دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر فارسی

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
12,000 تومان
کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی توسط مریم رسولی,ساغر آشوری ترجمه شده است.این کتاب ثبت اثر شده و دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت  سرچ می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 237 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

 

برای دانلود قسمتی از کتاب (نمونه کیفیت) اینجا کلیک نمایید.

امواج الیوت یکی از پدیده‌های مهم در علم فیزیک هستند که نقش بسیار مهمی در ارتباطات بی‌سیم، پزشکی، رادارها و بسیاری از فناوری‌های دیگر دارند. این امواج الکترومغناطیسی به ازای هر فرکانسی که در محدوده ی طیف الکترومغناطیسی قرار دارد، از ویژگی‌های خاصی برخوردارند. اما امواج الیوت که به نام فیزیکدان بریتانیایی آلبرت ایستین الیوت نامگذاری شده‌اند، به خاطر ویژگی‌های خاص خود در فیزیک موج‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دنباله فیبوناچی

در لیبر آباکی، مسئله ای مطرح می شود که به دنباله اعداد 1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55، 89، 144 و غیره تا بی نهایت معلوم می شود.  امروز به عنوان دنباله فیبوناچی.  مشکل اینجاست:

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی
دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی

اگر هر جفت از ماه دوم هر ماه یک جفت جدید به دنیا بیاورد، در یک سال می‌توان چند جفت خرگوش قرار داده شده در یک منطقه بسته را از یک جفت خرگوش تولید کرد؟

یکی از ویژگی‌های بارز امواج الیوت، قابلیت انتشار آن‌ها در محیط‌های مختلف است. این امواج می‌توانند از طریق هوا، آب، و حتی سنگ و بتن منتشر شوند. این ویژگی باعث می‌شود که امواج الیوت برای ارتباطات بی‌سیم بسیار مورد استفاده قرار گیرند، زیرا می‌توانند به راحتی از طریق موانع مختلف انتشار یابند.

با رسیدن به راه حل، متوجه می شویم که هر جفت، از جمله جفت اول، به یک ماه زمان نیاز دارد تا بالغ شود، اما زمانی که تولید می شود، هر ماه یک جفت جدید ایجاد می کند.  تعداد جفت ها در ابتدای هر یک از دو ماه اول یکسان است، بنابراین دنباله 1، 1 است.

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی
دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی

در دوازده ماه، آقا و خانم خرگوش یک خانواده 144 جفتی خواهند داشت.

این جفت اول در نهایت تعداد خود را در ماه دوم دو برابر می کند، به طوری که دو جفت در ابتدای ماه وجود دارد.  ماه سوم  از این بین، جفت بزرگتر در ماه بعد یک جفت سوم ایجاد می کند، به طوری که در آغاز ماه چهارم، دنباله 1، 1، 2، 3 گسترش می یابد.

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی

از این سه، دو جفت بزرگتر تولید مثل می کنند، اما جوانترین جفت نه.  بنابراین تعداد جفت خرگوش به پنج افزایش می یابد.  ماه بعد، سه جفت تکثیر می شوند، بنابراین دنباله به 1، 1، 2، 3، 5، 8 و غیره گسترش می یابد.

شکل 3-1 درخت خانواده خرگوش را با خانواده در حال رشد با شتاب تصاعدی نشان می دهد.  دنباله را برای چند سال ادامه دهید و اعداد نجومی می شوند.  به عنوان مثال، در 100 ماه، ما باید با 354,224,848,179,261,915,075 جفت خرگوش مبارزه کنیم.

دنباله فیبوناچی حاصل از مسئله خرگوش خواص جالب زیادی دارد و رابطه تقریبا ثابتی را بین اجزای آن منعکس می کند.  مجموع هر دو عدد مجاور در دنباله عدد بالاتر بعدی را در دنباله تشکیل می دهد، یعنی 1 به علاوه 1 برابر 2، 1 به علاوه 2 برابر با 3، 2 به علاوه 3 برابر با 5، 3 به علاوه 5 برابر با 8، و به همین ترتیب تا  بی نهایت.

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر pdf

همانطور که دنباله جدید پیشرفت می کند، دنباله سوم در اعدادی که به مضرب 4x اضافه می شوند شروع می شود.  این رابطه ممکن است زیرا نسبت بین اعداد فیبوناچی متناوب دوم 4.236 است، که در آن 0.236 هم معکوس و هم تفاوت آن با عدد 4 است. مضرب های دیگر دنباله های مختلفی تولید می کنند که همه بر اساس مضرب های فیبوناچی هستند.

ما یک لیست جزئی از پدیده های اضافی مربوط به دنباله فیبوناچی را به شرح زیر ارائه می دهیم:

1) هیچ دو عدد فیبوناچی متوالی هیچ عامل مشترکی ندارند.

2) اگر عبارات دنباله فیبوناچی 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7 و غیره شماره گذاری شوند، متوجه می شویم که به جز چهارمین عدد فیبوناچی (3)، هر بار یک عدد فیبوناچی اول (یک)  فقط بر خودش بخش پذیر است و به 1) می رسد، شماره دنباله نیز اول است.

در عین حال، امواج الیوت قابلیت انتشار آسان خود را با اختلافات دیگری نیز ترکیب می‌کنند. برای مثال، این امواج قابلیت انتشار به صورت امواج مستقیم (مستقیم) و همچنین امواجی که از طریق انعکاس از سطوح مختلف گسترش می‌یابند (انعکاسی) را دارند. این خاصیت انعکاسی امواج الیوت باعث می‌شود که در برخورد با موانع مختلف، مثل دیوارها یا ساختمان‌ها، از انعکاس استفاده شود و امکان ارسال اطلاعات به مناطق دورتر را فراهم سازد.

به همین ترتیب، به جز عدد چهارم فیبوناچی (3)، تمام اعداد دنباله ای مرکب (آنهایی که بر حداقل دو عدد غیر از خودشان و 1 قابل تقسیم هستند) مانند جدول زیر نشان دهنده اعداد فیبوناچی مرکب هستند.  عکس این پدیده ها همیشه درست نیست.

فیبوناچی: نخست در مقابل مرکب

3) مجموع هر ده عدد در دنباله 1 قابل تقسیم بر 1 است.

4) مجموع تمام اعداد فیبوناچی در دنباله تا هر نقطه، به اضافه 1، برابر است با عدد فیبوناچی دو قدم جلوتر از آخرین عدد اضافه شده.

5) مجموع مجذورهای هر دنباله متوالی اعداد فیبوناچی که از اولین I شروع می شود همیشه با آخرین عدد دنباله انتخابی برابر با عدد بالاتر بعدی خواهد بود.

6) مربع یک عدد فیبوناچی منهای مربع دومین عدد زیر آن در دنباله همیشه یک عدد فیبوناچی است.

7) مربع هر عدد فیبوناچی برابر است با عدد قبل از آن در دنباله ضرب در عدد بعد از آن در دنباله به علاوه یا منهای 1. مثبت 1 و منهای 1 در طول دنباله متناوب هستند.

8) مربع یک عدد فیبوناچی Fn به اضافه مربع فیبوناچی بعدی Fn+1 برابر است با عدد فیبوناچی F فرمولf2n+1=n+ n+1 برای مثلث های قائم الزاویه قابل اعمال است، که مجموع  مربع دو ضلع کوتاهتر برابر است با مربع بلندترین ضلع.  در سمت راست یک مثال با استفاده از11 F5,F6

9) یک فرمول نشان دهنده رابطه بین دو اعداد غیرمنطقی همه جا حاضر در ریاضیات، پی و فی، به شرح زیر است:

که  نشان دهنده موقعیت عددی اصطلاح در دنباله و Fn، خود عبارت را نشان می دهد.  در این حالت، عدد “1” فقط یک بار نشان داده می شود، به طوری که  ، و غیره.

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی 2

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر

اعداد فیبوناچی مجاور با 1.618 یا 1.597 به اضافه 0.021 مرتبط هستند.  اعداد فیبوناچی متناوب با 2.618 یا 2.584 به علاوه 0.034 مرتبط هستند.  و غیره  در جهت نزولی، اعداد فیبوناچی مجاور با 0.618 یا 0.610 به علاوه 0.008 مرتبط هستند.  اعداد فیبوناچی متناوب با 0.382 یا 0.377 به علاوه 0.005 مرتبط هستند.  جایگزین های دوم با 0.236 یا 0.233 به علاوه 0.003 مرتبط هستند.

اما امواج الیوت همچنین با چالش‌هایی نیز روبرو هستند. به عنوان مثال، توانایی انتشار آن‌ها در محیط‌های مختلف می‌تواند به دلیل تغییرات در شرایط جوی و محیطی متفاوت تحت تأثیر قرار گیرد. همچنین، تداخل با دیگر امواج الیوت یا موانع مختلف می‌تواند باعث ضعف یا از دست رفتن سیگنال‌های ارسالی شود.

جایگزین های سوم با 0.146 یا 0.144 به علاوه 0.002 مرتبط هستند.  جایگزین های چهارم با 0.090 یا 0.089 به علاوه 0.001 مرتبط هستند.  جایگزین های پنجم با 0.056 یا 0.055 به علاوه 0.001 مرتبط هستند.  جایگزین های ششم تا دوازدهم با نسبت هایی مرتبط هستند که خود هزارم اعداد فیبوناچی هستند که با 0.034 شروع می شوند.

کتاب تحلیل امواج الیوت رابرت پریچر

جالب است که با این تجزیه و تحلیل، نسبت بین سیزدهمین اعداد فیبوناچی متناوب، سری را در 001.001 شروع می کند، یک هزارم نقطه شروع!  از همه لحاظ، ما واقعاً خلقی از “مثل از مشابه”، “تکثیر در یک سریال بی پایان” داریم، که ویژگی های “پیوندآورترین روابط ریاضی” را آشکار می کند، همانطور که طرفداران آن آن را توصیف کرده اند.

در نهایت، توجه می کنیم که1.618=2/(1+ ) و618.=2/(1- ) ، که در آن2.236=  .5مهمترین عدد در اصل موج است و جذر آن یک کلید ریاضی برای فی است.

1.618 (یا 0.618) به عنوان نسبت طلایی یا میانگین طلایی شناخته می شود.  نسبت های آن برای چشم و گوش خوشایند است.  این در سراسر زیست شناسی، موسیقی، هنر و معماری ظاهر می شود.  ویلیام هافر در دسامبر 1975 در مجله اسمیتسونیان نوشت:

نسبت 0.618034 به 1 مبنای ریاضی شکل کارت های بازی و پارتنون، آفتابگردان ها و صدف های حلزون، گلدان های یونانی و کهکشان های مارپیچی فضای بیرونی است.  یونانیان بیشتر هنر و معماری خود را بر این نسبت بنا کردند.  آنها آن را «میانگین طلایی» نامیدند.  خرگوش‌های آبراکادابریک فیبوناچی در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها ظاهر می‌شوند.  اعداد بدون شک بخشی از یک هارمونی طبیعی عرفانی هستند که احساس خوبی دارند، به نظر خوب می رسند و حتی صداهای خوبی دارند.

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی 2

به عنوان مثال، موسیقی مبتنی بر اکتاو 8 نت است.  در پیانو این با 8 کلید سفید، 5 کلید سیاه – در کل 13 نمایش داده می شود.  تصادفی نیست که هارمونی موسیقایی که به نظر می‌رسد بیشترین رضایت را به گوش می‌دهد، ششم اصلی است.  نت E با نسبت 0.62500 به نت C می لرزد. تنها با فاصله 0.006966 از میانگین طلایی دقیق، نسبت ششم اصلی ارتعاشات خوبی را در حلزون گوش داخلی ایجاد می کند – اندامی که اتفاق می افتد.  به شکل مارپیچ لگاریتمی.

کتاب اصول امواج الیوت رابرت پریچر

وقوع پیوسته اعداد فیبوناچی و مارپیچ طلایی در طبیعت دقیقاً توضیح می دهد که چرا نسبت 0.618034 به 1 در هنر بسیار خوشایند است.  انسان می تواند تصویر زندگی را در هنر ببیند که بر اساس میانگین طلایی است.

نکته: منظور نویسنده از ششم ماژور به سی شارپ یا ششم مینور به سی است.- اد.

طبیعت از نسبت طلایی در صمیمی‌ترین بلوک‌های سازنده‌اش و در پیشرفته‌ترین الگوهایش استفاده می‌کند، به شکل‌هایی به کوچکی ریزلوله‌ها در مغز و مولکول دی ان ای(نگاه کنید به شکل 3-9) تا فواصل و دوره‌های سیاره‌ای.  در پدیده های متنوعی مانند آرایش شبه بلوری، انعکاس پرتوهای نور بر روی شیشه، مغز و سیستم عصبی، آرایش موسیقی، و ساختار گیاهان و حیوانات نقش دارد.

با این حال، با توسعه فناوری‌های پیشرفته‌تر، مشکلات مرتبط با امواج الیوت به شدت کاهش یافته و این امواج همچنان به عنوان یکی از ابزارهای مهم در علم فیزیک و فناوری به کار گرفته می‌شوند.

علم به سرعت نشان می دهد که در واقع یک اصل تناسبی اساسی در طبیعت وجود دارد.  به هر حال، شما این کتاب را با دو تا از پنج ضمیمه خود نگه دارید، که دارای سه قسمت مشترک، پنج رقم در انتها، و سه بخش به هم پیوسته به هر رقم است، یک پیشروی 5-3-5-3 که به خوبی اصل موج نشان می دهد.

کتاب راهنمای امواج الیوت رابرت پریچر

بخش طلایی

هر طولی را می توان به گونه ای تقسیم کرد که نسبت بین قسمت کوچکتر و قسمت فیبوناچی بزرگتر معادل نسبت بین قسمت بزرگتر و کل باشد (شکل 3-3 را ببینید).  این نسبت همیشه 0.618 است.

بخش طلایی در سراسر طبیعت رخ می دهد.  در واقع، بدن انسان در همه چیز، از ابعاد بیرونی گرفته تا آرایش صورت، ملیله ای از برش های طلایی است (شکل 3-9 را ببینید).  پیتر تامپکینز می‌گوید: «افلاطون در تیمائوس خود تا آنجا پیش رفت که فی و نسبت بخش طلایی حاصل از آن را پیونددهنده‌ترین روابط ریاضی دانست و آن را کلیدی برای فیزیک کیهان می‌داند.

”  در قرن شانزدهم، یوهانس کپلر، در نوشتن در مورد طلایی، یا “بخش الهی” گفت که این بخش تقریباً تمام آفرینش را توصیف می کند و به طور خاص نمادی از آفرینش خدا از “مثل از مشابه” است.  انسان از ناحیه ناف به یک بخش طلایی تقسیم می شود.  میانگین آماری تقریباً 0.618 است.  این نسبت به طور جداگانه برای مردان صادق است، و به طور جداگانه برای زنان، نماد خوبی از ایجاد “مثل از شبیه”.  آیا پیشرفت بشر نیز آفرینش «مثل از شبیه» است؟

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی
دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی

 

دانلود رایگان کتاب امواج الیوت رابرت پریچر pdf

بنابراین، در این مورد + = ، یا5= . پس طول خط EB باید جذر 5 باشد. مرحله بعدی در ساخت یک مستطیل طلایی این است که خط CD را گسترش دهید و EG برابر با جذر 5 یا 2.236 شود.  واحد طول، همانطور که در شکل 3-5 نشان داده شده است.  پس از تکمیل، اضلاع مستطیل ها به نسبت نسبت طلایی هستند، بنابراین هر دو مستطیل AFGC و BFGD مستطیل های طلایی هستند. شواهد به شرح زیر است:

دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی
دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر ترجمه فارسی

 

از آنجایی که اضلاع مستطیل ها به نسبت طلایی هستند، پس مستطیل ها طبق تعریف مستطیل های طلایی هستند.

آثار هنری با آگاهی از مستطیل طلایی بسیار افزایش یافته است.  شیفتگی ارزش و کاربرد آن به ویژه در مصر باستان و یونان و در دوران رنسانس، همه نقاط اوج تمدن، قوی بود.  لئوناردو داوینچی معنای بزرگی را به نسبت طلایی نسبت داد.

ظاهراً نسبت فی بر بیننده فرم ها تأثیر می گذارد. آزمایشگران تشخیص داده اند خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد که مردم آن را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر می دانند.  به عنوان مثال، از آزمودنی ها خواسته شده است که یک مستطیل را از گروهی از انواع مختلف مستطیل انتخاب کنند.  انتخاب متوسط ​​معمولاً نزدیک به شکل مستطیل طلایی است.  وقتی از آزمودنی‌ها خواسته می‌شود که از یک میله با دیگری به روشی که بیشتر دوست دارند عبور کنند، معمولاً از یکی برای تقسیم دیگری به نسبت فی استفاده می‌کنند.

در علم فیزیک، استفاده‌های دیگری برای امواج الیوت وجود دارد. به عنوان مثال، در پزشکی، امواج الیوت به عنوان ابزاری برای تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فناوری‌هایی مانند امواج فوق‌صوتی و مغناطیسی، که از امواج الیوت بهره می‌برند، برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شوند.

پنجره‌ها، قاب‌های عکس، ساختمان‌ها، کتاب‌ها و صلیب‌های قبرستان اغلب به مستطیل‌های طلایی نزدیک می‌شوند.  مانند بخش طلایی، ارزش مستطیل طلایی به سختی محدود به زیبایی است، اما ظاهراً عملکردی نیز دارد.

دانلود رایگان کتاب امواج الیوت رابرت پریچر

در میان مثال‌های متعدد، قابل توجه‌ترین آن این است که مارپیچ دوگانه دی ان ای ، خود مستطیل‌های طلایی دقیقی را در فواصل منظم از پیچش‌های خود ایجاد می‌کند (شکل 3-9 را ببینید).

در حالی که بخش طلایی و مستطیل طلایی نمایانگر اشکال ایستا از زیبایی و عملکرد زیبایی‌شناختی طبیعی و مصنوعی هستند، نمایش یک پویایی زیباشناختی دلپذیر، یک پیشرفت منظم رشد یا پیشرفت، به‌طور مؤثرتر توسط یکی از برجسته‌ترین آنها ساخته می‌شود.  مارپیچ طلایی در جهان شکل می گیرد.

مارپیچ طلایی

همچنین، در علم رادار و نظامی، امواج الیوت برای تشخیص و ردیابی اشیاء و هدف‌ها استفاده می‌شوند. رادارها از امواج الیوت برای ارسال سیگنال‌هایی که با برخورد با اشیاء انعکاس می‌یابند، و سپس دریافت و تحلیل این سیگنال‌ها برای تعیین موقعیت و حرکت اشیاء استفاده می‌کنند.

دانلود رایگان کتاب امواج الیوت رابرت پریچر

خطوط نقطه چین که خود به نسبت طلایی با یکدیگر هستند، مستطیل ها را به صورت مورب نصف می کنند و مشخص می کنند.  مرکز نظری مربع های چرخشی  از نزدیک این نقطه مرکزی، می توانیم مارپیچ نشان داده شده در شکل 3-7 را با اتصال با منحنی نقاط تقاطع برای هر مربع چرخان، به ترتیب افزایش اندازه رسم کنیم.  همانطور که مربع ها به سمت داخل و خارج می چرخند، نقاط اتصال آنها یک مارپیچ طلایی را نشان می دهد.

علاوه بر این، امواج الیوت در تکنولوژی‌های مدرن ارتباطات بی‌سیم نیز نقش بسیار مهمی دارند. تکنولوژی‌هایی مانند شبکه‌های وایرلس، بلوتوث، و وای-فای از امواج الیوت برای ارسال و دریافت اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

در نهایت، با پیشرفت فناوری و تحقیقات بیشتر در زمینه فیزیک موج‌ها، امیدواریم که استفاده‌های جدیدتر و موثرتری از امواج الیوت کشف شود و این پدیده مهم بهبود و توسعه یابد تا بتواند بهترین کاربردهای خود را در علم و فناوری امروزی داشته باشد.

‫4/5 ‫(1 نظر)

1 دیدگاه برای دانلود کتاب امواج الیوت رابرت پریچر فارسی

  1. رسول

    خوب بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *