دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
17,000 تومان
کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی توسط فرهاد کمانگر ترجمه شده است.این کتاب ثبت اثر شده و دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت  سرج می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 823 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

خانواده درمانی گلدنبرگ یک رویکرد درمانی جامع و موثر است که برای مشکلات روانی و روابط خانوادگی به کار می‌رود. این رویکرد توسط لورنس گلدنبرگ در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد و به مرور زمان توسعه یافت. اصول اساسی این رویکرد شامل تمرکز بر ساختار خانواده، ارتباطات و الگوهای رفتاری درون خانواده است. یکی از موارد مهم در این رویکرد، تأکید بر نقش هر فرد در خانواده و تأثیر آن بر دینامیک کلی خانواده است.

برای دانلود قسمتی از کتاب (نمونه کیفیت) اینجا کلیک نمایید.

تغییر پارادایم: از روان فردی به نظام خانواده

در نیمه اول قرن بیستم، روان درمانی، اغلب به شکل روانکاوی فرویدی یا کلاسیک، تمایل داشت بر دنیای درون – دنیای درون روانی – فرد تمرکز کند، حتی به عنوان روابط خانوادگی. به عنوان تأثیرگذار بر آن دیده می شود. اگر چه فروید به طور گسترده در مورد تأثیر خانواده بر شخصیت یک فرد نوشت، او عموماً از دخالت نکردن اعضای خانواده در درمان بیماران خود دفاع کرد (به فصل 7 مراجعه کنید)، در عوض ترجیح می داد دنیای فانتزی ناخودآگاه بیمار را کشف کند.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی

با این حال، با گذشت زمان، برخی از درمانگران و نظریه پردازان به این باور رسیدند که تمرکز منحصر به فرد بر زندگی ناخودآگاه فرد گاهی برای درک یا درمان مشکلات فرد ناکافی است. سیستم اعتقادی قدیمی شروع به تسلیم به یک سیستم جدیدتر کرد که در تجربه درمانی روابط خانوادگی واقعی را به جای خیالی در نظر می گرفت.

خانواده درمانی گلدنبرگ به منظور بهبود روابط درون خانواده و حل مشکلات موجود، از روش‌های چندگانه‌ای استفاده می‌کند. این شامل مصاحبه‌های گروهی و فردی، تمرینات عملی، و آموزش‌های مهارتی برای افراد خانواده می‌شود. از جمله اهداف این رویکرد، افزایش ارتباطات سالم و بهبود درک متقابل بین اعضای خانواده می‌باشد.

هنگامی که یک سیستم اعتقادی قدیمی جایگزین می شود، دیدگاه ها تغییر می کنند و رویدادهای قبلی معنای جدیدی پیدا می کنند. به عقیده کوهن (1970)، گذار به یک پارادایم جدید، یک انقلاب علمی را تشکیل می دهد.

دقیقاً چنین انقلابی در تفکر بسیاری از روان درمانگران در دهه 1950 رخ داد، دوره ای را در نظر بگیرید که خانواده درمانی آغاز شد (گلدنبرگ و گلدنبرگ، 2005).

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی

ریشه های خانواده درمانی: پارادایم جدیدی شروع به شکل گیری می کند

خانواده درمانی بیش از یک روش درمانی دیگر، «روشی کاملاً جدید برای مفهوم‌سازی مشکلات انسانی، درک رفتار، ایجاد علائم و حل آنها» را نشان می‌دهد (اسلوزکی، 1978 ص 366). دیدگاه خانواده درمانی بین افراد (جایی که افراد واحد مطالعه باقی می مانند)، این جهش مفهومی توجه را بر خانواده به عنوان موضوع متمرکز می کند.

دانلود رایگان کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

این خانواده به عنوان یک سیستم معاملاتی کارآمد، کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی به عنوان یک موجودیت به خودی خود، بیش از مجموع ورودی های مشارکت کنندگان آن است که زمینه را برای درک عملکرد فردی فراهم می کند.

خانواده درمانی با آوردن نظریه سیستم‌ها به مطالعه خانواده ها، انقلاب معرفتی بزرگی را در علوم رفتاری به نمایش می گذارد. به بیان ساده، معرفت شناسی به چگونگی دستیابی به دانش و نتیجه گیری درباره جهان اشاره دارد.

خانواده درمانگران معمولاً از این اصطلاح برای نشان دادن چارچوب مفهومی دانلود رایگان کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ یا سیستم اعتقادی استفاده می کنند. معرفت شناسی به قواعدی که برای معنا بخشیدن به تجربه و زبان توصیفی برای تفسیر اطلاعات دریافتی استفاده می شود، اشاره دارد.

چنین قوانینی، که لزوماً آگاهانه بیان نشده اند، مفروضات اساسی را تعیین می کنند که ما در رفتار روزمره خود به عنوان درمانگر و نظریه پرداز در تلاش برای درک آنچه در اطراف ما می گذرد و چگونه می توانیم تغییر ایجاد کنیم، ایجاد می کنیم.

دانلود رایگان کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

یکی از ویژگی‌های مهم خانواده درمانی گلدنبرگ، تمرکز بر مداخله سیستمیک است. این به این معناست که به جای تمرکز بر فرد خاص، به ساختار کلی خانواده توجه می‌شود و تغییرات در ساختار و الگوهای رفتاری خانواده ایجاد می‌شود. این مدل درمانی بر این باور است که مشکلات فردی به عنوان نتیجه‌ای از دینامیک‌های خانوادگی بروز می‌کنند و برای حل مشکلات بهتر است به این دینامیک‌ها توجه شود.

بدون نفی اهمیت پویایی شیک درون‌پسی فردی، دیدگاه گسترده‌تر امروزی از مشکلات انسانی بر بافت خانوادگی که رفتار فردی در حال حاضر در آن رخ می‌دهد (به جای آن‌طور که از گذشته یادآوری می‌شود) متمرکز است.

با در نظر گرفتن روش‌های اغلب پیچیده‌ای که رفتار فردی به آن تعامل کمک می‌کند، چنین دیدگاه بین‌فردی – بر خلاف دیدگاه درون روانی – همه رفتارها را به عنوان بخشی از توالی رویدادهای مداوم، متقابل، بازگشتی یا تکراری بدون آغاز یا پایان آشکار به جای تلاش برای کشف پاسخ به این که چرا اتفاقی با جستجو در گذشته هر یک از بازیکنان رخ داده است، دیدگاه ارتباطی خانواده توجه پزشک را از بیرون به الگوهای معاملاتی که در حال حاضر در خانواده روی می دهد معطوف می کند.

دانلود پی دی اف کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

فرض بر این است که افراد و رویدادها در زمینه تأثیر و کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی تعامل متقابل وجود دارند، زیرا شرکت کنندگان در سرنوشت یکدیگر سهیم هستند. در چنین چارچوبی، همه اعضای خانواده در شبکه‌ای از روابط تعبیه شده‌اند و کمک به خانواده‌ها برای تغییر ساختار، الگوهای تعاملی معمولی یا سیستم‌های اعتقادی رفتار هر عضو را تغییر می‌دهد.

پزشکان با چشم انداز سیستمی به درک آنچه در حال رخ دادن است (مثلاً تعارض بین یک زوج زناشویی مشکل دار)، چگونه رخ می دهد (با رعایت الگوهای تکراری فعلی) و زمانی که اتفاق می افتد (هر زمان که مسائل مربوط به قدرت و کنترل پیش می آید) می پردازند. بیشتر از اینکه به دنبال علت وقوع آن باشید.

به این معنا که پزشکان سیستم محور بیشتر به فرآیند آنچه در تعاملات زوج مشاهده می کنند علاقه مند هستند تا محتوای آن تراکنش ها. به عنوان مثال، یک درمانگر که با زوجی که بر سر خانواده درمانی گلدنبرگ خرج کردن پول دعوا می‌کنند کار می‌کند، احتمالاً توجه آنها را به مشکلاتی که در تصمیم‌گیری با هم دارند، جلب می‌کند، نه اینکه به طور خاص روی امور مالی تمرکز کند. چگونه قدرت دانلود پی دی اف کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ و کنترل در خانواده توزیع می‌شود.

چه کسی احساس می‌کند به او گوش می‌دهند یا نمی‌کنند، چه نقش‌های جنسیتی بر دیدگاه‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد، این تفاوت‌ها کجا به دیگر حوزه‌های رابطه‌شان منتقل می‌شود، چه رنجش‌های گذشته توانایی آن‌ها را برای کار مشترک برای حل مشکلات مسموم می‌کند. -پاسخ به این سوالات نشان می دهد که چگونه آنها بیشتر از مشکلات خاص در مورد خرج کردن پول با یکدیگر ارتباط دارند. کادر 1.6 چنین وضعیتی را نشان می دهد.

بازسازی فرد به عنوان واحدی از یک سیستم بزرگتر، مانند خانواده، ما را قادر می سازد تا الگوهای تکرار شونده ای از تعامل را جستجو کنیم که آن شخص ممکن است در آن شرکت کند. مفهوم سازی ما از کاری که آن شخص انجام می دهد، انگیزه های او برای انجام این کار چیست، و اینکه چگونه می توان آن رفتار را از نظر درمانی تغییر داد.

دانلود پی دی اف کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

ابعاد جدیدی به خود می گیرد زیرا توجه ما را به زمینه کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی وسیع تری که آن شخص در آن کار می کند معطوف می کند. از این دیدگاه گسترده جدید، آسیب‌شناسی روانی یا رفتار ناکارآمد را می‌توان بیشتر به‌عنوان محصول مبارزه بین افراد بازتعریف کرد تا صرفاً نتیجه نیروهای متضاد درون هر یک از شرکت‌کنندگان.

خانواده درمانی گلدنبرگ نیز از مفهوم “پردازش والدین” بهره می‌برد که به معنای تأکید بر نقش والدین و الگوهای آن‌ها در شکل‌گیری رفتارها و مشکلات فرزندان است. این رویکرد به والدین کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری خود را بشناسند و در صورت لزوم تغییرات لازم را در رفتارهای خود اعمال کنند.

از چنین تغییر دیدگاهی، پیامدهای درمانی مختلفی به دنبال دارد. هنگامی که کانون آسیب شناسی به عنوان درونی، ویژگی یک فرد یا موناد واحد تعریف می شود، درمانگر بر فرآیندها و الگوهای رفتاری فردی تمرکز می کند.

دانلود نسخه کامل کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

اگر رفتار ناکارآمد به عنوان بازتابی از یک رابطه معیوب بین اعضای یک زوج یا سه گانه در نظر گرفته شود، آنگاه این رابطه است که به مرکز توجه درمانی و هدف استراتژی های مداخله تبدیل می شود. نقش درمانگر به‌عنوان همکار با زوج‌ها یا کل خانواده‌ها در حالی که الگوهای رفتاری خود را تغییر می‌دهند، جایگزین درمانگر به‌عنوان کارآگاه روان‌شناختی می‌شود که به دنبال کشف و رمزگشایی آنچه در ذهن فرد می‌گذرد، می‌شود.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی
دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی

در صورت موفقیت آمیز بودن، خانواده درمانی سیستم را تغییر می دهد، به خانواده ها کمک می کند تا الگوهای تعاملی تکراری محدود کننده قبلی خود را جایگزین کنند، یا از طریق در نظر گرفتن گزینه ها یا باورهای جدید، سبک و شیوه برقراری ارتباط با یکدیگر را در طول نسل ها باز کند. در این زمینه خانوادگی تغییر یافته، مهارت‌های روابط غنی‌تر، توانایی‌های ارتباطی بهبودیافته، روانشناسی خانواده و قابلیت‌های حل مسئله تقویت‌شده ممکن است منجر به تجربیات بین‌فردی با ارزش‌تر شود، که در بیشتر موارد فراتر از خانواده گسترش می‌یابد.

سایبرنتیک: تغییر پارادایم ادامه دارد

با تغییر از تمرکز بر فرد به نظام خانواده، بسیاری از رویکردهای معرفت شناختی جدید به نظریه و عمل بالینی به وجود آمد. یکی از اهمیت های حیاتی برای تاریخچه خانواده درمانی، نظریه سایبرنتیک است. با توجه به الگوها و فرآیندها، چشم انداز سیستم‌ها یک معرفت شناسی سایبرنتیک را به عنوان جایگزینی برای روش های همیشگی شناخت و تفکر ما پیشنهاد می کند.

از نظر تاریخی، علم سایبرنتیک در اوایل دهه 1940 در یک سری کنفرانس های بین رشته ای زمان جنگ در شهر نیویورک با حمایت بنیاد جوزیا میسی و با حضور گروهی از دانشمندان، مهندسان، ریاضیدانان و دانشمندان برجسته اجتماعی متولد شد. زمان. کنفرانس‌ها، از جمله، به مطالعه ارتباطات با اشاره به تنظیم و کنترل (به عنوان مثال، مشکلات زمان جنگ موشک‌ها خانواده درمانی گلدنبرگ و موشک‌های هدایت‌شونده) از طریق عملکرد مکانیسم‌های بازخورد پرداختند.

دانلود نسخه کامل کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

نوربرت وینر (1948)، ریاضیدانی که اصطلاح سایبرنتیک را ابداع کرد و قرار بود به یک بازیگر اصلی در توسعه رایانه تبدیل شود، به ویژه به پردازش اطلاعات و نحوه عملکرد مکانیسم های بازخورد در کنترل سیستم‌های ساده و پیچیده علاقه مند بود.

وینر اصطلاح سایبرنتیک را از کلمه یونانی برای “رهبر” انتخاب کرد، که نشان دهنده یک سیستم یا سازمان حاکم یا تنظیم کننده کلی برای هدایت یا هدایت کشتی با استفاده از چرخه های بازخورد است. برای وینر، سایبرنتیک نشان دهنده علم ارتباطات و کنترل در انسان و همچنین در ماشین ها بود.

در نتیجه، خانواده درمانی گلدنبرگ به عنوان یک رویکرد موثر و جامع در حل مشکلات روانی و روابط خانوادگی شناخته می‌شود که با تأکید بر ساختار خانواده، مداخله سیستمیک و تمرکز بر نقش والدین، به افراد و خانواده‌ها کمک می‌کند تا بهبودی در زندگی خود را تجربه کنند.

این کنفرانس‌های میسی با ارائه یک معرفت‌شناسی دانلود نسخه کامل کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ جدید و هیجان‌انگیز – یک پارادایم جدید – برای مفهوم‌سازی اینکه چگونه سیستم‌ها ثبات خود را از طریق خود تنظیمی در نتیجه وارد کردن مجدد نتایج عملکرد گذشته در عملکرد فعلی حفظ می‌کنند، پیشرفت مهمی کردند. شاید حتی مهم‌تر، راهی برای تغییر الگوهای عملکرد روانشناسی خانواده آینده با تغییر اطلاعات بازخورد در حال ظهور بود.

محققان علوم فیزیکی و اجتماعی شروع به کشف این کردند که چگونه این سیستم‌ها یا مفاهیم سایبرنتیک را می توان در زمینه های مختلفی به کار برد که در آن موجودات زنده و غیرزنده می توانند توسط حلقه های بازخورد خود تنظیمی کنترل شوند که برای اصلاح خطاها یا انحرافات در سیستم فعال می شوند. و در نتیجه ثبات را در روند رسیدن به هدف از پیش برنامه ریزی شده خود بازگرداند.

بنابراین، آنچه ما اکنون به عنوان سایبرنتیک ساده یا مرتبه اول در نظر می گیریم، از مهندسی ارتباطات و علوم کامپیوتر به عنوان ابزاری برای درک اصول کلی نحوه تنظیم انواع سیستم‌ها و در نتیجه حفظ پایداری آنها رشد کرده است.

کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

توجه به ساختار – الگوهای سازمان – و کنترل از طریق چرخه های بازخورد معطوف شد. قوانین یا کدهای جهانی به دنبال توضیح آنچه در همه سیستم‌ها وجود دارد، بودند. علاوه بر این فرض بر این بود که سیستم مورد مشاهده جدا از ناظر است که می تواند به طور عینی تغییرات را در سیستم مطالعه و انجام دهد در حالی که خارج از خود سیستم باقی می ماند.

گرگوری بیتسون، مردم شناس و قوم شناس انگلیسی الاصل بود که برای دفتر خدمات استراتژیک ایالات متحده در هند در طول جنگ جهانی دوم کار می کرد، که برخی از این مفاهیم ریاضی و مهندسی را از این کنفرانس ها برداشت و در علوم اجتماعی و رفتاری به کار برد.

کوپاتولوژی او با تلاش برای درک اینکه چگونه خانواده ها در فرهنگ های مختلف ثبات را حفظ می کنند، این مفهوم را مطرح کرد که یک خانواده ممکن است مشابه یک سیستم سایبرنتیک در استفاده از مکانیسم های بازخورد خود تنظیمی برای حفظ تعادل و ثبات باشد.

اگر نگوییم نادرست، تلاش آن برای نگاه کردن فراتر از فرد علامت دار به معاملات خانوادگی، در هدایت محققان برای بررسی آنچه در تبادل اطلاعات و فرآیند روابط بین افراد رخ می دهد، راهگشا بود. ، مانند یک خانواده در فصل 5 به بیتسون و نظریه «پیوند دوگانه» باز خواهیم گشت

دکتر گرگوری بیتسون

جبر متقابل

اتخاذ یک چشم انداز رابطه ناگزیر توجه را از محتوا به فرآیند تغییر می دهد. خانواده درمانی گلدنبرگ این دیدگاه جدید به جای پرداختن به حقایق تاریخی به عنوان توضیحی برای مشکلات فعلی (فلیسیت: “مشکل ما از زمانی شروع شد که شوهرم، انریکه، شغلش را از دست داد و پسرمان گرگ سر کار رفت”).

این دیدگاه جدید بر توالی ارتباطات مرتبط با تغییرات در درون تمرکز می کند. یک نظام خانواده سایبرنتیک (” با بیکاری انریکه، پسر ما گرگ پول بیشتری می دهد و به نظر می رسد که بر ما مسلط است؛ من بیشتر و بیشتر به خواسته های گرگ تسلیم می شوم، و گمان می کنم انریکه عصبانی است”).

کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ

توجه داشته باشید که چگونه عبارت اخیر توجه را از اقدامات متوالی خطی روانشناسی خانواده افراد به معاملاتی که بین آنها رخ می دهد تغییر می دهد. «حقایق» مورد (محتوا) ثابت هستند و از نظر بالینی به اندازه الگوی تعاملی خانواده (فرآیند) و بافت فرهنگی آن روشن‌کننده نیستند.

محتوا زبان علیت خطی است – این دیدگاه که یک رویداد به شکل محرک – پاسخ یک طرفه باعث رویداد بعدی می شود. در حالی که چنین دیدگاهی ممکن است برای درک موقعیت‌های مکانیکی ساده مناسب باشد (جایی که ماشین‌آلات دارای قطعات زیادی نیستند و قطعات با یکدیگر تعامل زیادی ندارند).

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی
دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی

برای مقابله با موقعیت‌هایی که پیچیدگی سازمان‌یافته را نشان می‌دهند، مانند آنچه در یک اتفاق می‌افتد، بسیار ناکافی است. خانواده.

از دیدگاه سایبرنتیک یا سیستمی، که به کلیات کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی مربوط می شود، تجزیه و تحلیل دقیق جزئی (مانند جست و جو برای رویدادهای آسیب زای خاص دوران کودکی به عنوان علل مشکلات کنونی بزرگسالان) بیش از حد تقلیل گرایانه و استنتاجی تلقی می شود که توضیح دهنده نیست. مقدار. در عوض، مخالفان تفکر خطی استدلال می کنند، اجزاء با کارکردهایی که در کل انجام می دهند بهتر درک می شوند.

خانواده درمانی گلدنبرگ همچنین به بررسی الگوهای ارتباطی درون خانواده می‌پردازد و تلاش می‌کند تا بهبودی در این الگوها ایجاد کند. این مدل به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی سالم را یاد بگیرند و به راه‌حل‌های مؤثر برای حل مشکلات در خانواده دست یابند. به عنوان مثال، این رویکرد می‌تواند به والدین کمک کند تا بهترین روش‌های برخورد با رفتارهای خود و فرزندان خود را شناسایی کرده و از تکرار الگوهای ناپسند خودداری کنند.

در دنیای فیزیکی، دنیای نیوتن، منطقی است که از علیت به صورت دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی خطی صحبت کنیم: A باعث B می شود که بر C عمل می کند و باعث D می شود. اما در روابط انسانی، این مدل «توپ بیلیارد»، که پیشنهاد می کند یک نیرو فقط در یک جهت حرکت می کند و بر اجسام در مسیر خود تأثیر می گذارد، به ندرت – اگر هرگز – اعمال شود.

در نتیجه، هر گونه جستجو برای “واقعی” یا علت نهایی هر رویداد بین فردی بی معنی است. A باعث B نمی شود و B باعث A نمی شود. هر دو باعث یکدیگر می شوند . توضيحات را نمي توان در عمل روانشناسی خانواده بخش ها يافت، بلكه در سيستم به عنوان يك كل – الگوهاي ارتباطي، روابط پيچيده و تاثيرات متقابل آن يافت مي شود.

اگر محتوا زبان علیت خطی است، پس فرآیند زبان علیت دایره ای است. در اینجا تأکید بر نیروهایی است که در جهات مختلف به طور همزمان حرکت می کنند، نه صرفاً یک رویداد منفرد ناشی از رویداد قبلی.

در یک خانواده، هر اقدامی از سوی یک عضو، بر تمام اعضای دیگر و کل خانواده تأثیر می گذارد. پاسخ هر یک از اعضا به نوبه خود باعث واکنش های دیگری می شود که بر سایر اعضا تأثیر می گذارد، که واکنش های بعدی آنها واکنش های دیگری را برمی انگیزد و غیره. چنین اثر طنین‌آمیزی به نوبه خود بر شخص اول تأثیر می‌گذارد، در یک سری حلقه‌های دایره‌ای پیوسته یا زنجیره‌های تأثیر مکرر.

مشکلات ناشی از موقعیت‌های گذشته در این دیدگاه نیست، بلکه دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ pdf بیشتر ناشی از فرآیندهای خانوادگی مداوم، تعاملی و متقابل تأثیرگذار است. والدینی که از بچه های نزاع می پرسند: “چه کسی دعوا را شروع کرد؟” تقریباً مطمئن هستند که می شنوند.

“او (او) آن را شروع کرد. من فقط جواب می دهم.» هر دو فرزند صحیح هستند، هر دو نادرست هستند. همه چیز به این بستگی دارد که والدین تحقیق را در کجای حلقه ارتباطی شروع کنند. همچنین دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی چنین مشارکت متقابلی به جفت محدود نمی شود.

به عنوان مثال، در یک خانواده بزرگ، تعداد زیادی از این زنجیره وجود دارد. چه کسی چیزی را آغاز کرد که معمولاً رمزگشایی آن غیرممکن است و واقعاً تأثیر کمی در حل تعارض بین فردی دارد. عمل متقابل اصل اساسی در همه روابط است. تغییر نیازمند تغییر فرآیند است، نه کشف مقصر اصلی.

به تضادهای زیر بین عبارات مبتنی بر علیت خطی و دایره ای توجه کنید:

خطی: یک مادر پریشان بچه های آشفته تولید می کند.

مفهوم: مشکلات عاطفی مادر باعث ایجاد مشکلات مشابه در سایر اعضای خانواده می شود.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ pdf

بخشنامه: زنی میانسال که با شوهری بی‌توجه می‌جنگد، با پسر 20 ساله‌اش روانشناسی خانواده ائتلاف می‌کند و کمتر به دختر نوجوانش توجه می‌کند. دختر که احساس طرد شدن می‌کند، به همسالان خود روی می‌آورد و با رفتارهای ناپسند معاشقه می‌کند که باعث ناراحتی قابل توجه والدینش می‌شود.

پسر که کاملاً آماده مستقل شدن نیست، احساس می کند باید در خانه بماند زیرا مادرش به توجه او نیاز دارد. مادر مشکلات خود را به گردن شوهری دور می اندازد که به نوبه خود احساس می کند مورد انتقاد قرار گرفته و از خانواده طرد شده است.

همانطور که او با فاصله گرفتن بیشتر از او از خود محافظت می کند، رابطه جنسی آنها آسیب می بیند. کودکان به سردی متعاقب والدین به روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهند: پسر با کناره‌گیری بیشتر از دوستان، ماندن در خانه با مادر تا حد امکان، و دختر با دور شدن از خانواده و تکیه بر یک گروه همسالان سرکش. مدل ها.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ pdf

مفهوم: رفتار حداقل به همان اندازه که با فرآیندهای ذهنی درونی یا مشکلات عاطفی هر یک از بازیکنان مرتبط است، با زمینه تعاملی که در آن رخ می دهد، ارتباط دارد.

سایبرنتیک مرتبه دوم و پست مدرنیسم

حرکت نظری از خطی یا علّی به معرفت شناسی سایبرنتیک یا دایره ای متاثر از پست مدرنیسم بوده است. دیدگاه پست مدرن که امروزه به طور فزاینده‌ای در میان خانواده‌درمانگران محبوبیت دارد، دیدگاهی فلسفی است که این تصور را رد می‌کند که یک جهان عینی قابل شناخت وجود دارد که توسط علم عینی قابل کشف است و در عوض استدلال می‌کند که دیدگاه‌های متعددی از واقعیت وجود دارد که قوانین جهانی آن را کنترل نمی‌کند.

پست مدرنیسم در خانواده درمانی نشان دهنده گسست از مفاهیم دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی مرتبه اول مبتنی بر سایبرنتیک است و شک و تردید را نسبت به معنای مرتبط با رفتار علامتی افزایش می دهد. پست مدرنیست ها این تصور را رد می کنند که مشکلات اعضای خانواده لزوماً منعکس کننده تعارضات خانوادگی است.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی
دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی

از دیدگاه سازنده‌گرایانه‌شان، خانواده‌ها برای خود داستان‌هایی تعریف می‌کنند (روایت‌ها) و باورهایی در مورد خودشان ایجاد می‌کنند. این سازه ها به نوبه خود تجربیات آنها را سازماندهی می کنند و نقش قدرتمندی در شکل دادن به زندگی آنها ایفا می کنند.

در برخی موارد، چنین داستان‌هایی بیانگر گفتمان‌های مسلط و سنگینی می‌شوند که آنها را به این باور می‌رساند که گزینه‌های محدودی دارند و محکوم به تکرار رفتار خود باخته‌اند.

محور بالینی دیدگاه پست مدرن نیازمند دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ ترجمه فارسی ایجاد یک محیط درمانی است که در آن درمانگر و اعضای خانواده با هم می توانند ایده ها، ادراکات، باورها و تفسیرهای ذهنی هر شرکت کننده از تجربیات خانواده را به اشتراک بگذارند.

توصیف‌های به اصطلاح عینی خانواده‌ها صرفاً ساخت‌های اجتماعی هستند که ممکن است بیشتر در مورد توصیف‌کننده صحبت کنند تا خانواده. “واقعیت” خانواده به جای اینکه از طریق به اصطلاح ابزارهای عینی کشف شود، چیزی نیست جز اجماع توافق شده که از طریق تعامل اجتماعی اعضای آن رخ می دهد (رئال، 1990).

از این منظر جدید، یک خانواده از دیدگاه‌های چندگانه – واقعیت‌های چندگانه – تشکیل شده است و درمانگر که دیگر به‌عنوان یک ناظر خارجی (یا متخصص در مورد) وضعیت مشکل تلقی نمی‌شود، در ساخت واقعیت مشاهده‌شده نقش دارد.

روانشناسی خانواده

درمانگر طوری عمل نمی کند که انگار او یا یکی از اعضای خانواده می تواند «حقیقت» را در مورد خانواده یا مشکلات آن آشکار کند. درست مانند سایر شرکت کنندگان، آنچه که درمانگر به عنوان موجود در خانواده می بیند، محصول مجموعه مفروضات خاص او در مورد خانواده ها و مشکلات آنها است.

در مورد هر خانواده چندین “حقیقت” وجود دارد، نه یک “حقیقت” جهانی. بنابراین، درمانگر دیگر نمی‌تواند دیدگاه هیچ عضوی را تحریف برخی تفسیرهای احتمالاً صحیح از واقعیت در نظر بگیرد که درمانگر (یا یک عضو خاص خانواده) به تنهایی می‌تواند ببیند.

در این دیدگاه، انسان‌ها به‌عنوان سیستم‌هایی مشاهده می‌شوند که از طریق استفاده از زبان، توصیف، تمایز و ترسیم می‌کنند. اما از آنجایی که هیچ یک از ما جهان عینی نمی بینیم، تفسیر هر خانواده از واقعیت توسط «داستان هایی» که اعضا درباره خودشان به عنوان یک فرد یا یک خانواده تعریف می کنند محدود می شود. این «داستان‌ها» نه تنها بازتاب می‌دهند، بلکه مهم‌تر از آن، تجارب خانواده را تعریف می‌کنند و به آن معنا می‌بخشند.

از اواخر دهه 1970، برخی از درمانگران خانواده که با ایده‌های سایبرنتیک بیتسون (1972) همدل بودند، روانشناسی خانواده شروع به توجه به نظریه‌های زیست‌شناس شیلیایی هامبرتو ماتورانا (1978)، دانشمند شناختی فرانسیسکو وارلا (1979)، سایبرنتیک (cybernetic) کردند. و روانشناس شناختی ارنست فون گلاسرفلد (1987) که همگی بر کنار گذاشتن این مفهوم ساده سایبرنتیک تاکید کردند که یک سیستم زنده را می توان مشاهده کرد.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی

به طور عینی مطالعه کرد و از بیرون تغییر داد. در عوض، ناظر را در چیزی که مشاهده می شد قرار می دادند. خانواده درمانگران مانند هاف من (1990) بسیاری از این ایده ها را در کار خود به کار بردند، و یک مدل سایبرنتیک درجه دوم را اتخاذ کردند – مدلی که در آن درمانگر مشاهده کننده بخش جدایی ناپذیر و بازگشتی نظام خانواده است که مشاهده می شود و با خانواده ساخته می شود. معنی زندگی اعضا درمانگر و اعضای خانواده به جای ارائه پاسخ به مشکلات خانواده، با هم به جستجوی معنا می‌پردازند و در این فرآیند زندگی و روابط را «دوباره نویسنده» می‌کنند.

در حالی که سایبرنتیک مرتبه اول ممکن است تمرکز اصلی بسیاری از درمانگرانی باشد که سیستم‌های خانواده را مشابه سیستم‌های مکانیکی می‌دانند، این سایبرنتیک‌های مرتبه دوم استدلال می‌کنند که سیستم‌های زنده نباید به عنوان اشیایی دیده شوند که می‌توانند از بیرون برنامه‌ریزی شوند، اما بلکه به عنوان موجودات مستقل و خودساز.

اسلوویک و گریفی ث (1992) معتقدند که تلاش‌های گروه دوم نشان‌دهنده واکنشی است در برابر آنچه منتقدان به عنوان خطرات بالقوه تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مداخله‌ای کنترل‌کننده، دستکاری‌کننده و مستبدانه درک می‌کنند. همانطور که هاف من (1990) نشان می دهد:

روانشناسی خانواده در عصر جدید

یک دیدگاه مرتبه اول در خانواده درمانی فرض می کند دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی که می توان با استفاده از این یا آن تکنیک بر شخص یا خانواده دیگری تأثیر گذاشت: من شما را برنامه ریزی می کنم. من به شما یاد می دهم؛ من به شما دستور می دهم. دیدگاه مرتبه دوم به این معنی است که درمانگران خود را به عنوان بخشی از آنچه باید تغییر کند، لحاظ می کنند. بیرون نمی ایستند (ص 5)

در خانواده درمانی، عضوی از خانواده که مشکل یا علامت اصلی را دارد، بیمار شناسایی شده (IP) نامیده می شود. خانواده درمانگران جزو اولین کسانی بودند که تشخیص دادند وقتی IP برای کمک آمد، تمام خانواده او آسیب دیده بودند و همچنین به کمک نیاز داشتند.

همانطور که دیدیم، دیدگاه‌های مختلف خانواده‌درمانی روانشناسی خانواده در عصر جدید IP را به روش‌های متفاوتی می‌بیند. برای مثال، درمانگران روانکاوی کلاسیک اولیه، ممکن است علائم IP را به عنوان بیانی از تعارض درون روانی با ریشه در پویایی خانواده درک کنند و احتمالاً با او در یک درمان انفرادی همکاری کنند. اعضای خانواده احتمالاً شامل درمان نمی شوند.

خانواده درمانگران اولیه شروع به درک علائم IP از دیدگاه سایبرنتیک کردند. برای مثال، ویرجینیا ساتیر، پیشگام خانواده درمانی (1964)، ادعا کرد که IP بیانگر عدم تعادل خانواده یا به تعبیر او «درد» خانواده است. شاید IP آنچه را که سایر اعضای خانواده فکر می‌کنند یا احساس می‌کنند، بیان می‌کند.

اگرچه معمولاً برنامه ریزی شده یا اصلاح شده نیست، برای «کمک به» سایر اعضای خانواده. به عنوان مثال، اچ آلی (1979) جوانان پریشان را که خانه را ترک نمی‌کنند، توصیف می‌کند که با میل خود را فدای حفظ یا حفظ ثبات خانواده می‌کنند. طبق نظر اولریخ و بوزورمینی-ناگی (1981)، وفاداری خانواده ممکن است رفتار علامتی را برانگیزد زمانی که کودک “احساس می کند روانشناسی خانواده که موظف است والدین و ازدواج آنها را از خطر نابودی نجات دهد” (ص. 169).

دیگر پیشگامان خانواده درمانی، مانند سالوادور مینوچین (مینوچین و فیشمن، 1981)، رفتار علامتی را به عنوان یک واکنش به خانواده تحت فشار و ناتوان از انطباق با شرایط در حال تغییر، و نه به ویژه به عنوان یک راه حل محافظتی برای حفظ تعادل خانواده می دانستند.

در این دیدگاه، علی‌رغم تلاش‌های خانواده برای یافتن کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ pdf مشکل به‌عنوان سکونت در یکی از اعضای خانواده، همه اعضای خانواده به یک اندازه «علامت‌دار» هستند. مینوچین علائم IP را ریشه در تراکنش های خانوادگی ناکارآمد می داند. هنگامی که رفتار جدیدی برای آن درخواست می شود، ساختار خانواده متحیرانه یا عدم انعطاف پذیری است که رفتار علامتی را در IP حفظ می کند.

تغییر از درمانگر می‌خواهد که زمینه خانوادگی را که روانشناسی خانواده در عصر جدید در آن تراکنش‌های ناکارآمد اتفاق می‌افتد، درک کند و سپس با اعضای خانواده به‌عنوان یک گروه تلاش کند تا زمینه موجود را تغییر دهد تا امکان ظهور احتمالات تعاملی جدید را فراهم کند.

واتزلاویک، ویکلند و فیش (1974) یک دیدگاه کمتر هدفمند یا قطعی در مورد ظهور و حفظ علائم در یکی از اعضای خانواده ارائه کردند، آنها معتقدند که علائم یا مشکلات ناشی از استفاده مکرر از راه حل های معیوب یکسان است نه اینکه وجود داشته باشد.

نشانه اختلال در نظام خانواده اعتقاد آنها بر این بود که مشکلات (یا علائم) به دلیل تلاش مکرر برای اعمال راه حل غیرقابل اجرا که فقط به بدتر کردن اوضاع کمک می کند ایجاد و حفظ می شود و در نهایت راه حل تلاش شده، که بدون تغییر تکرار می شود، به مشکل تبدیل می شود.

این نویسندگان استدلال می کنند که برای کاهش رفتار علامت دار خانواده درمانگر باید به خانواده کمک کند تا راه حل های جدیدی برای مشکل اصلی پیدا کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، خانواده درمانگران پست مدرن معتقدند که درمانگر در کار درمان نقش دارد. حضور فیزیکی و مداخلات کلامی آن‌ها به کشف داستان‌های خانوادگی موجود و «نوشتن» داستان‌های جدید کمک می‌کند که درک خانواده از خود را تغییر می‌دهد. یکی از شارحان مهم خانواده درمانی پست مدرن، مایکل وایت (2007، 2006، 1989) است که معتقد است داستان هایی که خانواده ها در حال مبارزه برای خود می گویند.

به جای محافظت یا تثبیت با رفتارهای علامت دار در خانواده، به احساس ظلم و ستم کمک می کند. اقدامات درمانی او – شکلی از روایت درمانی (به فصل 14 مراجعه کنید)، به ویژه طرح سؤالات ساختارشکنی او – نشان دهنده همکاری با خانواده است که به طور مستقیم در کمک به کشف داستان های در حال انجام آنها و همراه با آنها، ساختن داستان های جدید است. امکانات جدید وایت با بازنویسی داستان‌های خانوادگی به گونه‌ای که تجربه‌های جدید امکان‌پذیر شود.

اعضای خانواده را وادار می‌کند تا با هم متحد شوند تا کنترل زندگی خود را از مجموعه علائم ظالمانه پس بگیرند. در این فرآیند، او معتقد است که خانواده‌ها آزادند تا خود را به عنوان یک واحد سالم در مبارزه با یک مشکل بیرونی مشکل‌ساز ببینند، نه اینکه خود را به‌عنوان گروهی از افراد ذاتاً معیوب و ناتوان ببینند.

بارنز (2004) با شناسایی چهار اصل که زیربنای همه آنها هستند، به دنبال توضیح این است که همه رویکردهای سیستمی خانواده درمانی چه وجه مشترکی دارند، با این حال آنها بیشتر مفهوم سازی می شوند:

آنها همچنین به روش‌هایی گوش می‌دهند که در آن مکالمات درونی و بیرونی هر یک از اعضا (یعنی گفتگوهای درونی و مکالمات بیرونی با افراد دیگر) مرتب، ممتاز و به‌عنوان روشی مهم برای درک نحوه رفتار افراد در آن‌ها بیان می‌شوند. خانواده ها، روابط صمیمی را تجربه می کنند و در موقعیت های اجتماعی گسترده تری شرکت می کنند. از نظر بارنز، هویت فردی در رابطه با دیگران «خودمذاکره‌شده» است.

خلاصه

خانواده یک نظام اجتماعی طبیعی است که امروزه در اشکال گوناگونی وجود دارد و نشان دهنده تنوع میراث فرهنگی است. به طور کلی در جامعه تعبیه شده است، عوامل متعددی از جمله مکان و زمان آن در تاریخ، نژاد، قومیت، عضویت در طبقات اجتماعی، وابستگی مذهبی، و تعداد نسل‌ها در این کشور شکل گرفته است.

نحوه عملکرد – ایجاد قوانین، برقراری ارتباط و مذاکره درباره تفاوت‌ها بین اعضا – پیامدهای متعددی برای توسعه و رفاه اعضای آن دارد. خانواده ها یک الگوی تکرارشونده از توالی های تعاملی را نشان می دهند که در آن همه اعضا شرکت می کنند.

آنهایی که به عنوان خانواده های توانمند در نظر گرفته می شوند، موفق می شوند نیازهای اعضای خود و نظام خانواده را به طور کلی متعادل کنند. نقش ها و ایدئولوژی های جنسیتی، پیشینه فرهنگی و ملاحظات طبقه اجتماعی نقش تعیین کننده ای در انتظارات و نگرش های رفتاری دارند. معانی، درک و فرضیاتی که یک خانواده در مورد جهان مطرح می کند.

بازتاب روایت ها و داستان هایی است که خانواده درباره خود ایجاد کرده است. انعطاف‌پذیری رابطه‌ای آن ممکن است آن را قادر به مقابله و مدیریت تجارب مخرب کند. که انعطاف پذیری از طریق ناملایمات شکل می گیرد، نه با وجود آن.

کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ pdf

خانواده درمانگران با اتخاذ یک دیدگاه رابطه، اهمیت فرآیندهای درون روانی فردی را نفی نمی کنند، اما دیدگاه گسترده تری دارند که رفتار فردی بهتر درک می شود که در شبکه اولیه سیستم اجتماعی خانواده رخ می دهد.

چنین تغییر پارادایم از روش‌های سنتی درک رفتار یک فرد مستلزم یک معرفت‌شناسی سایبرنتیک است که در آن مکانیسم‌های بازخورد برای ایجاد ثبات و تغییر عمل می‌کنند. علیت حلقوی دخیل در آنچه بین افراد خانواده اتفاق می افتد، درمانگر خانواده را مجبور می کند تا به جای جستجوی توضیحات خطی، بر درک فرآیندهای خانواده تمرکز کند.

در دیدگاهی دیگر، این راه حل های مکرر اما غیرقابل اجرا هستند که خود به مشکل تبدیل می شوند. از منظر پست مدرن، با شکستن مفاهیم سنتی سایبرنتیک، علائم به عنوان ظالمانه تلقی می‌شوند و از خانواده خواسته می‌شود تا برای پس گرفتن کنترل زندگی اعضای خود از این علائم سنگین متحد شوند.

فصل 2

توسعه خانواده : تداوم و تغییر

در حالی که زندگی خانوادگی یک فرآیند مداوم و تعاملی است که به هیچ روانشناسی خانواده وجه خطی نیست، اما در بعد خطی زمان وجود دارد. از منظر چند نسلی، مانند آنچه کارتر و مک گلدریک (2005) ارائه می‌کنند، نسل‌ها تأثیر شکل‌دهنده زندگی بر یکدیگر دارند، زیرا خانواده‌ها در مراحل چرخه زندگی خانوادگی حرکت می‌کنند.

در چارچوب مرحله کنونی رشد خانواده، مجموعه ای از معاملات در هم آمیخته و بین نسلی به طور همزمان رخ می دهد. از آنجایی که یک نسل با مسائل مربوط به پیری سروکار دارد، نسلی دیگر در تلاش است تا با فرزندانی که خانه را ترک می‌کنند کتاب گروه درمانی جرالد کوری  کنار بیاید، در حالی که نسلی دیگر ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای ماشین سواری یا شروع به تجربه روابط صمیمی بزرگسالان باشد. هر نسلی در این سیستم بر دیگری تأثیر می گذارد و از آن تأثیر می پذیرد.

دانلود خانواده درمانی گلدنبرگ

از آنجایی که چرخه زندگی خانواده به جای یک جریان آرام و منظم رشد، در مراحل تکامل می‌یابد، یک خانواده می‌تواند انتظار دوره‌هایی از گذار و تغییر را داشته باشد که شاید ثبات نسبی به دنبال داشته باشد و سپس یک بار دیگر تغییر کند، زیرا اعضای آن با هم تلاش می‌کنند تا با آن کنار بیایند. تغییر شرایط و خواسته های زندگی فرآیند تغییر رشد را می توان به تغییرات پارادایم ذکر شده در فصل 1 تشبیه کرد: خانواده دارای سازمانی است که در هر لحظه در حال تعامل با فشارهای داخلی و خارجی است که به مرور دانلود خانواده درمانی گلدنبرگ زمان باعث تغییر به یک الگوی جدید از تجربه خانواده می شود. در این فرآیند، سیستم روابط خانواده – نقش‌هایی که اعضای اختصاص داده شده، نزدیکی بین اعضا، جابجایی مرزها – به طور مداوم تعریف و بازتعریف می‌شوند.

توسعه چشم انداز چرخه زندگی

طرفداران معتقدند که چشم انداز چرخه زندگی خانواده دیدگاه مثبتی را از ظرفیت خانواده برای حفظ ثبات و تداوم خود ارائه می دهد در همان زمان که با وقوع فرآیندهای رابطه‌ای جدید تغییر می کند و ساختار خود را تغییر می دهد. خانواده‌ای شایسته و بدون استرس یا بدون مقاومت در برابر تغییرات از مرحله خاصی عبور نمی‌کنند.

بلکه به این دلیل است که از قدرت، منابع و فرآیندهای بین فردی مؤثر بالقوه‌اش برای تسلط بر انتقال‌های لازم استفاده کند. هرچه خانواده انعطاف‌پذیرتر باشد، توانایی بیشتری برای مقابله با نابسامانی‌ها سازمان‌دهی می‌کند، و در نتیجه به نظر می‌رسد که پس از انحراف موقت از مسیر به دلیل انتقال‌های توسعه‌یافته، به سمت عقب برمی‌گردد (گلانتز و جانسون، 1999).

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ به صورت پی دی اف

جوانان، که شرایط اقتصادی اجازه می دهد، تشویق می شوند تا استقلال و استقلال خود را توسعه دهند. با این حال، توسعه شایستگی ها در یک محیط خطرناک درون شهری ممکن است به مهارت های بقا نیاز داشته باشد که جامعه بزرگتر ممکن است آن را نامناسب بداند. زمان‌های مختلف، مانند دوره‌های جنگ، اغلب به مهارت‌های بقای متفاوتی نیاز دارند.

وظایف رشدی انتظارات نقش را در سراسر چرخه زندگی تعریف می کند. زوج های دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ به صورت پی دی اف تازه ازدواج کرده باید فرآیندی را برای به دست آوردن صمیمیت و وابستگی بیشتر ایجاد کنند. ماهیت رابطه آنها با یکدیگر به محض داشتن فرزند ناگزیر تغییر می کند.

دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ به صورت پی دی اف

والدین باید به گونه ای با کودکان خردسال روانشناسی خانواده درگیر بمانند که برای نوجوانان خفه کننده باشد (مینوچین، لی، و اس آیمون، 1996). طرفداران چرخه زندگی خانواده استدلال می‌کنند که خانواده‌ای که در گذر از یک مرحله خاص مشکل دارد، ممکن است موقتاً آسیب‌پذیر باشد – اما نه لزوماً ناکارآمد – و ممکن است قبل از احساس قدرت برای مدیریت نقطه عطف به کمک نیاز داشته باشد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ فارسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *