دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

نوع فایل
پی دی اف
کد شامد
1-1-773233-62-0-23
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان
کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد توسط انتشارات نگاره ثبت اثر شده و این خلاصه کتاب برگرفته از کتاب همین انتشارات می باشد.و دارای کد شامد 1-1-773233-62-0-23 بوده و هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فرهاد کمانگر با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت سرج می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 110 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

 

کار زیبا، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زندگی‌های ما توسط عوامل مختلفی مانند تجربیات، رویدادها، و ارتباطات می‌شکل شود. زمینه روانشناسی، درک این پیچیدگی‌ها و تأثیرات آنها بر روی رفتار و روان‌آگاهی مردم را بررسی می‌کند. یکی از نظریه‌های معروف در زمینه روانشناسی، نظریه شخصیتی “هیلگارد” است که توسط کارل گوستاو یونگ، روان‌شناس برجسته اهل سوئیس، توسعه یافته است.

بخشی از فایل:

آزمایش‌‌های اسپرلینگ: آزمایش گزارش جزئی

یک محرک بصری که به طور خلاصه ارائه شده است (به عنوان مثال، آرایه ای از حروف یا آرایه ای از نقاط یا دنیایی که با یک چراغ برق روشن می‌شود) آنچه را که پاسخ حسی در سیستم عصبی نامیده می‌شود.

مقدار اطلاعات به دست آمده از محرک (که به عنوان مثال می‌تواند به عنوان مبنایی برای پاسخ در آزمایش‌‌های اسپرلینگ مورد استفاده قرار گیرد) مربوط به منطقه تحت عملکرد پاسخ حسی است.

قابل مشاهده بودن محرک مربوط به میزان بدست آوردن اطلاعات ناظر از محرک است.

حافظه کاری

اتكینسون و شیفرین از این حافظه ذخیره سازی خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی به عنوان حافظه كوتاه مدت یاد می‌كنند. آزمایش ها نشان می‌دهد که یک سیستم حافظه کوتاه مدت وجود دارد که هم از ذخیره‌‌های حسی و هم از حافظه بلند مدت جداست (به عنوان مثال، براون، 1958؛ پیترسون و پیترسون، 1959).

انواع کد گزاری: کد گزاری واجی-کد گزاری بصری

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی
دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

هنگامی ‌که معیار‌های داشتن تصاویر واقعی عکاسی دقیق تر می‌شوند – به عنوان مثال، قادر به خواندن صفحه ای از متن به راحتی از پایین به بالا از بالا به پایین هستید – فرکانس تصاویر eidetic، حتی در کودکان بسیار کوچک می‌شود (هابر، 1979).

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی
دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

شکل 8.5 آزمایش تصاویر Eidetic. این تصویر آزمون به مدت 30 ثانیه برای کودکان دبستانی نشان داده شد. پس از حذف تصویر، یک پسر در تصویر eidetic خود “حدود 14” راه راه را در دم گربه مشاهده کرد.

مراحل یادگیری در حافظه:

هیلگارد، به عنوان یکی از مدارک بارزه در روانشناسی شخصیت، به بررسی و توصیف ابعاد اساسی شخصیت می‌پردازد. او شش عامل یا بُعد مهم شخصیت را شناسایی کرده است که هر کدام از این عوامل، الگوهای خاصی از رفتار و واکنش‌ها را توصیف می‌کنند. این شش بُعد عبارتند از: رنج‌پذیری، سختی یا استواری، بی‌نظمی، سطح هوشیاری، تغییرپذیری، و همکاری یا رویکرد میانه‌رو.

سه نوع حافظه وجود دارد که از نظر ویژگی‌‌های زمانی متفاوت هستند: حافظه حسی بیش از چند صد میلی ثانیه طول می‌کشد. حافظه کوتاه مدت (که اکنون حافظه فعال نامیده می‌شود) در عرض چند ثانیه کار می‌کند. فروشگاه طولانی مدت در طول زمان‌‌های مختلف از دقیقه به سال کار می‌کند.

خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی

حافظه فعال در حل انواع مشکلات مانند حساب ذهنی، تشبیهات هندسی و پاسخ دادن به سوالات مربوط به متن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات موجود در حافظه بلند مدت معمولاً با توجه به معنای آن رمزگذاری می‌شوند. اگر مواردی که باید به خاطر سپرده شوند معنی دار هستند اما ارتباطات بین آن‌ها مهم نیست. بسیاری از موارد فراموش شدن در حافظه طولانی مدت به دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی دلیل نقص در بازیابی است (اطلاعات موجود است اما یافت نمی‌شود). بعضی از فراموشی ها از حافظه طولانی مدت به دلیل از دست دادن خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی ذخیره شما هستند، به ویژه هنگامی ‌که اختلالی در فرآیند‌های تلفیق حافظه‌‌های جدید ایجاد شود.

دانلود کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

روند بازیابی همچنین می‌تواند توسط عوامل عاطفی مختل شود. در بعضی موارد، افکار مضطرب در بازیابی حافظه هدف اختلال ایجاد می‌کنند.

حافظه صریح به نوعی از حافظه که در یادآوری یا شناخت نشان داده می‌شود اشاره دارد، که در آن ما آگاهانه گذشته را به یاد می‌آوریم.

یکی از راه‌‌های بهبود رمزگذاری و بازیابی استفاده از تصاویر است، که اصلی‌ترین اساسی است که در سیستم‌‌های mnemonic مانند روش مکان یابی و روش کلمه کلیدی نهفته است.

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی
دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

شکل 8.18 یک درخت سلسله مراتبی. ایجاد درختان سلسله مراتبی فصل ها در کتاب‌‌های درسی می‌تواند به دانش آموزان در بازیابی اطلاعات مربوط به آن فصل ها کمک کند.

زبان و ارتباطات

زبان وسیله اصلی ارتباط اندیشه ماست. طبیعی بودن زبان دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی گاهی ما را به فکر فرو می‌برد که استفاده از زبان نیازی به توضیح خاصی ندارد. استفاده از زبان دو جنبه دارد: تولید و درک مطلب. در تولید زبان، ما با یک فکر شروع می‌کنیم، به نوعی آن را به یک جمله ترجمه می‌کنیم و در پایان با صدا‌هایی که جمله را بیان می‌کنند.

یک مفهوم هم شامل یک نمونه اولیه است (خصوصیاتی که بهترین نمونه ها را توصیف می‌کند) و هم یک هسته (خصوصیاتی که برای عضویت در مفهوم بسیار ضروری هستند). خصوصیات اصلی در مفاهیم کاملاً مشخص مانند “مادربزرگ” نقش اصلی را دارند.

اولین بُعد، “رنج‌پذیری”، نشان‌دهنده تمایل یا عدم تمایل فرد به تجربه احساسات مثبت یا منفی است. فردی که در این بُعد پایینی دارد، ممکن است کمترین میزان احساسات را تجربه کند و برعکس، افرادی با رنج‌پذیری بالا، تمایل دارند به شدت تجربه احساسات.

 دانلود خلاصه کتاب روانشناسی هیلگارد فارسی

حل مسئله مستلزم تجزیه هدف به زیرمجموعه‌‌هایی است که بدست آوردن آن آسان تر است. استراتژی‌‌های انجام این کار شامل کاهش اختلافات بین وضعیت فعلی و وضعیت هدف، تجزیه و تحلیل اهداف (از بین بردن مهمترین اختلافات بین وضعیت‌‌های فعلی و هدف) و کار به سمت عقب است. حل برخی از مشکلات با استفاده از بازنمایی گزاره ای آسان تر است. برای سایر مشکلات، نمایش بصری بهترین عملکرد را دارد.

متخصصین حل مساله از چهار راه اساسی با تازه کارها متفاوت هستند: آن‌ها نمایندگی بیشتری برای تحمل مسئله دارند، آن‌ها از نظر اصول راه حل به جای ویژگی‌‌های سطحی، نمایانگر مشکلات جدید هستند، آن‌ها دانلود خلاصه کتاب روانشناسی هیلگارد فارسی قبل از اقدام برنامه ای را تشکیل می‌دهند و تمایل دارند دلیل رو به جلو و نه کار عقب.

دانلود خلاصه روانشناسی هیلگارد فارسی

برخی از مشوق ها تقویت کننده‌های اصلی هستند، به این معنی که آنها مکانیک خاک براجا ام داس به عنوان پاداش مستقل از یادگیری قبلی عمل کنند. به عنوان مثال، یک طعم شیرین یا یک احساس جنسی ممکن است در اولین تجربه لذت بخش باشد. مشوق‌های دیگر تقویت کننده‌های ثانویه هستند، به این معنی که آنها حداقل تا حدی از طریق اطلاع از رابطه خود با سایر رویدادها، جایگاه دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی خود را به عنوان پاداش بدست آورده اند.

انگیزه اساسی بسیاری به منظور کمک به حفظ تعادل درونی ما است. برای اینکه دنیای داخلی خود را در محدوده باریک فیزیولوژیکی حفظ کنیم، ما فرآیند‌های کنترل فعال برای حفظ هموستاز، یک حالت ثابت داخلی داریم (همو به معنای “برابر” است و استاز به معنای “ثابت” یا “ثابت” است).

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی pdf

با کاهش 10 درجه سانتیگراد در دمای مغز، هوش خود را از دست می دهید. اگر دمای مغز شما بیش از 10 درجه سانتیگراد بالاتر از حد طبیعی باشد، می میرید. پاسخ‌های فیزیولوژیکی مانند تعریق و لرز بخشی از دلیل ثابت ماندن دمای مغز شما است.

انگیزه و پاداش ابتکاری

انگیزه به طور معمول رفتار را به سمت انگیزه خاصی هدایت می‌کند که لذت ایجاد می‌کند یا حالتی ناخوشایند را کاهش می دهد: غذا، نوشیدنی، رابطه جنسی و …

اعتیاد انگیزه ای قدرتمند برای برخی افراد است. ولع مصرف دانلود رایگان خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی برخی داروها مانند مواد افیونی (هروئین یا مرفین)، دارو‌های روانگردانی (آمفتامین یا کوکائین) یا نسخه‌های مصنوعی خیابانی این داروها و دارو‌های خاص دیگر (الکل، نیکوتین) می تواند طاقت فرسا باشد (لشنر، 1997).

 دانلود رایگان خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی

کنترل گرسنگی شامل بسیاری از مفاهیم هموستاتیک همان تشنگی است، اما خوردن غذا بسیار پیچیده تر از نوشیدن است. یادگیری همچنین بخش مهمی از تعامل بین سیگنال‌های گرسنگی فیزیولوژیکی دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی و محرک‌های انگیزه ای برای غذا خوردن است. به نظر می رسد دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی سایر دستکاری‌های این سایت‌های مغزی گرسنگی را نیز تغییر می دهد. به عنوان مثال، تحریک الکتریکی هیپوتالاموس جانبی باعث پرخوری می شود.

دومین بُعد، “سختی یا استواری”، نشان دهنده پایداری و ثبات شخصیت در مواجهه با استرس و فشارهای زندگی است. افرادی که در این بُعد بالا را دارند، توانایی مدیریت استرس و فشار را بیشتری دارند. سومین بُعد، “بی‌نظمی”، نشان‌دهنده تمایل یا عدم تمایل فرد به سازماندهی و نظم در زندگی است. افراد با بی‌نظمی بالا، ممکن است دارای الگوهای نامنظم در زندگی روزمره خود باشند. چهارمین بُعد، “سطح هوشیاری”، مرتبط با میزان آگاهی و توجه فرد به محیط و وقایع اطراف است. این بُعد نشان می‌دهد که فرد چقدر به آگاهی از خود و محیطش توجه می‌کند. پنجمین بُعد، “تغییرپذیری”، مربوط به توانایی و تمایل فرد به تغییر و تطبیق با شرایط جدید است. این بُعد نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری شخصیت فرد است.

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی

بی اشت‌هایی عصبی با کاهش شدید شدید و خودخواسته مشخص می شود. ویژگی‌های پرخوری پرخوری با دوره‌های مکرر پرخوری، و به دنبال آن تلاش برای پاکسازی بیش از حد با استفراغ و ملین است .

عوامل ژنتیکی

مدت هاست که شناخته شده است که چاقی در خانواده ها وجود دارد. در خانواده‌هایی که هیچ یک از والدین چاق نیستند، فقط حدود 10 درصد کودکان چاق هستند. یکی از راه‌های به دست آوردن شواهد در مورد نقش ژنتیک  دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی در چاقی، مطالعه دوقلو‌های یکسان است. از آنجا که دوقلو‌های یکسان ژن‌های یکسانی دارند و از آنجا که ظاهراً ژن ها در افزایش وزن دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی نقش دارند، دوقلو‌های یکسان باید از نظر الگوی افزایش وزن یکسان باشند.

علل بیولوژیکی

هرکسی که در معرض پیام‌های فرهنگی عینی سازی جنسی قرار گیرد دچار اختلال در خوردن نمی شود. برخی آسیب پذیری‌های بیولوژیکی ممکن است تمایل به ایجاد اختلالات خوردن را افزایش دهد.

علل خانوادگی

عوامل شخصیتی و خانوادگی نیز ممکن است در بی اشت‌هایی و پرخوری موثر باشد. بسیاری از زنان جوان مبتلا به اختلالات خوردن از خانواده‌هایی می آیند که خواستار “کمال” و کنترل شدید خود هستند اما ابراز گرما یا درگیری را مجاز نمی دانند (Bruch، 1973؛ Minuchin، Rosman، & Baker، 1978

جنسیت و جنسیت

در مورد جنسیت، دو تمایز مهم را باید در نظر داشت. اولین مورد از این واقعیت ناشی می شود که اگرچه در بلوغ شروع به بلوغ جنسی می کنیم، اما اساس هویت جنسی ما در رحم ایجاد می شود. بنابراین ما بین جنسیت بزرگسالان (یعنی شروع با تغییر در بلوغ) و رشد جنسی اولیه تفاوت قائل می شویم. تمایز دوم بین عوامل بیولوژیکی و محیطی تعیین کننده رفتارها و احساسات جنسی است.

دانلود کتاب گروه درمانی جرالد کوری ترجمه فارسی

دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی

هورمون حیاتی در رشد دستگاه تناسلی آندروژن است. اگر غدد جنسی جنینی به اندازه کافی آندروژن تولید کنند، نوزاد تازه متولد شده‌اندام تناسلی مرد خواهد داشت. اگر آندروژن کافی نباشد، نوزاد حتی اگر از نظر ژنتیکی مرد باشد، دستگاه تناسلی زن خواهد داشت.

مسائل جنسی بزرگسالان

تغییرات در سیستم هورمون‌های بدن در بلوغ اتفاق می افتد، دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد فارسی که معمولاً از سنین 11 تا 14 سالگی شروع می شود (شکل 10.6 را ببینید). هیپوتالاموس شروع به ترشح مواد شیمیایی به نام فاکتور‌های آزاد کننده گنادوتروپین می‌کند. اینها غده هیپوفیز را که بلافاصله زیر هیپوتالاموس قرار دارد تحریک می کنند.

ششمین و آخرین بُعد، “همکاری یا رویکرد میانه‌رو”، نشان‌دهنده رفتار فرد در مواجهه با سوالات اجتماعی است. این بُعد میزان تمایل فرد به همکاری و مشارکت در گروه‌ها و اجتماعات را نشان می‌دهد. به عنوان یکی از نظریات مهم در زمینه روانشناسی شخصیت، نظریه هیلگارد از جنبه‌های مختلفی از رفتار و روان‌شناسی فرد را بررسی می‌کند و به ما کمک می‌کند تا بهترین روش‌ها برای درک و مدیریت خود و دیگران را فهمیده و پیشنهاد کنیم.

این نظریه مفیدی است برای ارتباطات بین فردی و ارتباطات سازمانی، زیرا به ما کمک می‌کند تا الگوهای مختلف رفتاری را در افراد شناسایی کنیم و بفهمیم چگونه می‌توانیم با این تفاوت‌ها سازگاری داشته باشیم. به‌طور مثال، اگر یک فرد دارای رنج‌پذیری بالاست، او ممکن است در مواجهه با فشارها و استرس‌ها بیشتری نیاز به پشتیبانی و توجه داشته باشد. در عوض، اگر یک فرد دارای سطح هوشیاری بالا باشد، او ممکن است به طور فعال به اطرافیان و شرایط خود واکنش نشان دهد و توانایی برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه فارسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *