دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان
خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه رضا ابراهیمی توسط انتشارات نگاره ثبت اثر شده دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا رنگی با قابلیت سرچ می باشد که با فرمت پی دی اف و تایپ شده به زبان فارسی در حجم 87 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

نظریه‌های رشد اقتصادی یکی از مهم‌ترین مباحث در علم اقتصاد است که به مطالعه فرآیندهای توسعه و رشد اقتصادی در طول زمان می‌پردازد. این نظریات سعی دارند برای فهم پدیده‌هایی مانند افزایش تولید، کاهش فقر، افزایش سرمایه‌گذاری، و تحولات ساختاری در اقتصاد، توضیحاتی ارائه کنند. در طول تاریخ، مختلفین اقتصاددانان تلاش کرده‌اند تا مدل‌ها و نظریاتی برای توضیح این فرآیندها ارائه دهند. این نظریات معمولاً به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: نظریه‌های کلاسیک و نظریه‌های نئوکلاسیک یا مدرن. در ادامه به بررسی این دو دسته اصلی از نظریات رشد اقتصادی می‌پردازیم.

دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

این فایل شامل تمامی نکات کتاب می باشد.

نسخه کامل کتاب را می توانید از اینجا خریداری نمایید.

بخشی از فایل:

نظریه های اولیه: پیش گرایی، لاک و روسو

جان لاک و ژان ژاک روسو، دو پیشگام بزرگ روانشناسی کودک بودند. لاک پدر نظریه یادگیری و زیست بوم گرایی بود. وارثان او محققانی چون ایوان پاولوف و بی اف اسکینر بودند. روسو آغازگر سنت رشد در روانشناسی بود.

 دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

به نظر می رسد قرن ها مردم به کودکان به عنوان بزرگسالان مینیاتوری به طور کامل شکل گرفته می نگریستند. تاریخدان فرانسوی، فیلیپ آریس(1914-1984) چگونگی غالب بودن این دیدگاه در قرون وسطی را شرح داد.

در مورد زندگی اجتماعی قرون وسطایی هم آریس به این موضوع اشاره کرد که با کودکان همانند افراد بزرگسال رفتار می شد. وقتی بچه ها به سن 6 یا 7 سالگی می رسیدند، معمولا برای شروع کار به عنوان شاگرد به روستای دیگری فرستاده می شدند. بچه ها به صورت شبانه روزی در خانه رییس زندگی می کردند و اغلب همپای سایر شاگردان که از آنها خیلی بزرگ تر بودند کار می کردند.

دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

نظریه‌های کلاسیک از قدیمی‌ترین دیدگاه‌های مربوط به رشد اقتصادی هستند. آدم سمیت (Adam Smith)، دیوید ریکاردو (David Ricardo) و توماس مالتوس (Thomas Malthus) از جمله اقتصاددانانی هستند که نظریه‌های کلاسیک را توسعه دادند. آن‌ها بر این باور بودند که رشد اقتصادی مربوط به افزایش تولید و میزان سرمایه است. به عبارت دیگر، افزایش تولید و افزایش سرمایه، اصلی‌ترین عواملی هستند که باعث رشد اقتصادی می‌شوند. اما این دیدگاه نظریه‌هایی را که به عواملی مانند نیروی کار و نوآوری تأکید می‌کنند، نادیده می‌گرفت.

خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

هیچ کس به سن بچه توجه نمی کرد زیرا کودک وارد دنیای بزرگسالان شده بود. کودک همان لباسی را می پوشید که بزرگسالان بر تن می کردند، همان بازی هایی را انجام می داد که بزرگسالان انجام می دادند و به همان مهمانی ها و جشن هایی می رفت که بزرگسالان می رفتند( آریس 1960). آریس می گوید:” هر کجا که مردم کار می کردند و هر جایی که خود را سرگرم می کردند، حتی در می خانه های بدنام، کودکان نیز با آنها همراه می شدند.”

خلاصه نظریه های رشد ویلیام کرین pdf

به طور کلی، آریس معتقد بود که مردم نسبت به ویژگی های خاص کودکان بی تفاوت بودند برخی از مورخان نظرات آریس را تغییر دادند. از آنجایی که اسناد دانلود رایگان خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین مکتوب قرون وسطی پراکنده هستند، به سختی می توان تمام اختلافات را مورد ارزیابی قرار داد اما مورخانی نظیر باربارا هاتاوالت( 1986) و شالامیت شاهر(1990) شواهد کافی را جمع آوری کردند تا نشان دهند آریس گاهی اوقات بزرگ نمایی کرده است. چنین به نظر می آید که اگرچه شاگردی امری عادی تلقی می شد اما همان طور که آریس ادعا کرده امری همگانی نبود و اینکه بچه های 6 یا 7 ساله گاهی اوقات وارد محل کار بزرگسالان می شدند خیلی به ندرت تر از آن چیزی است که آریس ادعا می کرده.

دانلود رایگان خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

قرن ها دانشمندان بر این باور بودند که به هنگام بارداری، یک انسان کوچک شکل گرفته یا یک کوتوله در تخمک یا اسپرم کاشته می شود (شکل 1). آنها معتقد بودند که انسان در همان لحظه حاملگی” شکل می گیرد” و فقط تا زمان تولد به لحاظ اندازه و جثه رشد می کند.

در مقابل، نظریه‌های نئوکلاسیک یا مدرن از دهه‌های اخیر توسعه یافته‌اند و تاکید بیشتری بر روی عواملی مانند نوآوری، فناوری، سرمایه‌گذاری در آموزش و پژوهش، و نیروی کار می‌کنند. به عنوان مثال، نظریه رشد سلطنتی (Dominant Firm Theory) به بررسی نقش شرکت‌های بزرگ و سلطه‌مند در فرآیند رشد اقتصادی می‌پردازد. این نظریه معتقد است که شرکت‌های بزرگ توانایی تولید نوآوری‌های بزرگی را دارند که باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی می‌شود.

"<yoastmark

پیش گرایی در جنین شناسی  حداقل به قرن پنجم پیش از میلاد باز می گردد و در دوران مختلف در تفکرات علمی یافت می شود. آنها معترف بودند که هیچ گونه شواهد مستندی مبنی بر شکل گیری یک کوتوله کامل وجود ندارد کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین pdf اما چنین استدلال می کردند که نبود شواهد به دلیل شفاف بودن یا خیلی کوچک بودن این کوتوله است( بالینسکی 1981، نیدهام 1959).

اما رژیم فئودالی( ملوک الطوایفی) نمی خواست اقتدار خود را از دست بدهد. او مقررات اقتصادی را وضع کرد و جنگ ایدئولوژیکی را در پیش گرفت. این رژیم طبقه متوسط جدید، بورژوازی، را به ترک خودخواهانه وفاداری، عزت و روش های قدیمی متهم کرد.

کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین pdf

در این نبرد ها، افرادی که به دنبال تغییر بودند از روشنفکران قرن هجدهم، مانند دنیس دیدروت و نیکولاس دی کاندوراکت الهام گرفتند. این نویسندگان به این موضوع پرداختند که اگر مردم بتوانند خودشان را از سلطه دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی دولت و کلیسا رها کنند، می توانند آزادانه و دموکراتیک زندگی کنند و علم، تکنولوژی و آموزش می تواند پیشرفت بزرگی را برای همگان به وجود بیاورد. این خرید کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین نویسندگان نیز به نو به خود به شدت از نظریات فیلسوف بریتانیایی قرن 17 ، جان لاک( 1632-1704) تاثیر گرفته اند.

لاک با زبانی کاملا معقول و شفاف این اعتقاد گسترده را رد که تفاوت های گسترده و درونی بسیاری در میان مردم وجود دارد. در مقابل، لاک به این موضوع پرداخت که مردم  به طور گسترده ای توسط محیط های اجتماعی خود و به ویژه تحصیلات خود شکل می گیرند. سپس نشان داد که این اتفاق چگونه رخ می دهد و چگونه می توان آموزش را ارتقا داداگر یک نفر بتواند محیط و آموزش افراد را تغییر دهد، می تواند یک جامعه دموکراتیک و برابری طلبانه به وجود بیاورد( گی 1969).

خرید کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

لاک پس از انقلاب سال 1688، دو کتاب به چاپ رساند. اولین کتاب” مقاله ای در مورد درک انسان” نام داشت(1960) که باعث شد او پدر تجربه گرایی در فلسفه و نظریه یاد گیری در روانشناسی نام بگیرد. کتاب دیگرش” دو رساله در مورد دولت”( 1689) نام داشت که در آن بسیاری از ایده های اصلی در قانون اساسی ایالات متحده مطرح شده است( لمپرچ 1928، راسل 1945).

دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی

دیدگاه لاک در مورد توسعه

نقطه شروع نظریه لاک تکذیب آموزه های ایده های ذاتی بود. پیش از لاک بسیار از فلاسفه بر این باور بودند که برخی ایده ها نظیر حقایق ریاضی و اعتقاد به خدا ذاتی بوده و  پیش از تجربه در ذهن وجود داشته . او گفت، دقیق تر خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین این است که فکر کنیم ذهن بچه ها همانند تخت سنگی خالی است و هرچه که به ذهن خطور می کند دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی از محیط نشات می گیرد.  حالا این ذهن خالی چگونه مفروش ( پر) می شود؟ همه مواد عقل و دانش از کجاست؟ برای پاسخ به این پرسش در یک کلمه می گویم: از تجربه، تمام دانش ما به تجربه متکی است و در نهایت از آن نشات می گیرد. ( 1690).

لاک بیان داشت که اگرچه بیشتر دانش انسان از محیط نشات می گیرد، اما فر می تواند به موقع با تامل در تفکرات و عقاید خود، یاد بگیرد( 1690، فصل 1). لاک همچنین می دانست که تفاوت های درونی در میان افراد وجود دارد( 1693، بخش1).

همچنین، نظریه رشد نئوکلاسیک به بررسی نقش سرمایه‌گذاری در فرآیند رشد اقتصادی می‌پردازد. این نظریه معتقد است که سرمایه‌گذاری در فناوری و تجهیزات نوین، بهبود زیرساخت‌ها، و افزایش بهره‌وری نهایی، از جمله عوامل مهمی هستند که می‌توانند رشد اقتصادی را تسریع بخشند.

دانلود کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

اما به طور کلی، لاک بر این باور بود که این محیط است که ذهن را شکل می دهد. و تاکید داشت که تاثیر محیط بر روی سال های اولیه زندگی کودک به شدت قدرتمند است. این دوره زمانی است که ذهن کودک  بیشتری انعطاف پذیری را دارد و زمانی است که می توانیم هر طور که بخواهیم آن را شکل دهیم. و زمانی که چنین کاری را انجام می دهید، ماهیت اصلی آن برای زندگی تنظیم شده است( 1693 بخش1، 32).

اغلب رفتارهایمان نیز با تکرار به وجود می آید. وقتی کاری را بارها و بارها انجام می دهیم، مانند مسواک زدن، این عمل به یک عادت ذاتی تبدیل می شود و اگر نتوانیم دیگر آن را انجام دهیم احساس ناراحتی می کنیم( لاک، 1693، بخش 66).

 

همچنین از طریق تقلید یاد میگیریم. ما تمایل داریم تا کارهایی را که دیگران انجام می دهند، انجام دهیم. از این رو، مدل ها برروی شخصیت مان تاثیر می گذارند. اگر به طور متوالی در کنار افراد نادان و ستیزه جو قرار داشته باشیم، به فردی نادان و ستیزه جو تبدیل می شویم. ( 1693، بخش 67).

در آخر، و مهمترین قسمت، ما از طریق دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی تنبیه و پاداش یاد خلاصه کتاب روانشناسی رشد ویلیام کرین می گیریم. ما درگیر رفتارهایی می شویم که پاداش، تشویق و جایزه به همراه می آورد و از انجام برخی اقداماتی ک موجب پیامدهای ناخوشایند می شود خودداری می کنیم.( بخش 54).

علاوه بر نظریات کلاسیک و نئوکلاسیک، دیگر نظریات نیز در زمینه رشد اقتصادی مطرح شده‌اند. به عنوان مثال، نظریه رشد ساختاری (Structural Growth Theory) به بررسی تأثیر تغییرات ساختاری در اقتصاد بر روی رشد اقتصادی می‌پردازد. این نظریه معتقد است که تغییرات در ترکیب بخش‌های اقتصادی، افزایش تخصص و تنوع، و تحولات در صنایع مختلف، می‌توانند به عنوان محرک‌های اصلی رشد اقتصادی عمل کنند.

برای ایجاد انضباط شخصی، ابتدا باید به سلامت فیزیکی کودک توجه کنیم. وقتی بدن رنجور و ضعیف باشد، فرد نمی تواند نیازهای خود را کنترل کند. براین اساس، لاک توصیه می کند که کودکان کمی ورزش کنند تا بدنشان قوی شود و پیشنهاد می کند که کودکان در تمام فصول در کوچه و خیابان بازی کنند تا یاد بگیرند سختی های انواع آب و هوا را تحمل کنند.( بخش های 1-16، 33).

خلاصه کتاب روانشناسی رشد ویلیام کرین

اگر می خواهیم کودکان نظم و انضباط یاد بگیرن باید از همان آغاز با آنها محکم برخورد کنیم. بسیاری از والدین کودکان را ناز پرورده بار می آورند و  تسلیم هوا و هوس آنها می شوند.

بهترین تنبیه و پاداش: از همان ابتدا باید متوجه باشیم که چگونه رفتار کودکمان را تقویت می کنیم. تنها زمانی باید به کودک پاداش بدهیم که رفتاری منطقی داشته باشد، نه زمانی که رفتاری غیر منطقی و مشاوره و روان درمانی جرالد کوری دارد.

استفاده از پاداش و تنبیه اما یک رویه مزوّرانه است. همه تنبیه ها دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی پاداش ها تاثیرات مطلوبی به همراه نخواهند داشت. لاک به خصوص با تنبیه بدنی مخالف بود. در وهله اول، استفاده از تنبیه بدنی موجب ایجاد یک ارتباط نامطلوب خواهد شد. اگر کودکی به دلیل اینکه حواسش به درس نبوده کتک بخورد یا مجازات شود، او تنها درد را به حواس پرتی مرتبط می کند.

دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین

بلکه به کتاب نیز مرتبط می کند. به علاوه، تنبیه بدنی اغلب غیر موثر است. کودک وقتی می بیند که زیر نظر قرار دارد تسلیم می شود اما به محض اینکه ببیند هیچ کس حواسش نیست هر کاری که بخواهد انجام می دهد. در پایان، وقتی تنبیه بدنی جواب می دهد، معمولا خیلی خوب کار می کند. تنبیه بدنی فرد را سرکوب می کند و سپس به جای یک جوان بی نظم یک موجود افسرد ه و بی روح دارید( بخش 51).

در نهایت، نظریات رشد اقتصادی یک دامنه گسترده از دیدگاه‌ها و مدل‌های تحلیلی را در بر می‌گیرند که هر یک تاکید متفاوتی بر روی عوامل مختلفی دارند. به طور کلی، این نظریات تغییرات در تولید، سرمایه‌گذاری، فناوری، و نوآوری را به عنوان عوامل اصلی رشد اقتصادی مطرح می‌کنند، اما رویکردها و توجه‌های آن‌ها متفاوت است.

‫3/5 ‫(2 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود خلاصه کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *