی رابطه درمانی، شانس تبدیل مشاوره گروهی را به یک معاشرت ساده کاهش می دهد. این تکنیک هایی که ما استفاده می کنیم نیست که تفاوت درمانی ایجاد می کند. بلکه کیفیت روابط رهبر با اعضای گروه است که بهبود می یابد.

اگر اعضای گروه‌های ما بتوانند حضور و قصد ما برای ایجاد یک ارتباط واقعی را احساس کنند، آنگاه یک پایه محکم برای کار دانلود گروه درمانی جرالد کوری سختی که در پیش رو داریم ایجاد می‌شود.

رویکردهای رابطه‌محور (گاهی اوقات به عنوان رویکردهای تجربی نیز شناخته می‌شوند) همگی بر این فرض هستند که کیفیت رابطه درمانی اولیه است و تکنیک‌ها ثانویه هستند. در زیرمجموعه‌های این رویکرد، درمان اگزیستانسیال، درمان شخص محور، گشتالت درمانی و نمایش روانی قرار دارند.

با رویکردهای تجربی و رابطه گرا، رهبران گروه به مجموعه خاصی از تکنیک ها محدود نمی شوند، بلکه آنها از تکنیک هایی در خدمت پیشرفت شیوه زندگی اعضای گروه در دنیای خود استفاده می کنند. تکنیک ها ابزارهایی هستند که به اعضا کمک می کنند تا از انتخاب های خود و پتانسیل خود برای عمل آگاه شوند.

رویکردهای تجربی بر این فرض استوار است که رابطه درمانی روح خلاق ابداع تکنیک‌هایی را با هدف افزایش آگاهی پرورش می دهد، که به افراد اجازه می دهند برخی از الگوهای تفکر، احساس و رفتار خود را تغییر دهند. برخی از مفاهیم کلیدی مشترک در همه رویکردهای تجربی عبارتند از:
• کیفیت رویارویی رهبر با اعضا در موقعیت درمانی، کاتالیزور تغییر مثبت است.
• بر توانایی رهبر برای ایجاد جوی که تبادلات معتبر بین اعضا را تقویت می کند، تأکید می شود.
• رابطه من/تو (ارتباط واقعی شخص با فرد دیگر) اعضا را قادر می سازد تا امنیت لازم برای رفتارهای ریسک پذیر را احساس کنند.
• آگاهی در چارچوب یک ملاقات واقعی بین رهبر و اعضا، یا در چارچوب روابط معتبر ظاهر می شود.
• نقش اصلی رهبر گروه، حضور در کنار اعضا در طول زمان گروه است. یکی از راه‌های افزایش احساس این حضور، خودافشایی مناسب رهبر است.
• به بهترین وجه می توان از اعضا دعوت کرد تا توسط یک رهبر گروه که رفتاری را اصلاح می کند، به رفتار واقعی دعوت شوند.
• نگرش ها و ارزش های یک درمانگر حداقل به اندازه دانش، نظریه یا تکنیک های او حیاتی است.
• یک رهبر گروه که با واکنش های اعضا هماهنگ نیست، ممکن است بیشتر به یک تکنسین تبدیل شود تا یک یاری‌گر ماهر. کار اساسی در یک گروه توسط اعضا انجام می شود. وظیفه رهبر ایجاد فضایی است که در آن اعضا احتمالاً راه های جدیدی را امتحان می کنند.
• توجه به احساسات راه مفیدی برای تغییر طرز فکر و رفتار است.

دانلود گروه درمانی جرالد کوری

مشاورانی که در چارچوب برنامه‌های درمانی رابطه‌مدار فعالیت می‌کنند، در مورد استفاده از «تکنیک صحیح» مضطرب کمتری دارند. تکنیک‌های آن‌ها به احتمال زیاد برای تقویت برخی از جنبه‌های تجربه مشتری طراحی شده‌اند، نه برای تحریک مشتری به فکر کردن، احساس کردن یا عمل کردن به شیوه‌ای خاص.

رویکرد اگزیستنتیا

مفاهیم کلیدی درمان اگزیستانسیال

دیدگاه وجودی معتقد است که ما خود را با انتخاب هایمان تعریف می کنیم. اگرچه عوامل بیرونی دامنه انتخاب های ما را محدود می کند، اما در نهایت ما نویسنده زندگی خود هستیم. چون ظرفیت آگاهی را داریم، اساساً آزاد هستیم.

با وجود این آزادی، مسئول انتخاب هایی که می‌کنیم نیز هستیم. وظیفه ما ایجاد رفتارهای معنادار است. پزشکان گروه اگزیستانسیال معتقدند که مراجع اغلب یک «وجود محدود» را پیش می‌برند، و برای مقابله با موقعیت‌های زندگی گزینه‌های اندکی می‌بینند و تمایل دارند که احساس کنند در دام افتاده یا درمانده هستند.

اهداف درمانی اگزیستانسیال درمانی

هدف اصلی گروه اگزیستانسیال کمک به شرکت کنندگان در شناخت و پذیرش آزادی‌ای است که برای تبدیل شدن به نویسندگان زندگی خود دارند. رهبران گروه اعضا را تشویق می کنند تا راه هایی که با استفاده از آنها از آزادی خود اجتناب می کنند و مسئولیتی که همراه با آن آزادی می‌آید، را بررسی کنند.

گروه درمانی جرالد کوری برای ارتقاء این هدف از فنون و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند، از جمله تحلیل و درک عمیق از الگوهای رفتاری، تمرکز بر توانایی‌ها و منابع داخلی هر فرد، تشویق به ارتباط مؤثر و صادقانه با دیگران، و ایجاد فضای امن برای اشتراک تجربیات و احساسات. یکی از ویژگی‌های برجسته گروه درمانی جرالد کوری، تمرکز بر ارتباط بین افراد است. در این گروه‌ها، اعضا فرصت دارند با ارتباط صمیمانه و بازخورد مثبت واکنش‌هایشان را تجربه کنند. این کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری ناپسند و عادت‌های غیرموثر شناسایی شوند و افراد قدرت بهبودی را در دست بگیرند.

گروه اگزیستانسیال نمایانگر اجتماعی کوچک از جهان است که شرکت کننده در آن زندگی و عمل می کنند. فرض بر این است که با گذشت زمان مشکلات بین فردی و وجودی شرکت کنندگان در تعاملات با هم در گروه آشکار می شود.

هدف اصلی این نوع گروه این است که اعضا را قادر سازد تا با به اشتراک گذاشتن دغدغه های وجودی خود، خود را آنگونه که هستند کشف کنند.رابطه درمانی رویکرد وجودی تاکید اولیه بر درک تجربه فعلی اعضا دارد، نه استفاده از تکنیک های درمانی.

گروه درمانی جرالد کوری

رابطه درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کیفیت برخورد من/تو (روابط بین فردی در گروه) زمینه ای را برای تغییر فراهم می کند. گروه درمانگران اگزیستانسیال برای حضور کامل ارزش قائل هستند و برای ایجاد روابط مراقبتی با اعضای گروه خود تلاش می کنند. درمان یک رابطه مشارکتی است که در آن هم اعضا و هم رهبر در سفری برای کشف خود مشارکت دارند.

تکنیک ها
درمان اگزیستانسیال در برابر تمایل به نگاه به درمان به شکل سیستمی از تکنیک های کاملاً تعریف شده واکنش نشان می دهد. این مؤید نگاه کردن به ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که ما انسان‌ها را می‌سازد و درمان را بر اساس آنها بنا می‌کند.

اپیست های گروه اگزیستانسیال آزادند تا مداخلات خود را با شخصیت و سبک خود و همچنین توجه به آنچه که هر یک از اعضای گروه نیاز دارد، تطبیق دهند. رهبران گروه اگزیستانسیال به هیچ روش تجویزی مقید نیستند و می توانند از تکنیک های سایر مکاتب درمانی استفاده کنند. با این حال، مداخلات آنها در یک چارچوب فلسفی در مورد معنای انسانیت هدایت می شود.

کاردبرهای نظریه چندفرهنگی

اگزیستانسیال از آنجا که رویکرد وجودی مبتنی بر مضامین جهانی بشری است، و از آنجایی که شیوه خاصی را برای نگریستن به واقعیت دیکته نمی کند، در هنگام کار در زمینه چند فرهنگی بسیار کاربردی است. موضوعاتی مانند روابط، یافتن هدف، اضطراب، رنج و مرگ دغدغه‌هایی هستند که از مرزهایی که فرهنگ‌ها را جدا می‌کنند فراتر می‌روند.

مشتریان در گروه درمانی اگزیستانسیال تشویق می شوند تا چیزهایی که وجود فعلی آنها رل تحت تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی قرار می گیرد، بررسی کنند.

رویکرد وجودی به‌ویژه برای موقعیت‌های چندفرهنگی مرتبط است، زیرا استفاده از آن ارزش‌ها و معانی خاصی را تحمیل نمی‌کند. بلکه ارزش ها و معانی اعضای گروه را بررسی می کند. مشاوران گروه اگزیستانسیال به عناصر مختلفی که فلسفه زندگی یک عضو را تشکیل می دهند احترام می گذارند.

آنها به منحصر به فرد بودن موقعیت خاص هر مشتری احترام می گذارند و ارزش های فرهنگی خود را به فرد تحمیل نمی کنند. با این درک از جهان بینی های مختلف، تمرین کنندگان گروهی در موقعیتی هستند که می توانند اهداف مورد توافق دوجانبه و جهتی را برای تغییر فراهم کند.

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد رویکرد وجودی در کار گروهی هستید، درمان اگزیستانسیال-انسانی (اشنایدر و کراگ, 2010)، روان درمانی وجودی (یالوم, 1980) و درمان شوپنهاور: یک رمان (یالوم, 2005a) را توصیه می کنیم.

رویکرد شخص محور

مفاهیم کلیدی درمان شخص محور

رویکرد شخص محور بر این فرض استوار است که ما ظرفیت درک مشکلات خود را داریم و منابعی را در درون خود برای حل آنها داریم. تسهیل گر گروه بر جنبه سازنده طبیعت انسان و آنچه که با مردم مرتبط است تمرکز می کند.

اعضای گروه بدون داشتن ساختار و جهت خاصی از سوی تسهیل کننده نیز قادر به تغییر خود هستند. تسهیلگران گروه درک، اصالت، حمایت، پذیرش، مراقبت و توجه مثبت را ارائه می دهند. این رویکرد بر تجربه کامل لحظه حال، یادگیری پذیرش خود و تصمیم گیری در مورد راه های تغییر تاکید دارد.

رویکرد شخص محور بر نقش فعال و مسئولیت اعضای گروه تاکید دارد. این دیدگاه مثبت و خوش بینانه است و توجه را به نیاز به حسابرسی برای تجربیات درونی و ذهنی فرد جلب می کند.

اهداف درمانی درمان فردمحور

کارکرد اصلی آنها ایجاد یک جو درمانی است که در آن اعضای گروه به طور فزاینده ای با هم تعامل خواهند داشت.

((درمان شخص محور بهتر است به عنوان یک «راه بودن» به جای «راه انجام» در نظر گرفته شود.))

روش های معتبر رویکرد گروهی فرد محور بر برخی موارد تاکید دارد. نگرش ها و مهارت های زیر به عنوان بخشی ضروری از سبک تسهیل کننده هستند:
گوش دادن فعال و حساس، پذیرش، درک، تأمل، شفاف سازی، خلاصه کردن، به اشتراک گذاری تجربیات شخصی، پاسخ دادن، مواجهه و درگیر کردن دیگران در گروه، همراهی با جریان گروه به جای تلاش برای هدایت مسیر گروه و ظرفیت یک عضو برای تعیین سرنوشت خود.
سایر ویژگی‌ها و نگرش‌های رابطه‌ای که توسط اپیست‌های شخص‌محور پذیرفته می‌شوند عبارتند از: پذیرش تجربه، تماس و تعامل، یک روش درمانی متحد، گفتگوی معتبر، درک تجربه مشتری، و امیدواری نسبت به ظرفیت مشتری برای رابطه (کین، 2010).

تکنیک‌ها
درمان شخص‌محور از طریق تنوع، خلاقیت، خلاقیت و فردی‌سازی در عمل تکامل یافته است. در نسخه‌های جدیدتر رویکردهای فردمحور، تسهیلگران گروه آزادی را برای مشارکت در رابطه، به اشتراک گذاشتن واکنش‌های خود، رویارویی با مشتریان به شیوه‌ای خودکار، و فعال بودن در فرآیند درمانی افزایش داده‌اند (کین, 2010؛ کرسچنبااوم ، (2009) ).

فرمول‌بندی‌های کنونی این رویکرد اهمیت بیشتری به واکنش‌های خود نسبت به آنچه در یک گروه اتفاق می‌افتد نشان دهند. انجام این کار می تواند به اعضا انگیزه دهد تا خود را در سطح عمیق تری کشف کنند.

این تغییرات از دیدگاه اصلی کارل راجرز از مشاور، استفاده از روش‌های متنوع‌تر و تنوع قابل‌توجهی از سبک‌های آپوتیک را تشویق کرده است. درمانگران به جای اینکه بخواهند مجموعه تکنیک های خود را گسترش دهند، باید به عنوان افراد تکامل یابند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تسهیل‌گران مؤثر گروه باید افرادی درمانگر باشند، و همچنین باید دانش و مهارت‌های لازم برای کمک به اعضا در دستیابی به اهداف شخصی خود در یک گروه را داشته باشند. پزشکان گروهی می توانند رویکرد فرد محور را با اعتقادات شخصی و سبک درمانی خود تطبیق دهند و تجربیات و ایده های زندگی خود را در کار خود با گروه ها ادغام کنند.

درمانگران شخصی-محور یکپارچه از یک فلسفه اساسی پیروی می کنند، با این حال ممکن است مفاهیم و روش های رویکردهای وجودی، گشتالتی و تجربی را در تسهیل گروه های خود ترکیب کنند. ناتالی راجرز (2011) با گنجاندن هنرهای بیانی به عنوان رسانه ای برای تسهیل کاوش شخصی در زمینه گروهی، سهم قابل توجهی در کاربرد رویکرد شخص محوری داشته است.

درمان هنرهای بیانی شخص محور از فرم های هنری مختلفی مانند حرکت، طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، نوشتن، و بداهه نوازی برای پایان رشد، شفا و خودیابی استفاده می کند. این یک رویکرد گروهی چندوجهی است که ذهن، بدن، احساسات و منابع درونی معنوی را یکپارچه می کند.

افرادی که در بیان کلامی خود مشکل دارند، می توانند از طریق اشکال مختلف بیان غیرکلامی که در دسترس هستند، امکانات جدیدی برای بیان خود بیابند. کاربردهای چندفرهنگی درمان فردمحور تأکید بر شرایط اساسی و جهانی و رویکرد شخص محوری را با چارچوبی برای درک جهان بینی های متنوع فراهم می کند.

همدلی، حضور و احترام به ارزش‌های شرکت‌کنندگان در گروه، نگرش‌ها و مهارت‌های دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی مهمی در گروه‌هایی با افراد متنوع فرهنگی است. این نگرش ها به هیچ گروه فرهنگی محدود نمی شود، بلکه فراتر از فرهنگ است.

مشاوران شخص محور احترام عمیقی را برای همه انواع تنوع و درک ارزشی از دنیای موضوعی مشتری به روشی قابل قبول و باز ابراز می کنند.یکی از محدودیت‌های بالقوه این رویکرد این واقعیت است که برخی از مشتریان برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات فورا به گروهی می‌آیند.

گروه درمانی جرالد کوری همچنین به عنوان یک فضای انعطاف‌پذیر و پذیرش‌آمیز شناخته می‌شود. در این گروه‌ها، افراد تشویق به ارائه بازخورد مثبت به یکدیگر دارند و همچنین احساس پذیرش و پشتیبانی می‌کنند. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء خودشناسی در اعضا می‌شود. به طور کلی، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک روش موثر برای بهبود روابط اجتماعی و ارتقاء روان‌شناختی فردی شناخته می‌شود. از طریق اشتراک تجربیات، ارتباط صمیمانه، و ایجاد فضای امن، این گروه‌ها به افراد کمک می‌کنند تا مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و بهبودی در زندگی شخصی و اجتماعی خود را تجربه کنند.

افراد از فرهنگ های خاص ممکن است انتظار یک رهبر دستوری را داشته باشند که در نقشی متخصص عمل می کند، که مشاوره ارائه می دهد و مسیر عمل خاصی را توصیه می کند، و ممکن است با رهبری که ساختار مورد نظر آنها را ارائه نمی دهد، دچار مشکل شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویکرد شخص محور، ما پیوند خلاق برای گروه ها: هنرهای بیانی شخص محور برای درمان و تغییر اجتماعی (ان. روگرز, 2011)، روان درمانی های شخص محور (کین, 2010) و روان درمانی های انسانی را توصیه می کنیم: کتاب راهنمای تحقیق و تمرین (کاین، کینان و روبین، 2016).

گشتالت درمانی
مفاهیم کلیدی رویکرد گشتالت درمانی

گشتالت یک رویکرد وجودی و پدیدارشناختی است که مبتنی بر این فرض است که افراد و رفتار آنها باید در چارچوب رابطه مستمر آنها با محیط کنونی درک شود. وظیفه گروه درمانگر این است که از اعضا در حین کشف خود از واقعیت حمایت کند.

روش اساسی برای کمک به این کاوش، آگاهی از دنیای درونی (درون فردی) و ارتباط با محیط خارجی است. تغییر به طور طبیعی با افزایش آگاهی از “آنچه هست” رخ می دهد. افزایش آگاهی می تواند منجر به ادغام کامل تری از بخش هایی از واقعیت اعضای گروه شود که تکه تکه یا ناشناخته بوده‌اند.

دانلود نسخه کامل کتاب گروه درمانی جرالد کوری

عواملی که بر آنها تاکید می‌شود عبارتند از حضور درمانگر، گفت و گوی معتبر، ملایمت، توصیف مستقیم فرد توسط درمانگر و اعتماد بیشتر به تجربه درمانجو. شیوه های مختلفی برای تمرین گشتالت درمانی در گروه وجود دارد، اما همه سبک ها عناصر مشترکی دارند:

تجربه مستقیم و آزمایش و توجه به چیستی و چگونگی اتفاقات و رفتارها. تکنیک‌ها دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی رهبران گروه گشتالت بیشتر به آزمایش‌ها فکر می‌کنند تا تجربیات فنی.

اگرچه درمانگر به عنوان یک راهنما و یک کاتالیزور عمل می‌کند، تجربیاتی را ارائه می‌دهد و مشاهدات را به اشتراک می گذارد، اما عمل اصلی درمان توسط اعضای گروه انجام می‌شود. رهبران گروه تغییر را به اعضا دانلود نسخه کامل کتاب گروه درمانی جرالد کوری تحمیل نمی‌کنند، بلکه آزمایش‌هایی را در چارچوبی مشخص در گروه می گذرد انجام می‌دهند.

این آزمایش‌ها سنگ بنای یادگیری تجربی هستند. گشتالت درمانی از آزمایش استفاده می‌کند تا اعضای گروه را از گفتگو به عمل و تجربه سوق دهد. به عنوان مثال، فرض کنید یک عضو در مورد یک رابطه مشکل‌دار با یک دوست صحبت می کند.

رهبر احتمالاً از این عضو دعوت می کند تا دوست را به طور نمادین به اتاق بیاورد، یا با یک صندلی خالی صحبت کند یا مستقیماً با یکی دیگر از اعضای گروه که انگار دوست او هست. با تأکید بر رابطه بین مشتری و درمانگر، روحیه خلاق، اختراع و انجام آزمایش هایی با هدف افزایش آگاهیست.

اگرچه رهبر گروه آزمایش‌ها را پیشنهاد می‌کند، اما این یک فرآیند مشارکتی با مشارکت کامل اعضای گروه است.آزمایش‌های گشتالت اشکال مختلفی دارند: برقراری گفتگو بین یک عضو گروه و یک فرد مهم در زندگی‌اش، درک هویت یک شخصیت کلیدی از طریق ایفای نقش،زنده کردن یک رویداد دردناک؛ اغراق در یک ژست، حالت یا برخی رفتارهای غیرکلامی؛ یا انجام گفت و گو بین دو جنبه متضاد در یک فرد. برای کاربرد مؤثر رویه‌های گشتالت، ضروری است که مشتریان برای چنین آزمایش‌هایی آماده باشند.

می‌توان به اهمیت انطباق و تطبیق در گروه درمانی جرالد کوری اشاره کرد. این روش مشاوره‌ای بر این ایده تأکید دارد که افراد در یک فضای گروهی مشترک، با توجه به نیازها، تجربیات و وضعیت‌های مختلف، به دنبال راه‌حل‌های متفاوتی می‌گردند. به عبارت دیگر، هر فرد با توجه به شرایط و خصوصیات فردی خود، نیاز به راهکارهای خاصی دارد. در این گروه‌ها، مشاوران متخصص، با توجه به موقعیت و نیازهای هر فرد، راهنمایی می‌کنند و فضایی را برای انعطاف و تغییر فراهم می‌کنند.

حساس ماندن در تماس با جریان تجربه اعضای گروه شامل توجه به فرد و عدم توجه به استفاده مکانیکی از تکنیک ها برای ایجاد یک اثر خاص است. پزشکان گشتالت که رویکرد خود را یکپارچه کرده‌اند، می‌توانند با تطبیق روش‌های خود برای هر فرد، مهارت‌های خود را به شیوه‌ای انعطاف‌پذیر به کار ببرند.

آنها آموزش کاملی در تئوری و عمل گشتالت دارند که به آنها اجازه می دهد آزمایش‌هایی طراحی کنند که کار اعضا را عمیق‌تر می‌کنند. آنها تلاش می کنند تا به اعضا کمک کنند تا خود را تا حد امکان در زمان حال تجربه کنند. گشتالت درمانی در حقیقت یک جهت گیری یکپارچه است زیرا بر آنچه که در آگاهی فرد موثر است تمرکز می کند.

از دیدگاه گشتالت، احساسات، افکار، احساسات، بدن و اعمال انسان، همگی به عنوان مسیرهایی برای درک آنچه در هر لحظه برای مشتری اهمیت دارد استفاده می شوند. هر چیزی که در آگاهی اعضای گروه موثر است راهی ایده آل برای درک دنیای اوست. رهبر گروه با توجه به نشانه های کلامی و غیرکلامی ارائه شده، نقطه شروعی برای کاوش در دنیای اعضا دارد.

کاربردهای چندفرهنگی گشتالت درمانی فرصت های زیادی برای به کارگیری آزمایش های گشتالت دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی به روش‌های خلاقانه در ارتباط با جمعیت‌ مشتریان مختلف دارد. آزمایش‌های گشتالت را می‌توان متناسب با سبک منحصربه‌فردی که فرد فرهنگ خود را با آن درک و تفسیر می‌کند، تنظیم کرد.

رهبران گشتالت با هر مشتری به روشی باز و بدون پیش‌داوری برخورد می‌کنند. آنها این کار را با بررسی نظرات خود در گفتگو با عضو گروه انجام می‌دهند. این امر به ویژه در کار با افراد با پیشینه‌های فرهنگی مختلف مهم است.

آنها نگران این هستند که چگونه و کدام جنبه‌های این پس‌زمینه برای آن‌ها مهم و یا کم‌اهمیت می‌شود و مشتریان چه ارزشی برای این چهره‌ها قائل هستند.
از آنجایی که گشتالت درمانی با نگرش پدیدارشناختی انجام می‌شود، اپیست‌ها کمتر ارزش‌ها و استانداردهای فرهنگی خود را به مشتریان خود تحمیل می‌کنند. اگر مداخلات به‌موقع و منعطف انجام شوند، گشتالت‌درمانی می‌تواند در کار با جمعیت‌های متنوع فرهنگی به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزایای استفاده از آزمایش‌های گشتالت این است که می‌توان آن‌ها را متناسب با شیوه منحصربه‌فردی که در آن یک عضو فرهنگ خود را درک و تفسیر می‌کند، طراحی کرد. قبل از معرفی رویه های گشتالت، بسیار دانلود کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی مهم است که اعضای گروه به اندازه کافی آماده شده باشند. تمرین‌کنندگان گروه گشتالت بر درک فرد تمرکز می‌کنند، نه استفاده از تکنیک‌ها.

آزمایش‌ها با همکاری اعضای گروه و با تلاش برای درک پیشینه فرهنگ اعضا انجام می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویکرد گشتالت به مشاوره گروهی، ما صندلی داغ را توصیه می کنیم: رویکردهای گشتالت به گروه ها (فدر و فرو، 2008) و درمان گروهی گشتالت: راهنمای عملی (فدر، 2006).

در مواقعی، اعضای گروه در مورد موقعیت‌هایی در گذشته یا آینده صحبت می‌کنند تا از خود دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی در برای تجربه احساساتشان دفاع کنند. با ایجاد دوباره آن موقعیت های دشوار به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویی در لحظه حال اتفاق می‌افتد و آنگاه زمان رویارویی واقعی می‌رسد.

هنگامی که قهرمان داستان (عضو گروهی که در مرکز کار قرار دارد) وارد روایت می شود، یا شروع به صحبت درمورد مشکلی می‌کند، رهبر روان‌درام قهرمان داستان را با گفتن: «در مورد آنچه اتفاق افتاده به من نگو، به من نشان بده، طوری که انگار الان دارد اتفاق می‌افتد.”

شرکت کنندگان را وارد بحث می‌کند تا از افکار انتزاعی فاصله می گیرند. مفهوم کلیدی روان‌درام این است که تجربه مجدد از صحنه‌ای در گذشته به شرکت کنندگان این فرصت را می‌دهد تا بررسی کنند که آن رویداد چگونه بر آنها در زمان وقوع آن تأثیر گذاشته است و فرصتی برای برخورد متفاوت با آن رویداد را در حال حاضر می‌دهد.

با بازپخش یک رویداد گذشته به گونه ای که “گویی” در حال رخ دادن است، فرد می تواند معنای جدیدی را به آن اختصاص دهد. از طریق این فرآیند، فرد می تواند روی کارهای ناتمام کار کند و وضعیت قبلی را مجدداً بررسی کند.

اهداف درمانی سایکودرام
هدف سایکودرام پرورش خلاقیت در فرد، گروه و در نهایت، فرهنگ کلی است. اهداف کلیدی سایکودرام تسهیل رهایی از احساسات فروخورده، ارائه بینش و کمک به اعضای گروه برای ایجاد رفتارهای جدید و مؤثرتر است. در یک موقعیت گروهی، احساسات تمایل به رها شدن دارند، که کاتارسیس است و اغلب با جنبه تجربی درمان همراه است.

کاتارسیس بخشی طبیعی از فرآیند روانی است، اما به خودی خود یک هدف نیست. صرفاً کشف مجدد احساسات مدفون‌شده باعث بهبودی نخواهد شد. برای اینکه یکپارچگی اتفاق بیفتد، باید این احساسات را از بین برد.

برای کسانی که آگاهی از ریشه های احساسات خود را از دست داده اند، رهایی عاطفی ممکن است به بینش یا افزایش آگاهی از یک موقعیت مشکل منجر شود.

سایر اهداف روان درام شامل تشویق شرکت‌کنندگان به زندگی در زمان حال و داشتن رفتار خودجوش‌تر است. هدف اصلی، گشودن فرصت‌های ناشناخته برای حل تعارضات و زندگی خلاقانه‌تر است.

رابطه درمانی
فلسفه زیربنایی روان درام با بسیاری از مقدمات درمان اگزیستانسیال، درمان فردمحور و گشتالت درمانی مرتبط است که همگی بر درک و احترام به تجربه اعضای گروه و اهمیت رابطه‌درمانی به عنوان یک عامل شفابخش تاکید دارند.

دانلود نسخه کامل کتاب گروه درمانی جرالد کوری

اگرچه تمرین‌کنندگانی که از روش‌های روان‌دراماتیک استفاده می‌کنند، نقش فعال و هدایت‌کننده‌ای دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی را ایفا می‌کنند، اما این تکنیک‌ها زمانی مؤثرتر هستند که مشاور گروه روحیه‌ی شخص‌محوری را اتخاذ کند.

تمرین‌کنندگانی که معتبرتر هستند، می‌توانند با اعضا ارتباط برقرار کنند، از نظر روان‌شناختی حضور فعالی داشته باشند، همدلی نشان دهند و سطح بالایی از احترام و توجهی مثبت به اعضای گروه از خود نشان دهند و به‌طور مؤثری می‌توانند طیف وسیعی از تکنیک‌های روان‌درام را اجرا کنند.

تکنیک‌ها
تکنیک‌های فعال، مانند ایفای نقش، برای گروه های مختلف مفید است. این روش‌ها اعضای گروه را قادر می‌سازد تا درگیری‌های خود را به میزان بسیار بیشتری نسبت به زمانی که اعضا در مورد خود داستان‌گویی می‌کنند، تجربه کنند.

این تجربه تمایل دارد احساسات را به سطح بیاورد. اغلب اوقات کار عمیقاً احساسی یک عضو باعث واکنش‌های عاطفی سایر اعضا می شود. کار اعضا را می‌توان به موضوعات مشترکی که در یک جلسه ظاهر می‌شوند پیوند داد.

می‌توان شرکت‌کنندگان در یک آواز روان را تشویق کرد تا در مورد اینکه چگونه باورها و تصمیم‌های اولیه‌شان ممکن است درمورد برخی از واکنش‌های احساسی که مجددا در روان‌درام تجربه کرده‌اند نقش داشته باشد، فکر کنند.

تکنیک‌های روان‌درام افراد را تشویق می‌کند تا خود را کامل‌تر بیان کنند، هم درگیری‌های درون‌روانی و هم مشکلات بین فردی را بررسی کنند، بازخورد سازنده‌ای در مورد نحوه برخورد با دیگران دریافت کنند، احساس انزوا را کاهش دهند، و روش‌های جدیدی را برای نزدیک شدن به افراد مهم در زندگی‌شان تجربه کنند.

دانلود کتاب گروه درمانی تالیف جرالد کوری

سایکودرام از تعدادی تکنیک خاص برای تشدید احساسات، شفاف‌سازی باورهای ضمنی، افزایش خودآگاهی و تمرین رفتارهای جدید استفاده می‌شود. یکی از قوی‌ترین ابزارهای روان‌درام، تغییر نقش است که در آن عضو گروه نقش شخص دیگری را بر عهده می‌گیرد.

از طریق معکوس کردن نقش، افراد می توانند از چارچوب مرجع خود دانلود کتاب گروه درمانی تالیف جرالد کوری خارج شوند و جنبه ای از خود را به نمایش بگذارند که به ندرت به دیگران نشان می دهند. علاوه بر این، با تغییر نقش با یک فرد مهم، فرد قادر است بینش های عاطفی و شناختی قابل توجهی را در مورد نقش خود در یک رابطه وارد کند. این تکنیک همچنین برای موقعیت طرف مقابل همدلی ایجاد می‌کند.

تکنیکی که برای انواع مختلف گروه‌ها کاربردهای زیادی دارد، تکنیک فرافکنی آینده است که به دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری اعضای گروه کمک می‌کند تا نگرانی‌های خود را در مورد آینده بیان و روشن کنند. در پیش بینی آینده، یک رویداد پیش بینی شده به لحظه حال آورده و اجرا می‌شود.

این نگرانی‌ها ممکن است شامل آرزوها و امیدها، ترس‌ از فردا و اهدافی باشد که مسیر خاصی به زندگی می‌دهند. اعضا زمان و مکان آینده را با افراد منتخب ایجاد می‌کنند، این رویداد را به زمان حال می آورند و دیدگاه جدیدی نسبت به یک مشکل پیدا می کنند.
اعضا ممکن است یا نتیجه‌ای که بطور ایده آل به وجود می‌آید یا تصور خود از وحشتناک‌ترین نتیجه را ارائه دهند. وقتی شرکت‌کنندگان در روان‌درام رویدادهای پیش‌بینی‌شده را به گونه‌ای به نمایش می‌گذارند که گویی هم‌اکنون در حال وقوع هستند، به آگاهی بیشتری از شخصیت خود دست می‌یابند.

تمرین برای رویارویی‌های آینده، همراه با بازخورد سازنده و خاص، می‌تواند برای آن دسته از اعضایی که می‌خواهند روش‌های مؤثرتری برای ارتباط با افراد مهم زندگی خود ایجاد کنند، ارزش زیادی داشته باشد.

علاوه بر این، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک فرآیند پویا و پویشی شناخته می‌شود. اعضا در طول زمان، از طریق تجربه و تعامل مستمر با یکدیگر، رشد و تغییر می‌کنند. این فرآیند پویا به افراد این امکان را می‌دهد که بهبودی مداوم را تجربه کنند و روابطشان را بهبود بخشند. در نتیجه، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک روش گسترده‌ای در مشاوره و درمان روان‌شناختی شناخته می‌شود که با تأکید بر ارتباطات مؤثر، پذیرش، انعطاف‌پذیری، و تطبیق با نیازها و شرایط مختلف، به افراد کمک می‌کند تا بهبودی و رشد روانی و اجتماعی را تجربه کنند.

هنگام استفاده از تکنیک های سایکودرام باید احتیاط کرد. تمرین‌کنندگان رقابتی که از دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی چارچوب روان‌درام برای تمرین استفاده می‌کنند، زمان زیادی را به توسعه مهارت‌های خود اختصاص می‌دهند و یک برنامه آموزشی را تحت نظارت یک پزشک باتجربه گذرانده‌اند.

روان‌درام با پزشکانی که به خوبی در قضاوت حرفه‌ای پایه‌گذاری شده‌اند و به رویکردهای مختلف آگاه هستند، بهترین نتیجه خود را نشان می‌دهد. مهم است به خاطر داشته باشید که تمرین‌کنندگان می‌توانند از جنبه‌ها یا تکنیک‌های خاصی از روان‌درام بدون اجرای کامل آن استفاده کنند.

کاربردهای چندفرهنگی سایکودرام

اگر اعضای گروه نتوانند در مورد مسائل شخصی خود عمیقا صحبت کنند، نمیتوانند احساسات خود دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری را در مقابل دیگران نشان دهند و احتمالا برای برخی از تکنیک های روان‌درام خیلی مناسب نیستند.
بسیاری از این تکنیک ها را می توان با رویکرد حل مسئله که از اصول شناختی و رفتاری استفاده می‌کند، تطبیق داد. ترکیب هر دو روش آموزشی و تجربی در گروه های ساختاریافته با اعضایی که از نظر فرهنگی متنوع هستند امکان پذیر است.

تکنیک‌های ایفای نقش را می‌توان به‌طور مؤثری با موقعیت‌های ساختاریافته که با تلاش بر روی مجموعه جدیدی از رفتارهای خاص سروکار دارند، تطبیق داد. این امر امکان ادغام برخی از تکنیک‌های روان درام را با بسیاری از رویکردهای شناختی رفتاری فراهم می‌کند. یک درمان آسان برای اجرای روان‌درام عبارت است از فعالیت در : رویکرد عملی متدهای برنامه‌های سایکودرام (بلاتنر, 1996).
ما همچنین مبانی درام روانی: تاریخ، نظریه و عمل را توصیه می کنیم (بلاتنر، 2000).

رویکردهای شناختی رفتاری

برخی از رویکردهای اصلی گروه شناختی رفتاری شامل رفتار درمانی، شناخت درمانی، رفتار درمانی هیجانی منطقی و واقعیت درمانی است. اگرچه رویکردهای شناختی رفتاری بسیار متنوع هستند، اما این ویژگی‌ها در آنها مشترک است:
1. یک رابطه مشارکتی بین عضو گروه و درمانگر
2. این فرض که پریشانی روانی عمدتاً تابعی از اختلالات در فرآیندهای شناختی است.
3. تمرکز بر تغییر خود برای ایجاد تغییرات مطلوب در عاطفه و رفتار
4. یک مدل متمرکز بر حال
5. درمان به طور کلی با زمان محدود و آموزشی با تمرکز بر مشکلات هدف خاص و ساختار یافته
6. مدلی که بر اعتبار تجربی مفاهیم و تکنیک های خود تکیه دارد
رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر یک مدل روانی آموزشی ساختاریافته است، و تمایل دارند دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری بر نقش تکلیف تاکید کنند، مسئولیت را بر عهده اعضای گروه بگذارند تا نقش فعالی را در طول و خارج از جلسات گروه به عهده بگیرند و از راه‌حل‌های مختلفی استفاده کنند.

تکنیک‌های شناختی و رفتاری برای ایجاد تغییر یک فرض اساسی و زیربنای رویکردهای رفتاری شناختی است که بیشتر رفتارها، شناخت‌ها و احساسات مشکل‌ساز تصور می‌شوند و می‌توان آنها را با استفاده از یادگیری جدید اصلاح کرد.

اعضای یک گروه درگیر فرآیند آموزش و یادگیری هستند و به آنها آموزش داده می‌شود که چگونه دیدگاه جدیدی در مورد روش‌های یادگیری ایجاد کنند. آنها تشویق می‌شوند تا رفتارها، شناخت‌ها و احساسات مؤثرتری را امتحان کنند.

ممکن است رفتارهای انطباقی با نقص مهارت یا راهبردهای شناختی که آموخته نشدند، ایجاد مشکل کند و اعضای گروه می‌توانند با شرکت در این تجربه آموزشی مهارت‌های مقابله‌ای کسب کنند.

یک مثال می‌تواند مهارت‌های اثربخشی اجتماعی به افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی باشد که علاقه مند به مقابله با ترس های خود هستند. نقطه قوت رویکردهای شناختی رفتاری طیف گسترده ای از تکنیک‌هاست که شرکت کنندگان می توانند از آنها برای مشخص کردن اهداف خود و توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف استفاده کنند.

ویژگی رویکردهای رفتاری شناختی به اعضای گروه کمک می‌کند تا اهداف ذهنی را به برنامه‌های عملی مشخصی تبدیل کنند که اعضا را قادر می‌سازند تا روی این برنامه‌ها تمرکز کند.
درمان شناختی رفتاری (CBT) کاربردهای زیادی برای گروه‌های مشاوره در محیط‌های مختلف دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری دارد. گروه درمانی شناختی رفتاری برای درمان طیف وسیعی از مشکلات عاطفی و رفتاری موثر است. نتایج نشان می‌دهد که CBT در گروه‌ها نتایج مفیدی برای مشکلات خاص مانند اضطراب، افسردگی، فوبیا، چاقی، اختلالات غذایی، تشخیص‌های دوگانه و اختلالات غیراجتماعی دارد.

برخی از عواملی که CBT را در کار با مشتریان متنوع مؤثر می‌سازد عبارتند از: درمان مناسب برای هر فرد، پرداختن به نقش محیط خارجی، نقش فعال و هدایت کننده درمانگر، تأکید بر آموزش، تکیه بر شواهد تجربی، تمرکز بر رفتار فعلی و اختصار رویکرد.

رفتار درمانی

مفاهیم کلیدی رفتار درمانی

سنگ بنای رفتار درمانی شناسایی اهداف خاص در ابتدای فرآیند درمانی است که به عنوان راهی برای نظارت و سنجش پیشرفت اعضای گروه عمل می کند. از آنجایی که درمان با ارزیابی داده‌های پایه شروع می‌شود، درجه پیشرفت را می‌توان با مقایسه رفتار اعضای گروه در یک بعد معین در هر نقطه از گروه با داده‌های پایه‌ای ارزیابی کرد.
شرکت کنندگان در یک گروه اغلب برای پاسخ به این سوال به چالش کشیده می شوند، “آیا کاری که ما در اینجا انجام می دهیم به شما کمک می کند تا تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنید؟”
با این اطلاعات، اعضا در بهترین موقعیت برای تعیین میزان دستیابی به اهداف شخصی خود هستند.
رفتار درمانی که در کار گروهی به کار می رود یک رویکرد سیستماتیک است که با ارزیابی دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری جامع فرد برای تعیین سطح عملکرد فعلی به عنوان مقدمه‌ای برای تعیین اهداف درمانی آغاز می‌شود.

پس از اینکه عضو گروه اهداف رفتاری مشخصی را تعیین کرد، درمانگر معمولاً راهبردهایی را پیشنهاد می‌کند که برای دستیابی به این اهداف بیان شده مناسب‌ترین باشد.
ارزیابی برای تعیین میزان عملکرد رویه‌ها و تکنیک‌ها استفاده می‌شود.

تکنیک‌های تجربی پشتیبانی شده برای مقابله با مشکلات خاص انتخاب می‌شوند، زیرا این رویکرد بر اساس عملکرد مبتنی بر شواهد است. عملکرد مبتنی بر شواهد به بهترین وجه به روشی گسترده درک می شود و شامل تخصص پزشک، بهترین تحقیقات در دسترس، و ارزیابی ویژگی ها، فرهنگ و ترجیحات مشتری است.

حتی در رفتار درمانی، رابطه درمانی اهمیت دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی محوری دارد و برای ایجاد نتیجه عالی،  حیاتیست…

اهداف درمانی رفتار درمانی

اهداف کلی رفتار درمانی افزایش انتخاب شخصی و ایجاد شرایط جدید برای یادگیری است. هدف، حذف رفتارهای ناسازگار و جایگزینی آنها با الگوهای سازنده تر است. مشتری و درمانگر به طور مشترک اهداف درمانی را به طور عینی، قابل اندازه‌گیری و مشخص می‌کنند. اهداف باید واضح، مشخص، قابل درک و مورد توافق اعضا و رهبر گروه باشد.

رفتار درمانگران و اعضای گروه اهداف را در طول فرآیند درمانی در صورت نیاز تغییر می دهد.

دانلود رایگان کتاب گروه درمانی تالیف جرالد کوری ترجمه فارسی

رابطه درمانی یک رابطه کاری و یک شرط ضروری برای گروه درمانی موثر است. مشاور گروه ماهر می تواند مشکلات را از نظر رفتاری درک کند، از طیفی از تکنیک های رفتاری خاص استفاده کند و از رابطه درمانی برای ایجاد تغییر استفاده کند.

نقش مشاور گروه، آموزش مهارت های مشخص از طریق ارائه دستورالعمل ها، مدل‌سازی دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری و بازخورد عملکرد است. رهبران تمایل دارند فعال و هدایت کننده باشند و به عنوان مشاور و حل‌کننده مشکل عمل کنند.

اعضای گروه باید از ابتدا تا انتها در فرآیند درمانی مشارکت فعال داشته باشند و از آنها انتظار می رود که در انجام فعالیت های درمانی چه در جلسات و چه در خارج از جلسات، همکاری کنند.

ارزیابی تکنیک‌ها در ابتدای درمان گروهی برای تعیین برنامه درمانی انجام می شود. رهبر، پیشرفت اعضای گروه را از طریق جمع‌آوری مدام داده ها قبل، حین و بعد از اتمام مداخلات دنبال می کند. چنین رویکردی را هم به رهبر گروه و هم به اعضا در مورد پیشرفت درمانی ارائه می کند. مداخلات رفتاری فردی با مشکلات خاصی که توسط اعضای مختلف گروه تجربه می شود، مرتبط است.

هر تکنیکی که بتوان برای تغییر رفتار نشان داد، ممکن است در برنامه دانلود رایگان کتاب گروه درمانی تالیف جرالد کوری ترجمه فارسی درمانی گنجانده شود. تکنیک‌هایی مانند روش‌های آرام‌سازی، ایفای نقش، تمرین رفتاری، مربیگری، تمرین هدایت شده، مدل‌سازی، ارائه بازخورد، مهارت‌های پر بودن ذهن، بازسازی شناختی، حساسیت‌زدایی سیستماتیک، حساسیت‌زدایی درون‌تنی، سیل، حل‌ مسئله و تکالیف درسی را می توان در هر مرحله‌ای گنجاند.

عملکرد مشاور گروهی، صرف نظر از جهت گیری نظری. برخی از این تکنیک ها را هم رهبران گروه و هم سایر اعضای گروه می توانند نشان دهندبرای مثال، هم رهبر و هم اعضا می‌توانند الگوبرداری کنند، مانند برخورد محترمانه با دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی دیگران، ریسک کردن با خارج شدن از منطقه آسایش خود، و ابراز همدردی با دیگران.

در طول موقعیت‌های ایفای نقش، هم اعضا و هم رهبر می‌توانند به عنوان مربی با پیشنهاد گفت‌وگوی جایگزین و سازنده‌تر عمل کنند. هم رهبر و هم اعضا بازخورد مفیدی را به دیگران ارائه می دهند.

گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک فرصت برای تقویت احساس انتساب و ارتباط اجتماعی نیز معرفی می‌شود. اعضای این گروه‌ها اغلب با مسائل و چالش‌های مشابه دیگران روبرو هستند و این ارتباطات ممکن است احساس تعلق و ارتباط معناداری را برای آن‌ها فراهم کند. این ارتباطات می‌توانند از افراد حمایت کنند و احساس کمک‌های متقابل را تقویت کنند.

در کل، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک فضای مفید برای رشد و توسعه فردی و ارتقاء روابط اجتماعی شناخته می‌شود. این روش، با تأکید بر ارتباطات موثر، پذیرش، انعطاف‌پذیری و تقویت احساس انتساب، به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای مواجهه با چالش‌های زندگی را یاد بگیرند و ارتباطاتشان را بهبود بخشند. از این رو، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک ابزار مؤثر در مشاوره و روان‌درمانی شناخته می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا به شکل مثبت‌تری با چالش‌های زندگی خود روبرو شوند و بهبودی روانی و اجتماعی را تجربه کنند.

مداخلات رفتاری درمانی به صورت جداگانه برای مشکلات خاصی که توسط اعضای گروه دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری مختلف تجربه می شود، طراحی می شود. تمرین‌کننده گروه رفتاری، از استراتژی‌هایی استفاده می‌کند که از پشتیبانی تحقیقاتی برای استفاده در نوع خاصی از مشکل برخوردار است.

این استراتژی های مبتنی بر شواهد برای ترویج تعمیم و تغییر رفتار مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از این مداخلات رفتاری مبتنی بر تحقیق، می‌توانند به نحو مؤثری با سایر رویکردهای درمانی ادغام شوند.

کاربردهای چندفرهنگی رفتاردرمانی رویکردهای رفتاری می‌توانند به طور مناسب در مشاوره با جمعیت‌های مشتریان مختلف از لحاظ فرهنگی، با هم ادغام شوند و رویه‌های خاص فرهنگی ایجاد کنند.

در طراحی یک برنامه تغییر برای مشتریانی از فرهنگ‌های مختلف، رهبران مجرب، یک تحلیل عملکردی از وضعیت مشکل انجام می‌دهند. این ارزیابی شامل زمینه فرهنگی‌ای است که در آن رفتار مشکل‌ساز رخ می‌دهد و پیامدهای آن هم برای فرد و هم برای محیط اجتماعی-فرهنگی مشتری بوده است.

منابع درون محیطی می‌توانند تغییر را تسهیل کنند، و این تغییر ممکن است بر اطرافیان مشتری تاثیر داشته باشد.این رویکرد بر آموزش اعضای گروه در مورد فرآیند درمانی تأکید دارد و بر تغییر رفتارهای خاص تأکید دارد.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی

با مشخص کردن دقیق این خطاهای شناختی و اصلاح آنها، افراد می‌توانند زندگی رضایت بخش‌تری برای خود ایجاد کنند.

افکار خودکار مفاهیم شخصی‌سازی شده‌ای هستند که توسط محرک‌های خاصی که منجر به پاسخ‌های احساسی می‌شوند، تحریک می‌شوند. به عنوان مثال، فکر خودکار یکی از اعضای گروه ممکن است این باشد: “من احمق هستم زیرا نمی توانم آنچه را که دیگران در این گروه می گویند را درک کنم.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی 20

” این افکار خودکار منفی کاملاً خود به خود مطرح می شوند و وقتی این اتفاق دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی می افتد، عضو گروه احساس اضطراب و خجالت می‌کند.

درمانگر گروه شناختی علاقه مند است به اعضا کمک کند تا افکار اتورنافوی خود را دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری شناسایی کنند و به آنها آموزش دهد که چگونه افکار خود را به صورت ساختاریافته ارزیابی کنند. این تکنیک ها برای شناسایی و آزمایش تصورات غلط اعضا و مفروضات نادرست طراحی شده اند.

درمانگران شناختی به طور مداوم فعالیت دارند و با اعضای گروه خود تلاش می‌کنند تا کارکنان در تمامی مراحل تجربه گروه درگیر باشند. جهت گیری رفتاری شناختی بر عملکرد رهبر گروه به عنوان معلمی که اعضای گروه را تشویق می کند تا مهارت هایی را برای مقابله با مشکلات زندگی بیاموزند، تأکید دارد.

تاکید بر تغییر رفتارهای خاص و توسعه مهارت های حل مسئله جایگزین ابراز احساسات است. درمانگر شناختی به اعضای گروه می آموزد که چگونه شناخت های نادرست و ناکارآمد را از طریق فرآیند ارزیابی شناسایی کنند. رهبر گروه به اعضا در شکل‌دهی فرضیه‌ها و آزمایش مفروضات آنها کمک می‌کند که این کار به تجربه‌گرایی مشارکتی معروف است.

رهبر گروه به ندرت مستقیماً باورهای اعضا را به چالش می کشد، اما در عوض با اعضا همکاری می کند تا شواهد مربوط به برخی باورها را بررسی کند، اعتبار این باورها را آزمایش کند و به دنبال راه‌های انطباق پذیرتری برای تفکر دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی باشند. بنابراین یکی از اعضای گروه ممکن است بگوید: “وقتی مردم من را بشناسند، من را رد خواهند کرد.

گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک فرآیند گروهی تحول‌بخش شناخته می‌شود که افراد را به همدیگر و به خودشان نزدیک‌تر می‌کند. این فرآیند نه تنها به ارتقاء مهارت‌های ارتباطی فردی کمک می‌کند، بلکه ارتباطات اجتماعی بهتری را تقویت می‌کند و افراد را در فرآیند یادگیری و تغییر به همراه می‌برد. به علاوه، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک فضای آموزشی نیز شناخته می‌شود که افراد می‌توانند از تجارب و دیدگاه‌های یکدیگر یاد بگیرند. این گروه‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا از تجارب مشابه دیگران بهره‌برداری کنند و راهکارهای جدیدی برای مواجهه با چالش‌هایشان کشف کنند. در نهایت، گروه درمانی جرالد کوری به عنوان یک فرصت برای تقویت ارتباطات انسانی و بهبود روابط شخصی و اجتماعی معرفی می‌شود. این گروه‌ها فضایی را برای افراد فراهم می‌کنند تا با تجربه‌های یکدیگر به اشتراک بگذارند، از یکدیگر یاد بگیرند و با همدیگر پشتیبانی کنند، که نهایتاً منجر به افزایش کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها می‌شود.

‫3/5 ‫(3 نظر)
برند:

mokateb

تولید کننده:

mokateb.com

1 دیدگاه برای دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی

  1. rasool

    خوبه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *