دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون ترجمه فارسی

نویسنده
18,000 تومان
دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون ترجمه فارسی توسط مهسا تکیه نژاد ترجمه شده است.این کتاب ثبت اثر شده و دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود نسخه کامل کتاب رفتار مصرف کننده مایکل آر سولومون ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب رفتار مصرف کننده مایکل آر سولومون ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت  سرچ می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 870 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

 

 

 

 

 

 

رفتار مصرف‌کننده یک موضوع چند بُعدی و پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، از جمله فرهنگ، اقتصاد، تجربه‌های شخصی، و تبلیغات. رفتار مصرف کننده به عنوان رفتاری که افراد در فرآیند خرید و مصرف کالا و خدمات انجام می‌دهند، تعریف می‌شود. در این متن، به بررسی چندین جنبه اصلی از رفتار مصرف‌کننده می‌پردازیم.

اولین جنبه که باید مدنظر قرار گیرد، عوامل مؤثر بر تصمیمات خرید مصرف‌کننده هستند. این عوامل شامل قیمت، کیفیت، ویژگی‌های محصول، محیط اجتماعی و فرهنگی، تبلیغات و تجربه‌های قبلی است. به عنوان مثال، مصرف‌کننده ممکن است در انتخاب محصولات بیشتر به قیمت توجه کند یا بیشتر به کیفیت محصول توجه کند، و این تصمیمات ممکن است تحت تأثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد.

فرصت بازاریابی

شرکت‌های مختلف می‌دانند که نیازها یک هدف متحرک هستند.

هیچ سازمانی – صرف نظر از اینکه چقدر به دلیل مهارت بازاریابی خود مشهور است – نمی تواند روی موفقیت های خود استراحت کند. همه باید به نوآوری ادامه دهند تا از مشتریان و بازار در حال تغییر جلوتر بمانند. BMW عالیه.

جلد کتاب رفتار مصرف کننده سولومون
جلد کتاب رفتار مصرف کننده سولومون

مثال. هیچ کس حتی رقبایی مانند آئودی یا مرسدس بنز استدلال نمی کند که این خودروساز آلمانی می داند چگونه یک ماشین خوب بسازد اگرچه ممکن است با ادعای شرکت مبنی بر “ماشین رانندگی نهایی” موافق نباشند. با این حال، مهندسان و طراحان BMW می‌دانند که باید بفهمند که چگونه نیازهای رانندگان در آینده تغییر خواهد کرد، حتی آن دسته از مالکان وفادار که عاشق خودروهای امروزی خود هستند. این شرکت نسبت به روندهای کلیدی مانند:

  • تمایل به محصولات سازگار با محیط زیست
  • جاده های شلوغ فزاینده و حرکت برخی شهرها مانند لندن و نیویورک برای اعمال هزینه بر وسایل نقلیه در مناطق مرکزی
  • مدل های کسب و کار جدید که مصرف کنندگان را تشویق به اجاره می کند.

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون ترجمه فارسی

محصولات فقط زمانی که به آنها نیاز دارند به جای خرید مستقیم

پاسخ بی‌ام‌و: این شرکت بیش از یک میلیارد دلار برای توسعه مدل‌های برقی BMWi مانند خودروی جدید i3 و خودروی اسپرت i8 متعهد شد. این خودروهای آینده‌نگر عمدتاً از فیبر کربن سبک وزن ساخته شده‌اند تا فاصله بین شارژ باتری تا 25 درصد را به حداکثر برسانند.

پلاستیک داخلی از مواد خام بازیافتی یا تجدید پذیر حاصل می شود. علاوه بر این، BMW یک سرویس اشتراک خودرو اکنون در پورتلند، سیاتل و بروکلین راه اندازی کرد که آن را DriveNow می نامد: رانندگان از یک تراشه کامپیوتری در گواهینامه خود برای اجاره خودرو استفاده می کنند و آن را در هر کجا که هستند ترک می کنند. زمانی که دیگر به آن نیاز ندارند این تفکر آینده است .

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون

یکی دیگر از جنبه‌های مهم رفتار مصرف‌کننده، الگوهای خرید آن‌ها است. برخی از مصرف‌کنندگان ممکن است به دنبال تنوع و نوآوری در محصولات باشند و برای خرید محصولات جدید به فروشگاه‌ها بروند، در حالی که برخی دیگر ممکن است الگوی خرید ثابت و معمولی داشته باشند و همیشه به همان محصولات و برندها اعتماد کنند.

علاقه‌ها و نیازهای شخصی نیز بر رفتار مصرف‌کننده تأثیرگذارند. مصرف‌کنندگان ممکن است به دنبال رفع یک نیاز خاص باشند یا به دنبال رضایت احساسی از خرید خود باشند. به عنوان مثال، یک فرد ممکن است یک محصول لوکس را خریداری کند تا احساس خوشبختی و رفاه بیشتری داشته باشد.

رفتار مصرف‌کننده نیز تحت تأثیر تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فناوری قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در دوران رکود اقتصادی، مصرف‌کنندگان ممکن است به دنبال محصولات با قیمت کمتر باشند و یا در دوران پساکرونا، مصرف‌کنندگان ممکن است به سمت خرید آنلاین و محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده بیشتر روی آورند.

تاثیر مصرف کنندگان بر استراتژی بازاریابی

چرا مدیران، تبلیغ‌کنندگان و سایر متخصصان بازاریابی باید برای یادگیری رفتار مصرف‌کننده زحمت بکشند؟ به سادگی، تجارت خوبی است. مفهوم اصلی بازاریابی که امیدواریم از کلاس اصلی بازاریابی خود به خاطر داشته باشید، بیان می کند که سازمان ها برای ارضای نیازها وجود دارند. بازاریابان تنها تا حدی می توانند این نیازها را برآورده کنند که افراد یا سازمان هایی را که از محصولات و خدماتی که می فروشند استفاده می کنند، درک کنند. وایلا! به همین دلیل است که ما رفتار مصرف کننده را مطالعه می کنیم.

هدف 1-2

بازاریابان باید این را درک کنند

خواسته ها و نیازهای بخش های مختلف مصرف کننده. مصرف کنندگان متفاوت هستند! چگونه آنها را تقسیم می کنیم

جامعه ما در حال تکامل از یک فرهنگ توده ای است که در آن بسیاری از مصرف کنندگان ترجیحات یکسانی را به یک فرهنگ متنوع دارند که در آن هر یک از ما تقریباً تعداد بی نهایت انتخاب داریم.

ما ممکن است “پنجاه سایه خاکستری” داشته باشیم، اما فقط به این فکر کنید که چند دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf رنگ از مدل های رژ لب یا کراوات برای جلب توجه شما رقابت می کنند! این تغییر، شناسایی بخش‌های متمایز بازار و توسعه پیام‌ها و محصولات تخصصی برای آن گروه‌ها را بیش از هر زمان دیگری مهم می‌کند.

در نهایت، رفتار مصرف‌کننده به عنوان یک موضوع پویایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد و همواره در حال تغییر و تحول است. برای شرکت‌ها و بازاریابان، درک عمیق از این رفتارها امری بسیار حیاتی است تا بتوانند استراتژی‌های مناسبی برای جذب و نگهداشت مشتریان ارائه دهند.

همانطور که بعدا خواهیم دید، ایجاد وفاداری به یک برند یک استراتژی بازاریابی هوشمند است، بنابراین گاهی اوقات شرکت ها وقتی با وفاترین مشتریان یا کاربران سنگین خود را شناسایی می کنند، بخش های بازار را تعریف می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، بازاریابان از قانون 80/20 استفاده می کنند: 20 درصد از کاربران 80 درصد فروش را تشکیل می دهند. این دستورالعمل اغلب به خوبی اجرا می شود، و در برخی موارد حتی این انشعاب یک طرفه به اندازه کافی بزرگ نیست: مطالعه ای روی 54 میلیون خریدار گزارش داد که تنها 2.5 درصد از مصرف کنندگان 80 درصد از فروش را برای برندهای متوسط ​​کالاهای بسته بندی تشکیل می دهند. 1 درصد از صاحبان حیوانات خانگی که 80 درصد غذای حیوانات خانگی Iams را خریداری می کنند، سالانه 93 دلار برای این برند خرج می کنند. 1.2 درصد از مصرف کنندگان آبجو که 80 درصد از فروش Budweiser را تشکیل می دهند 170 دلار در باد هر سال. از 1364 برندی که محققان مورد مطالعه قرار دادند، تنها 25 برند بیش از 10 درصد مصرف‌کننده داشتند که 80 درصد حجم را به خود اختصاص می‌داد.به غیر از استفاده زیاد از یک محصول، ما از بسیاری از ابعاد دیگر برای تقسیم استفاده می کنیم.

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون فارسی

یک بازار بزرگتر ایجاد کنید همانطور که قبلاً دیدیم، جمعیت شناسی آماری است که جنبه های قابل مشاهده یک جمعیت، مانند نرخ تولد، توزیع سنی و درآمد را اندازه گیری می کند. اداره سرشماری ایالات متحده منبع اصلی داده های جمعیتی خانواده های ایالات متحده است، اما بسیاری از شرکت های خصوصی داده های اضافی را در مورد گروه های جمعیتی خاص نیز جمع آوری می کنند. تغییرات و روندهایی که مطالعات جمعیت شناختی نشان می دهد برای بازاریاب ها بسیار مورد توجه است، زیرا آنها می توانند از داده ها برای مکان یابی و پیش بینی اندازه بازارهای بسیاری از محصولات، از رهن خانه گرفته تا جاروها و درب بازکن ها، استفاده کنند. تصور کنید سعی می کنید غذای کودک را به یک فرد مجرد بفروشید یا یک سفر دریایی در سراسر جهان را به زوجی بفروشید که 15000 دلار در سال درآمد دارند!

در این متن ما بسیاری از متغیرهای مهم جمعیت شناختی را بررسی می کنیم که باعث می شود یک مصرف کننده مشابه یا متفاوت از دیگران باشد. ما همچنین ویژگی‌های مهم دیگری را نیز در نظر می‌گیریم که کمی ظریف‌تر هستند، مانند تفاوت‌ها در شخصیت و سلیقه مصرف‌کنندگان که نمی‌توانیم به طور عینی اندازه‌گیری کنیم، اما ممکن است تأثیر زیادی بر انتخاب محصول ما داشته باشد. در حال حاضر، اجازه دهید چند مورد از مهمترین ابعاد جمعیتی را خلاصه کنیم، که هر کدام را در فصل های بعدی با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون ترجمه فارسی
دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون ترجمه فارسی

تله بازاریابی

هنگامی که طوفان سندی در سال 2012 شهرهای ساحل شرقی را ویران کرد، برخی از بازاریابان به این مناسبت دست زدند، در حالی که برخی دیگر دچار اشتباه شدند. در باد. به عنوان مثال، گپ در توییتی نوشت: «امروز خریدهای زیادی از Gap.com انجام خواهیم داد. در مورد شما چطور؟” American Apparel انگیزه‌ای به خریداران ارائه کرد: «در صورتی که در طول طوفان حوصله‌تان سر رفت، کافی است هنگام تسویه حساب وارد SANDYSALE شوید.» بسیاری از قربانیان طوفان سرگرم نشدند. یکی در توییتی نوشت: «Hey @ americanapparel مردم مرده‌اند و دیگران نیازمندند. در مورد فروش #شنی خود ساکت شوید.

در مقابل، Allstate آگهی های تبلیغاتی رادیویی را اجرا کرد تا به بیمه گذاران اجازه دهد تا نحوه ثبت سریع ادعاها را بدانند. JetBlue Airways از هزینه تغییر و کنسلی برای افرادی که مجبور به رزرو مجدد بودند چشم پوشی کرد. این برای یک سازنده رابطه چگونه است؟ باتری‌های Duracell کامیونی را با باتری‌های رایگان و دسترسی به قفسه‌های شارژ برای دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌ها به شهر نیویورک فرستاد تا افراد مستأصلی که بدون برق یا حتی بدتر از آن دسترسی به رسانه‌های اجتماعی بودند.

سن

مصرف کنندگان در گروه های سنی مختلف بدیهی است که نیازها و خواسته های متفاوتی دارند. اگرچه افرادی که به یک گروه سنی تعلق دارند از بسیاری جهات دیگر متفاوت هستند، اما تمایل دارند مجموعه ای از ارزش ها و تجربیات فرهنگی مشترکی را که در طول زندگی دارند به اشتراک بگذارند. برند زیبایی استارت‌آپ Glossier از همان روز اول به زنان جوان توجه داشت. این شرکت به سرعت یک پایگاه مشتری وفادار کاملاً از طریق رسانه های اجتماعی ایجاد کرد. کارمندان مستقیماً با صدایی معمولی با مشتریان صحبت می کردند.

کتاب رفتار مصرف کننده سولومون

موسس یک دستیار سابق سبک در Vogue بود که یک وبلاگ زیبایی راه اندازی کرد، سپس متوجه شد که او به چیزی علاقه دارد. همانطور که او توضیح می دهد، “اگر من می خواهم بدانم چگونه چشم گربه ای سیاه انجام دهم، قصد ندارم به یک فروشگاه بزرگ رانندگی کنم. من قصد دارم به YouTube بروم، بررسی های متقابل یک محصول را بررسی کنم، و سپس شاید در مورد آن در اینستاگرام صحبت کنم.

برندی وجود نداشت که من را تشویق کند تا بر روال زندگی خود مسلط شوم – و فهمیدم که هر کسی متخصص خودش است. در یک نقطه محصول ابرو Glossier دارای لیست انتظار 10000 نفر بود – و شما می توانید شرط بندی کنید که تعداد زیادی از زنان بالای 30 سال در آن حضور نداشته باشند.

جنسیت

ما از سنین پایین شروع به ایجاد تمایز جنسیتی می کنیم – حتی پوشک ها در نسخه های صورتی برای دختران و آبی برای پسران هستند. بسیاری از محصولات، از عطر تا کفش، مردان یا زنان را هدف قرار می دهند. این استراتژی ها اغلب از فرضیاتی در مورد اینکه چه چیزی برای هر جنسیت جذاب است ناشی می شود. به عنوان مثال، هنگامی که مایکروویوها برای اولین بار در فروشگاه ها ظاهر شدند، در کنار تلویزیون و رادیو فروخته می شدند و تقریباً به طور انحصاری برای مردان عرضه می شدند.

شرکت‌ها در آن زمان تصور می‌کردند که چنین محصولاتی فقط برای مردان جذاب است، بنابراین آنها را در رنگ‌های سنتی مردانه ساختند احتمالاً مردان می‌خواهند هنگام تماشای یک بازی در تلویزیون یک میان وعده سریع “نوک” کنند. در نتیجه، این محصولات به عنوان “کالاهای قهوه ای” شناخته شدند، در حالی که لوازم شستشو و پخت و پز معمولی عمدتاً از لعاب سفید ساخته می شدند و به آنها “کالاهای سفید” می گفتند.

توجه: مایکروویوها گرد و غبار را جمع می‌کردند تا اینکه بازاریاب‌ها حوله جناسی مورد نظر را انداختند و آنها را به کنار فروشگاه‌هایی که کالاهای سفید می‌فروشند منتقل کردند. پس از اینکه تولیدکنندگان متوجه شدند که آشپزهای زن ممکن است بخواهند در زمان خود در آشپزخانه صرفه جویی کنند، فروش افزایش یافت.

ساختار خانواده

وضعیت خانوادگی و تأهل یک فرد متغیر جمعیت شناختی مهم دیگری است زیرا تأثیر زیادی بر اولویت های هزینه مصرف کنندگان دارد. جای تعجب نیست که مجردان جوان و تازه ازدواج کرده‌ها بیشترین احتمال ورزش را دارند. رفتن به کافه ها، دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf کنسرت ها و فیلم ها؛ و الکل مصرف کنید تا می توانید از آن لذت ببرید!. خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند خریداران بزرگ غذاهای سالم و آب میوه هستند، در حالی که خانواده های تک والدی و آنهایی که فرزندان بزرگتر دارند، غذاهای ناسالم بیشتری خریداری می کنند. زوج های مسن تر و مجردها به احتمال زیاد از خدمات نگهداری خانه استفاده می کنند .

بدون شک، رفتار مصرف‌کننده یک موضوع پیچیده است که تأثیر عوامل گوناگونی را تجربه می‌کند. یکی از عوامل مهم در تعیین رفتار مصرف‌کننده، تجربه‌های قبلی آنها است. تجربیات گذشته افراد نقش مهمی در تصمیمات خرید آینده آنها دارد. مصرف‌کنندگان ممکن است از تجربیات مثبت یا منفی خود درباره یک برند یا محصول خاص، برای انتخابات خریدشان استفاده کنند.

علاقه‌ها و سلایق فردی نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده مطرح است. برخی از افراد به دنبال محصولات با کیفیت و لوکس هستند در حالی که برخی دیگر از ارزانی و اقتصادی بودن محصولات بهره می‌برند. درک این تفاوت‌ها طیف سنجی پاویا برای کسب و کارها بسیار حیاتی است تا بتوانند با پیشنهادات مناسب به انواع مختلف از مصرف‌کنندگان خدمت رسانی کنند.

طبقه اجتماعی و درآمد

افرادی که به یک طبقه اجتماعی تعلق دارند از نظر درآمد و جایگاه اجتماعی تقریباً برابر هستند. آنها در مشاغل تقریباً مشابهی کار می کنند و تمایل دارند در موسیقی، لباس، فعالیت های اوقات فراغت و هنر سلیقه های مشابهی داشته باشند.

آنها همچنین تمایل به معاشرت با یکدیگر دارند، و ایده ها و ارزش های زیادی در مورد نحوه زندگی خود به اشتراک می گذارند.11 توزیع ثروت برای بازاریابان بسیار مورد علاقه است، زیرا تعیین می کند که کدام گروه بیشترین قدرت خرید و پتانسیل بازار را دارند.

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون فارسی
دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون فارسی

بانک Redneck یک رویکرد منحصر به فرد برای تقسیم بندی طبقات اجتماعی اتخاذ می کند بله، این یک بانک واقعی است. منبع: با حسن نیت از www.redneckbank.com.

نژاد و قومیت

آمریکایی های آفریقایی تبار، آمریکایی های اسپانیایی تبار و آمریکایی های آسیایی تبار سه گروه قومی با سریع ترین رشد در ایالات متحده هستند. همانطور که جامعه ما به طور فزاینده ای چندفرهنگی می شود، فرصت های جدیدی دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf برای ارائه محصولات تخصصی به گروه های نژادی و قومی و معرفی گروه های دیگر با این پیشنهادات ایجاد می شود. مک‌دونالد مصرف‌کنندگان قومیتی را به‌عنوان پیشگامان در نظر می‌گیرد. رستوران‌های زنجیره‌ای اغلب واکنش‌های آن‌ها را به آیتم‌های منو یا تبلیغات جدید قبل از عرضه به بازار قفقاز ارزیابی می‌کنند. برای مثال، ترکیب میوه‌ها در اسموتی‌های مک‌دونالد بر اساس ترجیحاتی است که محققان این شرکت در جوامع قومی کشف کرده‌اند.

دانلود رایگان کتاب رفتار مصرف کننده سولومون

جغرافیا

بسیاری از بازاریابان ملی پیشنهادات خود را به گونه ای طراحی می کنند که برای مصرف کنندگانی که در بخش های مختلف کشور زندگی می کنند جذاب باشند. حتی یک محصول ممکن است بسته به جایی که به فروش می رسد با نام های متفاوتی باشد. به عنوان مثال، مردم یک نوشیدنی گازدار شیرین را نوشابه، پاپ، کک ​​حتی اگر Sprite باشد یا یک نوشابه در مناطق مختلف ایالات متحده می نامند.

سبک های زندگی

مصرف کنندگان نیز سبک زندگی متفاوتی دارند، حتی اگر در سایر ویژگی های جمعیت شناختی مانند جنسیت یا سن مشترک باشند. احساسی که نسبت به خودمان داریم، چیزهایی که برایمان ارزش قائل هستیم، کارهایی که دوست داریم در اوقات فراغت خود انجام دهیم – همه این عوامل به تعیین اینکه کدام محصولات دکمه‌های ما را فشار می‌دهند یا حتی آن‌هایی که به ما احساس بهتری می‌دهند کمک می‌کنند.

Procter & Gamble داروی سوزش سر دل خود Prilosec OTC را با در نظر گرفتن مشتری ایده آل بر اساس تجزیه و تحلیل سبک زندگی توسعه داد. نام او جوآن است و مادری بزرگتر از 35 سال است که بیشتر از مصرف بیش از حد پیتزا و آبجو با یک فنجان قهوه دچار سوزش سر دل می شود. یکی از مدیران P&G مشاهده کرد: “ما جوآن را می شناسیم. ما می دانیم که او چه احساسی دارد. ما می دانیم که او چه می خورد. ما می دانیم که او دوست دارد چه چیز دیگری در فروشگاه بخرد.»15

تقسیم بندی بر اساس رفتار: روابط و “داده های بزرگ”

بازاریابان به دقت بخش‌های مشتری را تعریف می‌کنند و به حرف‌های مردم در بازارشان گوش می‌دهند که قبلاً هرگز نبوده است. بسیاری از آنها اکنون متوجه شده اند که کلید موفقیت، ایجاد روابطی بین برندها و مشتریان است که مادام العمر باقی بماند. بازاریابانی که این فلسفه بازاریابی رابطه مند را پذیرفته اند، به طور منظم با مشتریان تعامل دارند و به آنها دلایل محکمی برای حفظ پیوند با شرکت در طول زمان ارائه می دهند. تمرکز بر روابط حتی حیاتی تر است، به ویژه در شرایط بد اقتصادی که در سال های پس از رکود بزرگ سال 2008 تجربه کردیم. وقتی شرایط سخت است، مردم تمایل دارند برای حمایت به دوستان خوب خود تکیه کنند!

عوامل فرهنگی نیز تأثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف‌کننده دارند. مفهوم زیبایی، ارزش‌های اجتماعی، و تمایلات فرهنگی می‌توانند الگوی خرید و مصرف افراد را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال، در برخی فرهنگ‌ها، مصرف محصولاتی که نشان‌دهنده وضعیت اجتماعی باشند، بسیار مهم است.

کتاب رفتار مصرف کننده سولومون 2

تبلیغات نیز به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده اهمیت دارد. تبلیغات می‌توانند نقشی بسیار موثر در شکل‌دهی به نگرش‌ها و باورهای مصرف‌کنندگان داشته باشند و آنها را به خرید یک محصول یا خدمات خاص ترغیب کنند.

در پایان، محیط اقتصادی و اجتماعی نیز به طور مستقیم بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد. تغییرات در شرایط اقتصادی ممکن است باعث تغییر الگوهای مصرفی افراد شود و رفتار آنها را در خرید و مصرف محصولات و خدمات مختلف تحت تأثیر قرار دهد.

بازاریابی پایگاه داده عادات خرید مصرف کنندگان خاص را از نزدیک دنبال می کند و محصولات و پیام ها را دقیقاً بر اساس خواسته ها و نیازهای مردم تنظیم می کند. والمارت حجم عظیمی از اطلاعات 100 میلیون نفری را که هر هفته از فروشگاه‌هایش بازدید می‌کنند ذخیره می‌کند و این شرکت از این داده‌ها برای تنظیم دقیق محصولات خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، وقتی شرکت بررسی کرد که چگونه الگوهای خرید خریداران در هنگام پیش‌بینی یک طوفان بزرگ واکنش نشان می‌دهند، متوجه شد که مردم کارهای بیشتری از صرف خرید چراغ قوه انجام می‌دهند.

فروش پاپ تارت های توت فرنگی حدود 700 درصد افزایش یافته است و پرفروش ترین محصول از همه اینها است. . . آبجو. بر اساس این بینش‌ها، والمارت کامیون‌های خود را با شیرینی‌های توستر و بسته‌های شش تایی بارگیری می‌کند تا زمانی که یک طوفان بزرگ نزدیک می‌شود، فروشگاه‌های محلی را ذخیره کند.

در همین لحظه و هر لحظه پس از آن تا زمانی که غر بزنیم، همه ما در حال تولید مقادیر انبوه اطلاعاتی هستیم که ارزش فوق العاده ای برای بازاریابان دارد. شما ممکن است آن را نبینید، اما ما عملاً توسط داده‌هایی که از منابع متعدد دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf به دست می‌آیند، مدفون شده‌ایم – حسگرهایی که اطلاعات آب و هوا، نظرات شما و دوستانتان را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان می‌دهید، تراکنش‌های کارت اعتباری که مجاز می‌کنیم، و حتی GPS را جمع‌آوری می‌کنند. سیگنال‌هایی در گوشی‌های هوشمند ما که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا بدانند اکثر ما تقریباً در هر زمان شبانه روز کجا هستیم. این حجم باورنکردنی از اطلاعات، زمینه جدیدی را ایجاد کرده است که باعث ایجاد هیجان فوق العاده در بین تحلیلگران بازاریابی و دیگر متخصصان ریاضی می شود. جمع آوری و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بسیار بزرگ Big Data نامیده می شود و در چند سال آینده چیزهای بیشتری در مورد آن خواهید شنید. نکته: اگر استعداد یا علاقه به موضوعات کمی دارید، این مسیر شغلی مطلوبی برای شما خواهد بود.

3.8 میلیارد کاربر اینترنت در سال 2017 وجود داشت که تنها در سه سال 42 درصد افزایش داشت! پلتفرم های رسانه های اجتماعی در هر دقیقه 840 کاربر جدید به دست می آورند. و در همان دقیقه، کاربران اینستاگرام 46740 میلیون پست آپلود کردند.17

علاوه بر حجم عظیمی از اطلاعاتی که بازاریابان اکنون باید با آن بازی کنند، سرعت سرعت آن نیز شرکت ها را قادر می سازد تا تصمیماتی را در زمان واقعی اتخاذ کنند که قبلاً ماه ها یا سال ها طول می کشید. برای مثال، گروهی از محققان از سیگنال‌های تلفن جی‌پی‌اس که از پارکینگ‌های میسی در روز جمعه سیاه می‌آمد استفاده کردند تا تخمین بزنند که آیا فروشگاه بزرگ قرار است پیش‌بینی‌های فروش خود را برای بزرگترین روز خرید سال برآورده کند یا از آن فراتر رود. فروشگاه ها حتی فروش خود را گزارش کردند. این نوع هوشمندی به تحلیلگران مالی و مدیران بازاریابی اجازه می دهد تا در هنگام خرید و فروش سهام یا تصمیم گیری در مورد تجارت، به سرعت حرکت کنند.

به جرات می توان گفت که این انفجار داده ها عمیقاً طرز فکر ما را در مورد رفتار مصرف کننده تغییر می دهد. شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی، احزاب سیاسی و حتی دولت‌ها اکنون این توانایی را دارند که مقادیر زیادی از اطلاعات را بررسی کنند که به آنها امکان می‌دهد پیش‌بینی‌های دقیقی درباره محصولاتی که می‌خریم، به چه مؤسسات خیریه‌ای اهدا خواهیم کرد، به چه نامزدهایی رای خواهیم داد، و آنها باید چه اهرم هایی را فشار دهند تا احتمال وقوع این اتفاق بیشتر شود. والمارت به تنهایی بیش از 2.5 پتابایت داده را در هر ساعت از تراکنش های مشتریان خود جمع آوری می کند معادل متنی به ارزش حدود 20 میلیون کابینت بایگانی.

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf
دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf

شرکت‌های آینده‌نگر طلایی را که در «داده‌های بزرگ» پیدا می‌کنند استخراج می‌کنند. منبع: حق چاپ © 2012، موسسه SAS Inc. کلیه حقوق محفوظ است. تکثیر شده با مجوز SAS Institute Inc., Cary, NC, USA.

محتوای تولید شده توسط کاربر UGC

آیا همه آن ویدیوهای منتوهای دیوانه کننده/کک رژیمی را به خاطر دارید؟ حداقل 800 دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf مورد از آنها پس از اینکه مردم متوجه شدند که وقتی آب نبات‌های سایز یک چهارم را در بطری‌های کوکای رژیمی می‌ریزید، به یوتیوب سرازیر شدند، آبفشانی به دست می‌آید که 20 فوت به هوا پرتاب می‌کند. نیازی به گفتن نیست که منتوس نیز از این معامله تبلیغات رایگان زیادی دریافت کرد.

احتمالاً بزرگترین پدیده بازاریابی در این دهه، محتوای تولید شده توسط کاربر است که به موجب آن همه می توانند نظرات خود را در مورد محصولات، مارک ها و شرکت ها در وبلاگ ها، پادکست ها بیان کنند. و سایت های دانلود کتاب شیمی فیزیک اتکینز جلد 1 و 2 فارسی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، و حتی از تبلیغات تبلیغاتی خود فیلم می گیرند که هزاران نفر در سایت هایی مانند یوتیوب مشاهده می کنند. این روند مهم به تعریف عصر وب 2.0 کمک می کند: تولد دوباره اینترنت از ریشه های اصلی خود به عنوان شکلی از انتقال یک طرفه از تولیدکنندگان به مصرف کنندگان به یک رسانه اجتماعی و تعاملی.

به عنوان مثال، در دوران رکود اقتصادی، مصرف‌کنندگان ممکن است به دنبال صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها باشند و در نتیجه به دنبال محصولات با قیمت مناسب‌تر و گزینه‌های جایگزین با کیفیت معقول‌تر باشند. از طرفی، در دوران رونق اقتصادی، مصرف‌کنندگان ممکن است به سمت مصرف محصولات لوکس و تجربه‌های خرید منحصر به فرد بیشتر جذب شوند.

علاوه بر این، تحولات فناوری نیز تأثیر زیادی بر رفتار مصرف‌کننده دارد. به ویژه در دهه‌های اخیر، افزایش استفاده از اینترنت و رشد تجارت الکترونیکی باعث شده است که مصرف‌کنندگان به طور چشمگیری الگوی خرید خود را تغییر دهند. اکنون می‌توانند به راحتی محصولات را آنلاین مقایسه کرده و از تجربه‌های دیگران درباره محصولات باخبر شوند و این موضوع می‌تواند رفتار آن‌ها را در خرید و مصرف تغییر دهد.

هدف 1-3

انتخاب‌های ما به‌عنوان مصرف‌کننده به روش‌های قدرتمندی با بقیه زندگی ما مرتبط است.

تاثیر بازاریابی بر مصرف کنندگان

آیا بازاریابی از زندگی تقلید می کند یا برعکس؟ پس از فیلم Wedding Crashers به ​​یک موفقیت بزرگ تبدیل شد، هتل ها، برنامه ریزان عروسی، و تازه ازدواج کرده ها در سراسر ایالات متحده از شیوع مهمانان ناخوانده ای گزارش دادند که سعی در دسترسی به مهمانی ها داشتند. چه خوب و چه بد، همه ما در جهانی زندگی می کنیم که این اقدامات بازاریابان تاثیر قابل توجهی دارند

فرهنگ عامه پسند بازاریابی است فرهنگ عامه . . .

محرک های بازاریابی در حالی که تبلیغات، فروشگاه ها و محصولات برای جلب توجه و دلار ما رقابت می کنند، ما را احاطه کرده اند. بازاریابان بسیاری از چیزهایی را که در مورد جهان می آموزیم فیلتر می کنند، چه از طریق ثروتی که در مجلات پر زرق و برق به تصویر می کشند، چه نقش هایی که بازیگران در آگهی های بازرگانی بازی می کنند، یا شاید نوشیدنی انرژی زا که یک ستاره راک در طول یک عکسبرداری “اتفاقی” دارد.

آگهی‌ها به ما نشان می‌دهند که چگونه باید در مورد بازیافت، مصرف الکل، انواع خانه‌ها و اتومبیل‌هایی که ممکن است بخواهیم داشته باشیم و حتی چگونه دیگران را بر اساس محصولاتی که می‌خرند یا نمی‌خرند، ارزیابی کنیم.

دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون pdf

از بسیاری جهات، ما نیز تحت الحمایه بازاریابان هستیم، زیرا به آنها متکی هستیم تا محصولاتی را به ما بفروشند که ایمن هستند و طبق وعده‌های خود عمل می‌کنند، حقیقت را در مورد آنچه می‌فروشند به ما می‌گویند، و قیمت‌گذاری و توزیع عادلانه این محصولات را به ما می‌دهند. فرهنگ عامه – موسیقی، فیلم، ورزش، کتاب، افراد مشهور و دیگر اشکال سرگرمی که بازار انبوه تولید و مصرف می‌کند – هم محصول و هم الهام‌بخش بازاریابان است.

همچنین زندگی ما را به روش های گسترده تری تحت تأثیر قرار می دهد، از نحوه تصدیق رویدادهای فرهنگی مانند ازدواج، مرگ یا تعطیلات گرفته تا نحوه نگرش ما به مسائل اجتماعی مانند تغییرات آب و هوا، قمار و اعتیاد.

بازاریابان چه سوپر بول، خرید کریسمس، مراقبت های بهداشتی ملی، بازیافت روزنامه، ماری جوانا پزشکی، سوراخ کردن بدن، بخار دادن، توییت کردن، یا بازی های ویدیویی آنلاین باشد، بازاریابان نقش مهمی در نگاه ما به جهان و نحوه زندگی ما دارند. و، ما به طور فزاینده ای در دنیای مارک دار زندگی می کنیم، جایی که تبلیغ کنندگان رویدادها و مکان های مختلف را تبلیغ می کنند.

شهرستانی در ایالت واشنگتن در حال فروش حق نام گذاری برای مسیرهای پیاده روی، نیمکت ها و حتی درختان است. برای قطع اکران فیلم Superman: Man of Steel، تهیه کنندگان به کشیش ها یادداشت هایی برای موعظه ای با عنوان «عیسی: ابرقهرمان اصلی» ارائه کرد .

در نتیجه، رفتار مصرف‌کننده یک موضوع چندبُعدی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تجربیات قبلی، علاقه‌ها و سلایق شخصی، فرهنگ، تبلیغات، شرایط اقتصادی و اجتماعی، و تحولات فناوری قرار می‌گیرد. برای شرکت‌ها و کسب و کارها، درک عمیق از این عوامل و تطبیق با تغییرات رفتار مصرف‌کننده، کلیدی برای موفقیت در بازار است.

علاوه بر این، نگرش مصرف‌کننده نسبت به مسائل محیطی و اجتماعی نیز در تصمیمات خرید آنها نقش مهمی ایفا می‌کند. در دهه‌های اخیر، مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت محصولات و خدماتی که ارزش‌های محیطی و اجتماعی را رعایت می‌کنند، جلب توجه می‌کنند. بنابراین، شرکت‌ها و برندها که به پایبندی به اصول پایداری و اجتماعی متعهد هستند، می‌توانند به راحتی تراز این تغییرات در رفتار مصرف‌کننده را تعقیب کنند و بازار خود را گسترش دهند.

از طرف دیگر، افزایش رقابت در بازارها و ورود شرکت‌های جدید باعث شده است که مصرف‌کنندگان دسترسی بیشتری به انواع محصولات و خدمات داشته باشند. این وضعیت باعث شده است که شرکت‌ها برای جذب مشتریان و نگهداشت آن‌ها، نیازمند ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و متنوع‌تری باشند و استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود را با توجه به این واقعیت‌ها تطبیق دهند.

در کل، رفتار مصرف‌کننده یک پدیده پویا و پیچیده است که تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. شناخت این عوامل و تطبیق با تغییرات در آن‌ها، امری بسیار حیاتی برای کسب و کارها و برندها است تا بتوانند در بازار رقابتی بهتر عمل کنند و رضایت مشتریان خود را به حداکثر برسانند.

‫5/5 ‫(1 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب رفتار مصرف کننده سولومون ترجمه فارسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *