دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
12,000 تومان
کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1 توسط گروه مکاتب ثبت اثر شده دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1 ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1 ترجمه رضا ابراهیمی با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 480 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

 

 

 

بخشی از فایل :

جرم دیافراگم باید شامل بارهای مرده و بار زنده بر روی دیافراگم و عناصر سازه ای – ستون ها ، دیوارها و غیره – و عناصر غیر سازه ای – دیوارهای پارتیشن ،فینیشینگ معماری و غیره – بین طبقات باشد.

دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا 1

ایده آل سازی جرم برای یک ساختمان چند طبقه اگر دیافراگم کف در صفحه خود صلب نباشد پیچیده می شود (به عنوان مثال ، سیستم کف با قاب چوب و پوشش تخته سه لا). پس جرم دیافراگم باید به گره های منفرد اختصاص یابد. بارهای مرده و زنده توزیع شده در سطح کف مطابق با مناطق منشعب مربوطه به گره های آن طبقه اختصاص می یابد (شکل 9.2.8) به همین ترتیب ، وزن توزیع شده از عناصر سازه ای و غیر سازه ای بین طبقات باید با توجه به استاتیک در گره های بالا و پایین طبقه توزیع شود. انعطاف پذیری دیافراگم همچنین باید در فرمول بندی خواص سختی سازه شناخته شود. روش المان محدود (فصل 17) در ایده آل سازی دیافراگم های انعطاف پذیر دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1 این منظور موثر است.

دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا 1

9.2..5 بارهای گرانشی

تا کنون ، ما اثرات بارهای گرانشی را که بر ساختار در حالت تغییر شکل آن تأثیر می گذارد ، در نظر نگرفته ایم. اگرچه فرمول بندی های دقیق که به طور کامل سینماتیک غیرخطی و استاتیک غیرخطی را در نظر می گیرند ، در دسترس هستند (Fillippou, 2015) ، ما روشی مبتنی بر استاتیک غیرخطی تقریبی عناصر قاب ارائه می دهیم در حالی که سینماتیک خطی است. این انتخاب ناشی از مشاهدات است که چنین روش تقریبی ، به طور کلی ، برای تحلیل زمین لرزه در اکثر سازه ها به اندازه کافی دقیق است. این روش به عنوان تجزیه و تحلیل مرتبه دوم یا تجزیه و تحلیل P – Δ شناخته می شود.

قاب صفحه ای دو طبقه دو دهانه قبلی در شکل a 9.2.9 نشان داده شده است که دارای بارهای گرانشی Pgr,1و Pgr,2 است که به ترتیب در طبقه اول و دوم عمل می کنند. خصوصیات انعطاف پذیری تیرها و ستون ها قبلاً در فرمول بندی ماتریس سختی محاسبه شده است. بارهای گرانشی در آنالیز P – Δ با مدل سازی هر ستون به صورت یک میله صلب که به ستون های بالا و پایین توسط لولا متصل شده در نظر گرفته می شود که هیچ مقاومتی در برابر چرخش ندارند. اگر تیرها از نظر محوری سفت و سخت باشند ، تمام ستون های یک طبقه تحت همان جابجایی جانبی قرار می گیرند.

دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد اول

قاب دو طبقه و دو دهانه را که در شکل 9.3.1 نشان داده شده است را در نظر بگیرید. با نادیده گرفتن تغییر شکل های محوری در عناصر ساختاری ، این سیستم دارای هشت DOF برای فرمولاسیون ماتریس سختی خود است [شکل a 9.3.1]. همانطور که در بخش 9.2.4 بحث شده است ، به طور معمول جرم سازه بصورت متمرکز در توده های نقطه ای در گره ها ایده آل سازی می شود [شکل b 9.3.1] ، و ماتریس جرم شامل عناصر قطری صفر در DOF های چرخشی است (به مثال 9.7 نیز مراجعه کنید) . اینها DOF هایی هستند که می توانند از تحلیل دینامیکی سازه حذف شوند به شرط آنکه تحریک دینامیکی شامل هیچ نیروی خارجی در DOF های چرخشی نباشد ، مانند مورد تحریک زمین لزره (بخش 9.4). حتی اگر در فرمول بندی ماتریس سختی گنجانده شود ، DOF های عمودی ساختمان نیز می توانند از تجزیه و تحلیل دینامیکی حذف شوند – زیرا اثرات اینرسی مربوط به DOF های عمودی قاب های ساختمان معمولاً کم هستند – به شرطی که تحریک دینامیکی دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1 نیروهای عمودی در گره ها ، مانند حالت حرکت افقی زمین نباشد (بخش 9.4).

دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد اول

هنگامی که شناساگر[تعیین کننده] گسترش می یابد ، چند جمله ای مرتبه N در بدست می آید. معادله (10.2.6) به عنوان معادله مشخصه یا معادله فرکانس شناخته می شود. این معادله برایدارای ریشه واقعی و مثبت است زیرا m و k ، ماتریس های جرم ساختاری و سختی ، متقارن و قطعی هستند. ویژگی مشخص مثبت k برای کلیه ساختارهای پشتیبانی شده به گونه ای است که اطمینان حاصل می کند که از حرکت جسم صلب جلوگیری می کند. این مورد در سازه های مهندسی عمران مورد توجه ماست، نه در سازه های مهار نشده مانند هواپیماهای در حال پرواز – این موارد از حوزه این کتاب خارج است. خاصیت قطعی مثبت m نیز مورد اطمینان است زیرا جرم های توده ای در تمام DOF های حفظ شده  در تجزیه و تحلیل پس از حذف DOF با جرم توده ای صفر توسط تراکم استاتیک ، غیر صفر هستند (بخش 9.3).

دینامیک سازه‌ها به مطالعه رفتار و پاسخ سازه‌ها به نیروها و انرژی‌های خارجی می‌پردازد. این مطالعات به طور گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف مهندسی مانند عمران، مکانیک، و مکانیک سیالات استفاده می‌شود. برای درک بهتر دینامیک سازه‌ها، مفاهیم زیر را در نظر بگیرید:

مدلسازی سازه: قبل از هر چیز، برای مطالعه دینامیک سازه‌ها، باید یک مدل ریاضی از سازه ساخته شود. این مدل معمولاً شامل اطلاعاتی مانند شکل هندسی، جنس مواد، ابعاد و اتصالات سازه است.

نیروهای خارجی: این نیروها می‌توانند نیروهای جانبی مانند زلزله، باد، جریان آب، و یا نیروهای داخلی مانند بارهای حمل و نقل و نیروهای متصل شده به سازه باشند.

تغییر شکل و جابجایی: واکنش سازه به نیروهای خارجی عموماً با تغییرات شکل و جابجایی آن همراه است. این تغییرات می‌توانند به صورت انبساط، انقباض، خمش، و تواری تشکیل شوند.

تحلیل دینامیکی: این تحلیل برای بررسی رفتار سازه در زمان استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در زمان یک زلزله، سازه‌ها با تحلیل دینامیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا ببینیم چگونه واکنش نشان می‌دهند.

ریشه های N ،  ، از معادله(10.2.6) N فرکانس طبیعیωn (n = 1, 2, . . . , N) ارتعاش را تعیین می کند ، به طور قراردادی از کوچکترین به بزرگترین مرتب میشود(ω12 <· · ·<ωN). این ریشه های معادله مشخصه به عنوان مقادیر ویژه ، مقادیر مشخصه یا مقادیر طبیعی نیز شناخته می شوند. وقتی یک فرکانس طبیعی معلوم می شود ، معادله (10.2.5) را می توان برای بردار مربوطه در یک ثابت ضرب پذیر حل کرد. مسئله مقدار ویژه دامنه مطلق بردارها را حل نمی کند ، فقط شکل بردار است که با مقادیر نسبی N جابجایی φjn (j = 1, 2, . . . , N)بدست می آید. بسته به N فرکانس ارتعاش طبیعی ωn در یک سیستم N-DOF ، N بردار مستقل وجود دارد روانشناسی هیلگارد  به عنوان حالت های طبیعی ارتعاش یا شکل حالت های طبیعی ارتعاش شناخته می شوند. این بردارها به عنوان بردارهای ویژه ، بردارهای مشخصه یا حالت های طبیعی نیز شناخته می شوند. اصطلاح طبیعی برای تعیین صحیح هر یک از این خصوصیات ارتعاش استفاده می شود تا بر این واقعیت تأکید شود که اینها از خصوصیات طبیعی سازه در ارتعاش آزاد هستند و فقط به ویژگیهای جرم و سختی آن بستگی دارند. زیرنویس n نشان دهنده شماره حالت است و حالت اول(n=1) نیز به عنوان حالت پایه شناخته می شود.

دانلود رایگان کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1

همانطور که قبلاً ذکر شد ، در هنگام ارتعاش آزاد در هر حالت طبیعی ، یک سیستم بدون میرایی در فرکانس طبیعی خود با تمام DOF های سیستم که در همان فاز مرتعش می شوند ، نوسان می کند و از موقعیت های جابجایی صفر ، حداکثر یا حداقل خود در همان لحظه عبور می کند.

دانلود رایگان کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1

از آنجا که این نوع حالت طبیعی موضوع کتاب لاگرانژ (1811) درباره مکانیک بود ، ما از این حالت دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1 به عنوان حالت های طبیعی کلاسیک یاد خواهیم کرد. در سیستم های میرایی ، این ویژگی به طور کلی نقض می شود و همانطور که بعدا خواهیم دید حالت های کلاسیک طبیعی ممکن است وجود نداشته باشد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب دینامیک سازه چوپرا جلد 1”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *