دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
12,000 تومان
کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری توسط ساغر آشوری و مریم رسولی ترجمه شده است.این کتاب ثبت اثر شده و دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری نام دیگر کتاب رسیدن به بله اثر راجر فیشر و ویلیام یوری

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت  سرچ می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 173 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

 

 

 

 

 

مذاکره یک هنر و علم است که در بسیاری از جوانب زندگی، از روابط شخصی تا مذاکرات سیاسی و تجاری، نقش اساسی دارد. اصول و فنون مذاکره برای دستیابی به نتایج مطلوب و حل و فصل مسائل باید به درستی رعایت شوند. این اصول و فنون شامل چند بُعد اساسی هستند که در زیر به تشریح آن‌ها می‌پردازم.

یکی از اصول اساسی مذاکره، ارتباط موثر است. ارتباط موثر به معنای برقراری ارتباط دوطرفه و باز کردن خطوط ارتباطی میان طرفین است. این اصل اهمیت بسیاری در مذاکرات دارد زیرا ارتباطات مؤثر به برقراری اعتماد و درک متقابل کمک می‌کند که اساسی‌ترین عامل‌ها برای یک مذاکره موفق هستند.

مشکل را قبل از پاسخ خود قرار دهید.  در صحبت با شخصی که نمایندهیک شرکت ساختمانی است، ممکن است بگویید: “ما معتقدیم که باید در عرض چهل و هشت ساعت دور پروژه حصاری بسازید و بلافاصله از شروع کار باید سرعت کامیون های خود را در خیابان اوک به پانزده مایل در ساعت محدود کنید.  حالا بگذارید به شما بگویم چرا…” اگر این کار را بکنید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که او به دلایل گوش نمی دهد.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر
دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

او موضع شما را شنیده و بدون شک مشغول تهیه استدلال علیه آن است.  او احتمالاً از لحن شما یا خود پیشنهاد ناراحت شده است.  در نتیجه، توجیه شما از سوی او به کلی از بین خواهد رفت.  اگر می خواهید کسی گوش دهد و استدلال شما را بفهمد، ابتدا علایق و استدلال خود را بیان کنید و بعد نتیجه گیرییا پیشنهادات خود را بیان کنید.  ابتدا به شرکت در مورد خطراتی که برای کودکان خردسال ایجاد می کند و شب هایبی خوابی خود بگویید.  سپس آنها با دقت گوش می دهند، اگر فقط سعی کنند بفهمند که شما در مورد این سوال به کجا می رسید.  و وقتی به آنها بگویید، دلیل آن را خواهند فهمید.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری
دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری

به جلو نگاه کن نه به عقب  جای تعجب است که ما چقدر به گفته یا انجام دیگری واکنش نشان می دهیم.  دو نفر اغلب در الگوی گفتمانی قرار می گیرند که شبیه مذاکره است، اما واقعاً چنین هدفی ندارد.  آن‌ها بر سر موضوعی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و صحبت‌ها طوری پیش می‌رود که انگار به دنبال توافق هستند.  در واقع، این بحث به عنوان یک مراسم یا صرفاً یک سرگرمی انجام می شود.  هر یک درگیر امتیاز دادن به دیگرییا جمع‌آوری شواهدی برای تأیید دیدگاه‌هایی در مورد دیگری است که مدت‌هاست مطرح بوده و قرار نیست تغییر داده شود.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری pdf

سوال “چرا؟”  دو معنی کاملا متفاوت دارد  فرد به دنبال علتی به عقب نگاه می کند و رفتار خود را آن گونه که رویدادهای قبلی تعیین کرده است، در نظر می گیرد.  دیگری به دنبال هدفی است و رفتار ما را تابع اراده آزاد ما می داند.  ما لازم نیست وارد بحث فلسفی بین اراده آزاد و جبر شویم تا تصمیم بگیریم چگونه عمل کنیم.  یا اراده آزاد داریمیا مصمم است طوری رفتار کنیم که انگار داریم.

در کنار ارتباط موثر، برقراری هدفمند ارتباطات نیز بسیار حیاتی است. این به معنای ارسال پیام‌های واضح و دقیق و درک پیام‌های مقابل است. از این رو، اهمیت توجه به نحوه صحبت کردن، استفاده از زبان بدن، و شنیدن فعالانه بسیار بالاست. این کار باعث می‌شود که هر دو طرف به درستی متوجه نقاط قوت و ضعف یکدیگر شوند و بهترین تصمیمات ممکن را بگیرند.

علاوه بر این، اصل مذاکره با توجه به منافع مشترک نیز بسیار حیاتی است. مذاکره‌کنندگان باید به دنبال راهکارهایی باشند که هر دو طرف راضی و پایبند به توافقات نهایی کنند. این اصل نشان دهنده اهمیت توانایی تلفیق مصالح مختلف و پیدا کردن راه‌حل‌هایی است که همه طرف‌ها را به نفع خود بیاورد.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری pdf

در هر صورت، ما انتخاب می کنیم.  ما می توانیم انتخاب کنیم که به عقب دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری نگاه کنیمیا به جلو نگاه کنیم.  اگر در مورد جایی که دوست دارید بروید صحبت کنید تا اینکه از کجا آمده اید، علایق خود را بهتر برآورده خواهید کرد.  به جای بحث کردن با طرف مقابل در مورد گذشته – در مورد هزینه های سه ماهه گذشته (که خیلی زیاد بود)، اقدام هفته گذشته (که بدون اختیار کافی انجام شد)، یا عملکرد دیروز (که کمتر از حد انتظار بود) – در مورد آنچه می خواهید داشته باشید صحبت کنید.  در آینده اتفاق بیفتد  به جای اینکه از آنها بخواهید آنچه را که دیروز انجام داده اند توجیه کنند، بپرسید: “چه کسی باید فردا چه کاری انجام دهد؟”  ملموس اما انعطاف پذیر باشید.  در یک مذاکره می خواهید بدانید به کجا می روید و در عین حال پذیرای ایده های تازه باشید.  برای اجتناب از تصمیم گیری دشوار در مورد اینکه چه چیزی راضی شوند، مردم اغلب بدون هیچ طرح دیگری وارد مذاکره می شوند جز اینکه با طرف مقابل بنشینند و ببینند که چه چیزی پیشنهادیا تقاضا می کنند.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر
دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

بسیاری از چیزهایی که معامله گران موضعی امیدوارند با یک موقعیت باز به دست آورند، می توانند به همان اندازه با یک پیشنهاد گویا که سخاوتمندانه از علاقه شما مراقبت می کند، به خوبی انجام دهند.  به عنوان مثال، در یک دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری مذاکره قرارداد بیسبال،یک نماینده ممکن است بگوید که “5،000،000 دلار در سال، رقمی است که باید علاقه هندرسون را برای دریافت دستمزدی که احساس می کند ارزشش را دارد، برآورده کند. چیزی در مورد یک قرارداد پنج ساله باید  نیاز او به امنیت شغلی را برآورده کند.”

دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

اینجا مکانی در مذاکره برای صرف انرژی های تهاجمی شماست.  طرف مقابل با توجه به منافع خود، انتظارات بیش از حد خوش بینانه ای از طیف توافقات احتمالی خواهد داشت.  اغلب عاقلانه‌ترین راه‌حل‌ها، راه‌حل‌هایی هستند که بیشترین سود را برای شما در حمایت قوی از منافعتان به همراه دارند.  دو مذاکره کننده که هر کدام به شدت برای منافع خود فشار می آورند، اغلب خلاقیتیکدیگر را در اندیشیدن به راه حل های سودمند متقابل تحریک می کنند.

شرکت ساختمانی که نگران تورم است، ممکن است برای کاهش هزینه ها و انجام به موقع کار ارزش زیادی قائل شود.  ممکن است مجبور شوید آنها را تکان دهید.  برخی احساسات صادقانه ممکن است به بازیابی تعادل بهتر بین سود و زندگی کودکان کمک کند.  اجازه ندهید تمایل شما به مصالحه، شما را از اجرای عدالت در مورد مشکلتان باز دارد.  “مطمئناً شما نمی گویید که ارزش زندگی پسر من از قیمتیک حصار کمتر است. شما این را در مورد پسر خود نمی گویید. من فکر نمی کنم شما یک فرد بی احساس هستید، آقای جنکینز. بیایید بفهمیم.

چگونه این مسئله را می توان حل کرد.”  اگر آنها شخصاً با حمله به مشکل احساس خطر کنند، ممکن است حالت تدافعی پیدا کنند و دیگر گوش ندهند.  به همین دلیل مهم است که مردم را از مشکل جدا کنیم.  بدون سرزنش مردم به مشکل حمله کنید.  حتی فراتر بروید و شخصاً از آنها حمایت کنید: با احترام به آنها گوش دهید، به آنها ادب نشان دهید، قدردانی خود را از زمان و تلاش آنها ابراز کنید، حداقل هزینه برای طرف مقابل را کاهش دهید.

در نهایت، احترام به طرف مقابل نیز از جمله اصول مهم مذاکره است. این احترام نه تنها به موقعیت اخلاقی مذاکره‌کنندگان افزوده می‌شود، بلکه باعث می‌شود که مذاکره در یک فضای مثبت و سازنده انجام شود که احتمال موفقیت آن را افزایش می‌دهد.

به زودی.  به آنها نشان دهید که شما به مشکل حمله می کنید نه آنها.  یکی از قانون های مفید این است که از انسان های طرف مقابل حمایت مثبتی داشته باشید که قدرتی برابر با قدرتیکه بر روی مشکل تأکید می کنید. دانلود کتاب حرکت شناسی آرتی فلوید این ترکیب حمایت و حمله ممکن است ناسازگار به نظر برسد.  از نظر روانشناسی، این است؛  ناسازگاری به کارکرد آن کمک می کند.  یک نظریه معروف روانشناسی، نظریه ناهماهنگی شناختی، معتقد است که مردم از ناسازگاری متنفرند و برای از بین بردن آن اقدام خواهند کرد.  با حمله به یک مشکل، مانند سرعت زیاد و همزمان دادن پورت، ناهماهنگی شناختی برای او ایجاد می کنید.

برای غلبه بر این ناهماهنگی، او وسوسه می‌شود که خود را از مشکل جدا کند تا در انجام کاری در مورد آن به شما بپیوندد.  مبارزه سخت بر سر مسائل اساسی، فشار را برای راه حل مؤثر افزایش می دهد.  حمایت از انسان های طرف مقابل باعث بهبود روابط شما و افزایش احتمال دستیابی به توافق می شود.  این ترکیبی از پشتیبانی و حمله است که کار می کند.

کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر
کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

هر کدام به تنهایی به احتمال زیاد کافی نیست.  مذاکره سخت برای منافع خود به معنای بسته بودن به دیدگاه طرف مقابل نیست.  کاملا برعکس.  اگر علایق آنها را در نظر نگیرید و خود را برای پیشنهادات آنها باز نشان دهید، به سختی می توانید انتظار داشته باشید طرف مقابل به علایق شما گوش دهد و در مورد گزینه هایی که پیشنهاد می کنید بحث کند.  مذاکره موفق مستلزم قاطعیت و باز بودن است.

4 گزینه هایی برای سود متقابل اختراع کنید

مورد مذاکره اسرائیل و مصر در مورد اینکه چه کسی باید چه مقدار از شبه جزیره سینا را حفظ کند، هم مشکل بزرگ در مذاکره و هم یک فرصت کلیدی را نشان می دهد.  مشکل یک مشکل رایج است.  به نظر می رسد هیچ راهی دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری برای تقسیم پایی که هر دو طرف را راضی می کند وجود ندارد.  اغلب شما در حال مذاکره در یک بعد واحد هستید، مانند مقدار قلمرو، قیمتیک ماشین، مدت اجاره یک آپارتمان، یا اندازه کمیسیون فروش.  در مواقع دیگر شما با انتخابی روبرو می شوید که به نظر می رسد یکیایا برای طرف مقابل شما مطلوب است.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر pdf

با این حال، اغلب مذاکره کنندگان مانند کودکان ضرب المثل غیرنظامی در سینا می توانند تفاوتی ایجاد کنند که بر سر یک پرتقال نزاع کرده اند.  بعد از اینکه در نهایت موافقت کردند پرتقال را به دو نیم کنند، فرزند اول یک نیمه را برداشت، میوه را خورد و پوست آن را دور انداخت، در حالی که دیگری میوه را دور انداخت و از پوست نیمه دوم در پخت کیک استفاده کرد.  غالباً مذاکره کنندگان “پول را روی میز می گذارند” – آنها در صورت امکان به توافق نمی رسند، یا توافقی که به دست می آورند می توانست برای هر یک از طرفین بهتر باشد.  بسیاری از مذاکرات به جای کل میوه براییک طرف و پوست کامل برای طرف دیگر نصف پرتقال برای هر طرف ختم می شود.  چرا؟

تشخیص.  به همان اندازه که داشتن گزینه های زیاد ارزشمند است، افراد درگیر در مذاکره به ندرت نیاز به آنها را احساس می کنند.  در یک اختلاف، مردم معمولاً معتقدند که پاسخ درست را می دانند – دیدگاه آنها باید غالب باشد.  در یک مذاکره قرارداد، آنها به همان اندازه معتقدند که پیشنهاد آنها معقول است و باید پذیرفته شود، شاید با مقداری تعدیل در قیمت.  به نظر می رسد همه پاسخ های موجود در امتداد یک خط مستقیم بین موقعیت آنها و شما قرار دارند.

به احترام به طرف مقابل این معنا داده می‌شود که هر دو طرف به نظرات و نقاط نظر یکدیگر احترام گذاشته و آن‌ها را جدی می‌گیرند. این احترام موجب می‌شود که مذاکره‌کنندگان به جای ازمایش قدرت، به دنبال یافتن راه‌حل‌های مشترک و موافقت‌آمیز باشند. به این ترتیب، احتمال بروز تنش‌ها و اختلافات بیشتر کاهش می‌یابد و فرصت برای دستیابی به توافقات پایدارتر و بلندمدت افزایش می‌یابد.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر pdf

علاوه بر این، انعطاف‌پذیری نیز یکی از اصول مهم مذاکره است. مذاکره‌کنندگان باید آماده باشند تا با موقعیت‌ها و شرایط مختلفی که در طول مذاکره پیش می‌آید، سازگاری داشته باشند و به تغییرات و تنوع درخواست‌ها و نیازهای مختلف مقابله کنند. این انعطاف‌پذیری می‌تواند به ایجاد فرصت‌های جدید برای دستیابی به توافقات مفید کمک کند و موجب شکل‌گیری یک فضای مذاکره سازنده و پویا شود.

اغلب تنها تفکر خلاق نشان داده شده پیشنهاد تقسیم تفاوت است.  در اکثر مذاکرات چهار مانع عمده وجود دارد که مانع از ابداع گزینه های فراوان می شود: (1) قضاوت زودهنگام.  (2) جستجو برای پاسخ واحد.  (3) فرض یک پای ثابت.  و (4) فکر می کنند که “حل مشکل آنها مشکل آنهاست.”  برای غلبه بر این محدودیت ها، باید آنها را درک کنید.

قضاوت زودهنگام  اختراع گزینه ها به طور طبیعی به وجود نمی آید.  اختراع نکردن حالت عادی امور است، حتی زمانی که خارج از یک مذاکره استرس زا هستید.  اگر از شما بخواهند فردی را در جهان که شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است، نام ببرید، هر پاسخی که ممکن است شروع به پیشنهاد کنید، بلافاصله با تردیدها و تردیدهای شما روبرو خواهد شد.  چگونه می توانید مطمئن باشید که آن شخص شایسته ترین است؟  ممکن است ذهن شما خالی باشد، یا ممکن است چند پاسخ را که منعکس کننده تفکر متعارف باشد، بیرون بیاورید: “خب، شاید پاپ، یا رئیس جمهور.”  هیچ چیز به اندازه یک حس انتقادی برای ابداع مضر نیست که در انتظار ضربه زدن به اشکالات هر ایده جدید باشد.  قضاوت مانع تخیل می شود.  تحت فشار یک مذاکره آتی، حس انتقادی شما احتمالا تیزتر خواهد شد.  به نظر می رسد که مذاکره عملی نیاز به تفکر عملی دارد، نه ایده های وحشیانه.  ممکن است خلاقیت شما با حضور کسانی که در طرف مقابل هستند خفه شود.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره
دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره

فرض کنید در حال مذاکره با رئیس خود در مورد حقوق خود برای سال آینده هستید.  شما درخواست افزایش حقوق ۴۰۰۰ دلاری کرده اید.  رئیس شما 1500 دلار به شما پیشنهاد داده است، رقمی که شما اعلام کرده اید رضایت بخش نیست.

در شرایط پرتنشی مانند این بعید است که شروع به ابداع راه حل های تخیلی کنید.  ممکن است از این بترسید که اگر یک ایده نیمه کاره روشن مانند افزایش نیمی از افزایش حقوق و نیمی از مزایای اضافی را پیشنهاد کنید، ممکن است احمقانه به نظر برسید.

رئیس شما ممکن است بگوید، “جدی باشید. شما بهتر از آن می دانید. این دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری سیاست شرکت را به هم می زند. من حتی از این که شما آن را پیشنهاد کرده اید، تعجب می کنم.”  اگر در لحظه یک گزینه احتمالی برای گسترش افزایش در طول زمان اختراع کنید، ممکن است او آن را به عنوانیک پیشنهاد تلقی کند: “من آماده هستم تا بر این اساس مذاکره را آغاز کنم.”

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

از آنجایی که او ممکن است هر چیزی را که شما می گویید به عنوان تعهد تلقی کند، قبل از گفتن هر چیزی دو بار فکر می کنید.  همچنین ممکن است ترس داشته باشید که با اختراع گزینه ها، بخشی از اطلاعات را افشا کنید که موقعیت چانه زنی شما را به خطر می اندازد.

آخرین چیزی که به آن نیاز داریمیک دسته از ایده های مختلف است.”  از آنجایی که محصول نهایی مذاکره یک تصمیم واحد است، آنها می ترسند که بحث شناور آزاد فقط روند را به تاخیر بیاندازد و سردرگم کند.  اگر اولین مانع برای تفکر خلاق، انتقاد زودهنگام باشد، دومین مانع بسته شدن زودهنگام است.  با جست‌وجوی بهترین پاسخ از همان ابتدا، احتمالاً فرآیند تصمیم‌گیری عاقلانه‌تری را که در آن از بین تعداد زیادی پاسخ ممکن انتخاب می‌کنید، کوتاه می‌کنید.

فرض یک حرف ثابت.  توضیح سوم برای اینکه چرا ممکن است گزینه‌های کمی روی میز وجود داشته باشد این است که هر یک از طرفین وضعیت را اساساً به این صورت می‌بیند که یا/یایا من چیزی را که مورد اختلاف است دریافت می‌کنمیا شما انجام می‌دهید.  یک مذاکره اغلب به نظر یکبازی “مجموع ثابت” است.  100 دلار بیشتر برای شما با قیمتیک ماشینیعنی 100 دلار کمتر برای من.  اگر همه گزینه ها واضح هستند و من فقط با هزینه خودم می توانم شما را راضی کنم، چرا خودتان را اختراع کنید؟

فکر می کنند که “حل مشکل آنها مشکل آنهاست.”  آخرین مانع برای ابداع گزینه های واقع بینانه در نگرانی هر یک از طرفین تنها با منافع فوری خود نهفته است.  برای اینکهیک مذاکره‌کننده به توافقی برسد که منافع شخصی او را برآورده کند، باید راه‌حلی ایجاد کند که به نفع شخصی دیگری نیز توجه داشته باشد.  با این حال، درگیری عاطفی در یک طرف یک موضوع، دستیابی به جدایی لازم برای اندیشیدن راه‌های عاقلانه برای برآوردن منافع هر دو طرف را دشوار می‌کند: “ما به اندازه کافی مشکلات خودمان داریم؛ آنها می‌توانند از مشکلات خود مراقبت کنند.”

در نهایت، اصل حل اختلاف و توافق نیز بسیار حیاتی است. مذاکره‌کنندگان باید توانایی حل اختلافات و رسیدن به توافقات میان‌راه را داشته باشند. این به معنای پذیرش و درک اختلافات و سپس جستجوی راه‌حل‌هایی است که به هر دو طرف بپسند و به تأمین نیازها و مطالبات هر دو کمک کند. به این ترتیب، مذاکره‌کنندگان می‌توانند به جای به تعویق انداختن مسائل و تصمیم‌گیری‌ها، به سرعت به توافقات مناسب دست یابند و فرآیند مذاکره را به پایان برسانند.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر 1

همچنین غالباً بی میلی روانی برای مشروعیت بخشیدن به نظرات طرف مقابل وجود دارد.  به نظر می رسد که فکر کردن به راه هایی برای جلب رضایت آنها بی وفا باشد.  بنابراین، خودنگرانی کوته‌بینانه،یک مذاکره‌کننده را به سمت توسعه مواضع حزبی، استدلال‌های حزبی و راه‌حل‌هاییک طرفه سوق می‌دهد.

نسخه.  پس برای ابداع گزینه های خلاقانه، باید

(1) عمل اختراع گزینه ها را از عمل قضاوت کردن آنها جدا کنید.

(2) به جای جستجوییک پاسخ واحد، گزینه های روی میز را گسترده کنید.

(3) برای جستجوی منافع متقابل؛

(4) ابداع راه هایی برای آسان کردن تصمیم گیری های خود.  در زیر به هر دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری یک از این مراحل پرداخته شده است.

اختراع را از رد کردن جدا کنید.  از آنجا که قضاوت مانع تخیل می شود، عمل خلاق را از عمل انتقادی جدا کنید.  فرآیند اندیشیدن به تصمیمات ممکن را از فرآیند انتخاب از میان آنها جدا کنید.  اول اختراع کن بعد تصمیم بگیر  به‌عنوان یک مذاکره‌کننده، حتماً خودتان اختراعات زیادی انجام خواهید داد.

این آسان نیست.  طبق تعریف، ابداع ایده‌های جدید مستلزم این است که به چیزهایی فکر کنید که قبلاً در ذهن شما نیستند.  بنابراین شما باید مطلوب بودن ترتیبدادن یک جلسه اختراع یا طوفان فکری را با چند همکار یا دوستان در نظر بگیرید.  چنین جلسه ای می تواند به طور موثر اختراع را از تصمیم گیری جدا کند.  یک جلسه طوفان فکری برای تولید ایده های زیادی برای حل مشکل در دست طراحی شده است.

قانون اساسی اصلی این است که همه انتقادات و ارزیابی ایده ها را به تعویق بیندازید.  این گروه به سادگی ایده هاییرا ابداع می کند بدون اینکه مکثی برای بررسی خوب یا بد، واقع بینانهیا غیر واقعی بودن آنها داشته باشد.  با حذف این موانع، یک ایده باید ایده دیگری را تحریک کند، مانند ترقه هایی که یکدیگر را به راه می اندازند.  در یک جلسه طوفان فکری، مردم نیازی به ترس ندارند که احمقانه به نظر برسند، زیرا ایده های وحشی به صراحت تشویق می شوند.

دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر pdf

و در غیاب طرف مقابل، مذاکره کنندگان نباید نگران افشای اطلاعات محرمانه یا داشتن ایده ای به عنوان یک تعهد جدی باشند.  هیچ راه درستی برای اجراییک جلسه طوفان فکری وجود ندارد.  بلکه باید آن را با نیازها و منابع خود تنظیم کنید.  در انجام این کار، ممکن است برای شما مفید باشد که دستورالعمل های زیر را در نظر بگیرید.

قبل از طوفان فکری:

  1. هدف خود را مشخص کنید. به این فکر کنید که دوست دارید با چه چیزی از جلسه خارج شوید.
  2. چند شرکت کننده را انتخاب کنید. معمولاً این گروه باید به اندازه کافی بزرگ باشد که یک تبادل محرک ایجاد کند، اما به اندازه کافی کوچک باشد که هم مشارکت فردی و هم اختراع آزاد را تشویق کند – معمولاً بین پنج تا هشت نفر.
  3. محیط را تغییر دهید. زمانی و مکانی را انتخاب کنید که جلسه را تا حد امکان از بحث های معمولی متمایز کند.  هر چه یک جلسه طوفان فکری با یک جلسه معمولی متفاوت تر به نظر برسد، تعلیق قضاوت برای شرکت کنندگان آسان تر است.
  4. یک فضای غیررسمی طراحی کنید. چه چیزی برای آرامش شما و دیگران لازم است؟  ممکن است با یک نوشیدنی صحبت کنید،یا در یک اقامتگاه تعطیلات در یک مکان زیبا صحبت کنید،یا به سادگی کراوات و ژاکت خود را در طول جلسه درآورید و یکدیگر را با نام کوچک صدا کنید.
  5. یک تسهیل کننده انتخاب کنید. یک نفر در جلسه باید تسهیل کند – تا جلسه را در مسیر درست نگه دارد، مطمئن شود که همه فرصت صحبت کردن دارند، قوانین اساسی را اجرا کنند، و با پرسیدن سؤال، بحث را تحریک کنند.

در طول طوفان فکری:

  1. شرکت کنندگان را در کنار هم و در مقابل مشکل بنشینید. جسمانی، روانی را تقویت می کند.  نشستن فیزیکی در کنار هم می تواند نگرش ذهنی مقابله با یک مشکل مشترک را تقویت کند.  افرادی که روبروییکدیگر قرار می گیرند تمایل دارند شخصاً پاسخ دهند و در گفتگو یا بحث شرکت کنند.  افرادی که کنار هم در نیم دایره ای از صندلی ها رو به تخته سیاه نشسته اند، تمایل دارند به مشکلی که در آنجا نشان داده شده است پاسخ دهند.
  2. قوانین اساسی از جمله قاعده عدم انتقاد را روشن کنید. اگر شرکت دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری کنندگان همگییکدیگر را نشناسند، جلسه با معرفی همه جانبه آغاز می شود و به دنبال آن قوانین اساسی روشن می شود.  هر نوع انتقاد منفی را غیرقانونی کنید.  اختراع مشترک ایده های جدیدی تولید می کند زیرا هر یک از ما فقط در محدوده های تعیین شده توسط مفروضات کاری خود اختراع می کنیم.  اگر ایده‌ها کنار گذاشته شوند، مگر اینکه برای همه شرکت‌کنندگان جذاب باشند، هدف ضمنی به پیشبرد ایده‌ای تبدیل می‌شود که هیچ‌کس آن را ساقط نخواهد کرد.  از سوی دیگر، اگر ایده های وحشی تشویق شوند، حتی آنهایی که در واقع به خوبی خارج از قلمرو ممکن قرار دارند، گروه ممکن است از این ایده ها گزینه های دیگری را ایجاد کند که ممکن است و هیچ کس قبلاً آنها را در نظر نمی گرفت.  قوانین اصلی دیگری که ممکن است بخواهید اتخاذ کنید این است که کل جلسه را غیرقابل ثبت کنید و از نسبت دادن ایده به هر شرکت کننده خودداری کنید.
  3. طوفان فکری. هنگامی که هدف جلسه مشخص شد، تصورات خود را رها کنید.  سعی کنید فهرست بلندبالایی از ایده‌ها ارائه دهید و از هر زاویه‌ای به سؤال نزدیک شوید.
  4. ایده ها را در نمای کامل ثبت کنید. ثبت ایده ها یا روی تخته سیاهیا بهتر، روی صفحات بزرگ کاغذ روزنامه، حس ملموسی از دستاورد جمعی به گروه می دهد.  این قانون عدم انتقاد را تقویت می کند.  تمایل به تکرار را کاهش می دهد.  و به تحریک ایده های دیگر کمک می کند.

پس از طوفان فکری:

  1. امیدبخش ترین ایده ها را ستاره دار کنید. پس از طوفان فکری، قانون عدم انتقاد را رها کنید تا امیدوار کننده ترین ایده ها را از بین ببرید.  شما هنوز در مرحله تصمیم گیری نیستید.  شما فقط ایده هایی را معرفی می کنید که ارزش توسعه بیشتر را دارند.  ایده هایی را که اعضای گروه فکر می کنند بهترین هستند علامت گذاری کنید.
  2. برای ایده های امیدوارکننده پیشرفت هایی ابداع کنید. یک ایده امیدوارکننده را در نظر بگیرید و راه هایی برای بهتر و واقعی تر کردن آن و همچنین راه هایی برای اجرای آن ابداع کنید.  وظیفه در این مرحله این است که ایده را تا جایی که می توانید جذاب کنید.  مقدمه انتقاد سازنده با این جمله: “آنچه که من در آن ایده بیشتر دوست دارم این است که …. شاید بهتر باشد اگر…؟”
  3. زمانی را برای ارزیابی ایده ها و تصمیم گیری تعیین کنید. قبل از جدایی،یک لیست انتخابی و بهبود یافته از ایده های جلسه تهیه کنید و زمانی را برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از این ایده ها و چگونه در مذاکره خود پیش بروید تعیین کنید.

طوفان فکری با طرف مقابل را در نظر بگیرید.  اگرچه دشوارتر از طوفان فکری با طرف خودتان است، اما طوفان فکری با افراد طرف مقابل نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد.  به دلیل افزایش خطر این که علیرغم قوانینی که براییک جلسه طوفان فکری وضع شده است، حرفی بزنید که به منافع شما پیش داوری کند، دشوارتر است.  ممکن است سهواً اطلاعات محرمانه را فاش کنیدیا طرف مقابل را به اشتباه گزینه ای را که شما در نظر گرفته اید با یک پیشنهاد سوق دهید.

همچنین، اصول و فنون مذاکره به مذاکره‌کنندگان کمک می‌کنند تا از منابع محدودی که در اختیار دارند به بهترین شکل استفاده کنند. این اصول شامل توانایی تحلیل و ارزیابی موقعیت، تعیین اولویت‌ها و مطالبات، و انتخاب راه‌حل‌های مناسب برای دستیابی به اهداف موردنظر می‌شود. این نوع تحلیل و برنامه‌ریزی دقیق، می‌تواند به مذاکره‌کنندگان کمک کند تا بهترین استراتژی‌ها را برای موفقیت در مذاکرات انتخاب کنند. ضمناً، اصول احترام به تفاوت‌ها و تنوع‌ها نیز در مذاکرات بسیار اهمیت دارد. در مذاکرات ممکن است با نظرات و انتظارات متفاوتی روبرو شویم. احترام به تفاوت‌ها و تنوع‌ها به مذاکره‌کنندگان کمک می‌کند تا با نظرات و انتظارات مختلف مواجه شده و راهکارهای مناسبی برای رسیدن به توافقات مشترک پیدا کنند. این احترام به تفاوت‌ها می‌تواند به رشد فردی و سازمانی کمک کند و باعث تقویت ارتباطات بین‌فردی و بین‌سازمانی شود.

با این وجود، جلسات طوفان فکری مشترک مزایای بزرگی در تولید ایده هایی دارد که منافع همه افراد درگیر را در نظر می گیرد، ایجاد فضایی برای حل مشکلات مشترک، و آموزش هر یک از طرفین در مورد نگرانی های طرف مقابل.  برای محافظت از خود در هنگام طوفان فکری با طرف مقابل، جلسه طوفان فکری را به صراحت از یک جلسه مذاکره که در آن افراد نظرات رسمی را بیان می کنند و در پرونده صحبت می کنند، متمایز کنید.  مردم به قدری به ملاقات برای رسیدن به توافق عادت دارند که هر هدف دیگری باید به دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری وضوح بیان شود.

کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

مجری: خوب، حالا بیایید ببینیم چه ایده هایی برای مقابله با این مشکل توقف کار غیرمجاز دارید.  بیایید سعی کنیم ده ایده را در پنج دقیقه روی تخته سیاه بیاوریم.  باشه بیا شروع کنیم.  تام؟  تام (آنلون): سرکارگرها باید بتوانند شکایتیکی از اعضای اتحادیه را در محل حل کنند.  تسهیل گر: خوب، من آن را پایین آوردم.  جیم، تو دستت را بالا گرفته ای.  جیم (مدیریت): یکی از اعضای اتحادیه باید قبل از هر اقدامی با سرکارگر خود در مورد مشکلی صحبت کند که – تام (آنلون): آن‌ها انجام می‌دهند، اما سرکارگرها گوش نمی‌دهند.  فاکلیتاتور: تام، لطفاً، هنوز انتقادی ندارم.  ما موافقت کردیم که آن را به بعد موکول کنیم، خوب؟  تو چطور، جری؟  به نظر می رسد ایده ای دارید.

جری (آنلون): وقتی موضوع اعتصاب پیش می‌آید، اعضای اتحادیه باید فوراً اجازه ملاقات در حمام را داشته باشند.  راجر (مدیریت): مدیریت می تواند موافقت کند که از حمام برای جلسات اتحادیه استفاده شود و می تواند با بستن درها و بیرون نگه داشتن سرکارگران از حریم خصوصی کارمندان اطمینان حاصل کند.

کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

در کنار اینها، اصول مدیریت زمان نیز در مذاکرات بسیار حیاتی است. مذاکره‌کنندگان باید توانایی مدیریت زمان خود را داشته باشند تا به نتیجه مطلوب در زمان معقول دست یابند. این شامل تعیین زمان متناسب برای هر مرحله از مذاکره، تعیین اولویت‌ها و تمرکز بر موضوعات اصلی، و اجرای برنامه‌های عملیاتی برای دستیابی به اهداف مذاکرات است. مدیریت زمان موثر می‌تواند به بهبود کارایی و کارآیی مذاکرات کمک کند و باعث تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا شود. به طور کلی، رعایت اصول و فنون مذاکره می‌تواند به بهبود کارایی، اثربخشی، و موفقیت در مذاکرات کمک کند و باعث ایجاد روابط سالم و پایداری بین طرفین شود.

کارول (مدیریت): در مورد اتخاذ این قانون که بدون دادن فرصتی به رهبران اتحادیه و مدیریت برای انجام آن در محل، اعتصابی وجود نخواهد داشت، چطور؟  جری (آنلون): در مورد تسریع روند شکایت و تشکیل جلسه در عرض بیست و چهار ساعت اگر سرکارگر و عضو اتحادیه بین خودشان حل و فصل نکنند، چطور؟  کارن (آنلون): آره.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *