دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

نوع فایل
پی دی اف
نویسنده
28,000 تومان
کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری ترجمه نسیبه ترتیبی ثبت اثر شده دارای کد شامد می باشد.هر گونه کپی برداری از تمام و یا قسمتی از محصول و انتشار غیر قانونی آن توسط افراد سودجو، بدون تذکر قبلی، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

دانلود کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی ویرایش 10 (آخرین ویرایش)

مشاوره و روان درمانی یکی از حوزه‌های مهم و حیاتی در حفظ و بهبود سلامت روان افراد است که در طول سال‌ها به یکی از راهکارهای اصلی در مقابله با مشکلات روانی و اجتماعی تبدیل شده است. این فرآیند متکی بر تعامل مستقیم بین مشاور و مشاوره است که به منظور بررسی و تحلیل مشکلات، شناخت عمیق‌تر از خود و دیگران، تغییر الگوهای ناکارآمد رفتاری، و پشتیبانی در فرآیند تغییر و بهبود ارایه می‌شود.

این کتاب یکی از منابع مهم کنکور و کارشناسی ارشد می باشد.این کتاب تمام نیاز های شما را در مورد مشاوره و روان درمانی برطرف می کند.مشاوره و روان درمانی از مشاغل رایجی نیستند که در کنار کار موسسات ورزشی مانند آکادمی های فوتبال در نظر گرفته شوند. بنابراین، این مقاله تأملی مختصر در مورد تحقیقات موجود با توجه به روشی که چنین مؤسساتی در حال حاضر با سلامت روان و رفاه کسانی که حمایت می‌کنند درگیر می‌کند، ارائه می‌کند. در انجام این کار، قبل از تمرکز بیشتر بر تحقیقاتی که چگونگی استفاده آکادمی های فوتبال از تئوری و درمان روانشناختی را مورد بررسی قرار می دهد، دنیای مشارکت ورزشی نخبگان در نظر گرفته می شود. این مقاله نتیجه‌گیری می‌کند که مشاوره و روان‌درمانی نقش مهمی در حمایت از افراد در تمام مراحل زندگی حرفه‌ای فوتبال دارند. با این حال، تعیین نقش دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی و مرزهای مشخص از سایر حرفه ها، مانند روانشناسی ورزشی، بسیار مهم است.

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری ترجمه نسیبه ترتیبی با کیفیت بسیار بالا به صورت رنگی و با قابلیت سرج می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 826 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.

برای دانلود بخشی از کتاب اینجا کلیک نمایید.

بخشی از کتاب:

فصل اول

مقدمه و مرور کلی

اهداف یادگیری

  • موضع فلسفی نویسنده را درک کنید.
    روش های پیشنهادی استفاده از این کتاب را مشخص کنید.
    بین هر مدل مشاوره معاصر که در این کتاب بحث شده تفاوت قائل شوید.
    مسائل کلیدی را در مورد استَن Stan شناسایی کنید.
    مسائل کلیدی را در مورد گوئن Gwen شناسایی کنید.

مقدمه
دانشجویان مشاوره می توانند با آشنایی با رویکردهای اصلی تمرین درمانی، سبک مشاوره متناسب با شخصیت خود را بدست آورند. این کتاب 11 روش مشاوره و روان درمانی را بررسی می کند، کلیدی هر روش را ارائه می دهد و در مورد ویژگی هایی مانند روند درمانی از جمله اهداف، رابطه درمانجو-درمانگر و روش های خاص مورد استفاده در شیوه مشاوره بحث می کند. این اطالعات به شما کمک می کند تا دیدگاه متعادلی در مورد ایده های اصلی هر یک از نظریه ها داشته باشید و شما را با تکنیک های عملی معمولا مشاورانی که به هر روش عمل می کنند، آشنا کنید. من شما را تشویق می کنم که ذهنیت آزاد داشته باشید و به طور جدی هم به مشارکت های منحصر به فرد و هم به محدودیت های خاص هر سیستم درمانی ارائه شده در قسمت 2 توجه کنید.

دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

یکی از جنبه‌های مهم مشاوره و روان درمانی، ایجاد یک فضای امن و متعادل برای بیان احساسات و افکار ناگفته است. افرادی که به مشاوره مراجعه می‌کنند، ممکن است با مسائلی مانند اضطراب، افسردگی، استرس، مشکلات ارتباطی، یا مسائل خانوادگی روبرو باشند که نیازمند یک فرآیند بازتوانی و پشتیبانی روانی هستند.

کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی

تنها با گذراندن یک دوره مقدماتی در نظریه مشاوره نمی توانید دانش و تجربه مورد نیاز برای تلفیق رویکردهای مختلف را بدست آورید. این فرآیند سال ها به مطالعه ، آموزش و تجربه مشاوره عملی نیاز دارد. با این وجود ، من یک انسجام فردی را به عنوان چارچوبی برای آموزش حرفه ای مشاوران توصیه می کنم. هنگامی که دانشجویان با یک مدل واحد ارائه می شوند و انتظار می رود که به تنهایی در آن مشترک شوند ، هنگام کار با طیف متنوعی از درمانجو های آینده ، تأثیر آنها محدود خواهد شد. اگرچه تلفیقی بدون انضباط از رویکردها می تواند بهانه ای برای عدم موفقیت در ایجاد منطقی برای پایبندی سیستماتیک به برخی از مفاهیم و تکنیک های توسعه یافته آنها باشد. دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی و انتخاب قسمت هایی از بین روشهای مختلف درمانی آسان است زیرا آنها از تعصبات و عقاید ما پشتیبانی می کنند. با مطالعه مدلهای ارائه شده در این کتاب ، شما درک بهتری از نحوه ادغام مفاهیم و فنون از رویکردهای مختلف هنگام تعریف تلفیق شخصی و چارچوب مشاوره خواهید داشت.

کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی

هر رویکرد درمانی دارای ابعاد مفیدی است. این مسئله “درست ” یا “غلط ” بودن یک نظریه نیست ، زیرا هر نظریه سهم منحصر به فردی در درک رفتار انسان دارد و پیامدهای منحصر به فردی برای شیوه مشاوره دارد. پذیرش اعتبار یک الگو لزوماً به معنای رد سایر الگو ها نیست. کثرت گرایی نظری ، به ویژه در جامعه ای که به طور فزاینده ای متنوع است ، جای مشخصی دارد. اگرچه من پیشنهاد می کنم که در استفاده از رویکردهای متنوع در تلفیق شخصی خود – و یا رویکرد یکپارچه برای مشاوره – آزاد باشید ، بگذارید من هشدار دهم که اگر بخواهید همه چیز را یک باره یاد بگیرید ، به خصوص اگر این دوره مقدماتی شما باشد ، دچار آشفتگی و سردرگمی نظریه های مشاوره می شوید.

دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری
دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

می توان ابتدا برای بدست آوردن نمای کلی از گرایش های اصلی نظری ، و سپس یادگیری یک رویکرد خاص با غرق شدن در آن رویکرد برای مدتی ، به جای درک سطحی بسیاری از رویکردهای نظری، شرح حالی ایجاد کرد. دیدگاه یکپارچه به صورت تصادفی توسعه نیافته است؛ بلکه یک روند مداوم است که به خوبی فکر شده است. ادغام موفقیت آمیز مفاهیم و فنون از الگو های متنوع ، مستلزم سالها تمرین تأمل و مطالعه زیاد در مورد نظریه های مختلف است. در فصل 15 ، من در مورد روش های شروع طراحی یکپارچه رویکرد شما به دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی مشاوره ، با عمق بیشتری بحث می کنم.

کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

جایی که من قرار می گیرم
جهت گیری فلسفی من به شدت تحت تأثیر رویکرد وجودی است. از آنجا که این رویکرد مجموعه ای از تکنیک ها و روش ها را توصیه نمی کند ، من تکنیک هایی را از مدل های دیگر درمانی که در این کتاب ارائه شده است ، استخراج می کنم. مخصوصاً دوست دارم از تکنیک های نقش گزاری استفاده کنم. وقتی مردم صحنه هایی از زندگی خود را بازسازی می کنند ، تمایل دارند بیشتر از زمانی که صرفاً حکایاتی را درباره خود گزارش می کنند ، از نظر روانی درگیر شوند. من همچنین بسیاری از تکنیک های برگرفته از رفتار درمانی شناختی را گنجانده ام.

در مشاوره و روان درمانی، تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام به منظور رسیدن به اهداف مشخصی طراحی شده‌اند. این تکنیک‌ها شامل روش‌های متمرکز بر شناخت مانند روش‌های شناختی-رفتاری، روان‌درمانی مبتنی بر روابط، مداخله‌های مبتنی بر حل مسئله، و تکنیک‌های مدیتیشن و ذهن‌بازی می‌شوند.

تأکید روانکاوی بر رشد روانی- جنسی و روانی- اجتماعی مفید است. گذشته ما نقشی اساسی در شکل گیری شخصیت و رفتار فعلی ما دارد. من این ایده قطعی را به چالش می کشم که بشر نتیجه شرطی سازی اولیه آن است و بنابراین قربانی گذشته خود است. اما من معتقدم که کاوش در گذشته غالباً مفید است ، خصوصاً تا آنجا که گذشته همچنان بر مشکالت عاطفی یا رفتاری امروز تأثیر می گذارد. من برای تمرکز شناختی رفتاری بر چگونگی تأثیر تفکر ما بر نحوه احساس و رفتار ارزش قائل هستم . این روش های درمانی همچنین بر رفتار فعلی تأکید دارند. تفکر و احساس ابعاد مهمی هستند ، اما تأکید بیش از حد آن ها و شناخت در رفتار درمانجو ها ، می تواند اشتباه باشد. کاری که مردم انجام می دهند غالباً سرنخ خوبی از آنچه که واقعاً می خواهند ، را ارائه می دهد. من همچنین تأکید بر اهداف خاص و تشویق درمانجو ها برای تنظیم اهداف مشخص برای جلسات درمانی خود و زندگی را دوست دارم.

دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری
دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

رویکردهای بیشتری در حال توسعه روش هایی است که شامل همکاری بین درمانگر و درمانجو می شود ، و این اقدام درمانی را به مسئولیت مشترک تبدیل می کند. این رابطه مشترک ، همراه با آموزش روشهای استفاده از آنچه در درمان زندگی روزمره به درمانجو می آورند ، به درمانجو ها این قدرت را می دهد تا موضع فعالانه ای در دنیای خود داشته باشند. ضروری است که درمانجوها نه تنها در جلسات مشاوره بلکه در زندگی روزمره نیز فعال باشند. تکلیف ، که به طور مشترک توسط درمانجو ها و درمانگران طراحی شده است ، می تواند وسیله ای برای کمک به درمانجو ها در عملی کردن آنچه در حال یادگیری در درمان هستند، باشد.

مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

یک فرضیه مرتبط با من این است که ما می توانیم آزادی بیشتری را برای ساخت آینده خود به کار بگیریم. پذیرش مسئولیت شخصی به معنای این نیست که ما می توانیم هر چیزی که می خواهیم باشیم. واقعیت های اجتماعی ، زیست محیطی ، فرهنگی و بیولوژیکی اغلب اوقات آزادی انتخاب ما را محدود می کند. توانایی انتخاب را باید در زمینه های سیاسی – اجتماعی اعمال فشار یا ایجاد محدودیت در نظر گرفت. ظلم واقعیتی است که می تواند توانایی ما در انتخاب آینده را محدود کند. ما همچنین تحت تأثیر محیط اجتماعی خود هستیم و بسیاری از رفتارهای ما نتیجه یادگیری و شرطی سازی است. به عبارت دیگر، من معتقدم افزایش آگاهی از این نیروهای ضمنی ما را قادر می سازد تا این واقعیت ها را بررسی کنیم. بسیار مهم است که یاد بگیریم چگونه با نیروهای خارجی و داخلی که بر تصمیمات و رفتار ما تأثیر می گذارند کنار بیاییم.

دانلود کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی
دانلود کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

فمینیسم درمانی به آگاهی از چگونگی کمک شرایط محیطی و اجتماعی به مشکالت زنان و مردان و چگونگی اجتماعی شدن نقش جنسیتی منجر به عدم برابری جنسیتی کمک کرده است. خانواده درمانی به ما می آموزد که درک فرد جدا از زمینه سیستم امکان پذیر نیست. خانواده درمانی و فمینیسم درمانی هر دو بر این فرضیه بنا شده اند که توجه به ابعاد بین فردی و زمینه اجتماعی فرهنگی به جای تمرکز در حوزه درون روانشناختی ، ضروری است. این رویکرد جامع مشاوره فراتر از درک پویایی درونی ماست و به واقعیت های زیست محیطی و سیستمی تأثیرگذار بر ما می پردازد.

دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

در طول جلسات مشاوره، مشاور به عنوان یک راهنما و پشتیبان روانی، به افراد کمک می‌کند تا الگوهای ناکارآمد ذهنی و رفتاری خود را شناسایی کرده و جایگزین الگوهای سالم‌تر و مؤثرتری بکنند. این فرآیند اغلب نیازمند زمان و صبر است و باید با توجه به شرایط و نیازهای هر فرد، تنظیم شود.

دانلود کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی

فلسفه مشاوره من این فرضیه را که درمان منحصراً در “بهبود” بیماریهای روانشناختی است ، به چالش می کشد. چنین تمرکز بر روی مدل پزشکی ، عمل درمانی را محدود می کند زیرا به جای نقاط قوت ، بر کمبودها تأکید می کند. درعوض ، من با رویکردهای پست مدرن موافقم به فصل 13 مراجعه کنید ، که بر این فرض بنا شده است که مردم هنگام ساخت راه حل برای مشکالت خود ، منابع داخلی و خارجی نیز دارند. درمانگران اگر که به رسمیت بشناسند که درمانجو ها بیش از آسیب شناسی شایستگی دارند ، کامالً این افراد را متفاوت نگاه خواهند کرد. من هر فرد را دارای منابع و شایستگی هایی می دانم که می تواند در درمان کشف و ساخته شود.

روان درمانی فرآیندی از تعامل بین دو نفر است که هر دو از طریق فعالیت درمانی تغییر می کنند. در بهترین حالت ، این یک فرایند مشترک است که هم درمانگر و هم درمانجو را درگیر ساخت راه حل دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی مربوط به معجزه انضباط فردی زندگی می کند. بیشتر نظریه های توصیف شده در این کتاب بر ماهیت مشارکتی روان درمانی تأکید دارند.

دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری
دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

درمانگران در این کار قادر به تغییر درمانجو ها ، مشاوره سریع به آن ها و یا حل مشکالتشان، نیستند. در عوض ، مشاوران از طریق روند گفتگوی واقعی باعث بهبود درمانجو های خود می شوند. نوع فردی که یک درمانگر است همچنان مهمترین عامل تأثیرگذار بر درمانجو و ایجاد تغییر در آن است.

کتاب نظریه ها و کاربست مشاوره و روان درمانی ترجمه فارسی

اگر درمانگران از دانش گسترده نظری و عملی بالایی برخوردار باشند ، اما فاقد صفات انسانی مانند شفقت ، دلسوزی ، حسن نیت ، صداقت ، حضور داشتن، واقعی بودن و حساسیت باشند، بیشتر شبیه تکنسین ها هستند. من معتقدم کسانی که منحصراً به عنوان تکنسین کار میکنند ، تفاوت چشمگیری در زندگی درمانجو های خود نمی توانند ایجاد کنند. الزام است کتاب نظریه های رشد ویلیام کرین ترجمه فارسی که مشاوران ارزش ها ، نگرش ها و اعتقادات خود را به طور عمیق کشف کرده و برای افزایش آگاهی خود تالش کنند. در طول کتاب من شما را ترغیب می کنم که روش هایی را برای استفاده از آنچه می خوانید در زندگی شخصی خود پیدا کنید.

در نهایت، مشاوره و روان درمانی نه تنها به افراد کمک می‌کند تا با مشکلات خود مواجه شوند، بلکه آنها را به یافتن راه‌حل‌ها و استراتژی‌های موثرتر در مقابله با چالش‌های زندگی کمک می‌کند. این فرآیند می‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌ای در کیفیت زندگی و روابط فردی داشته باشد و به ایجاد تعادل و رضایت بیشتر در زندگی کمک کند.

انجام چنین کاری شما را فراتر از درک علمی این نظریه ها خواهد برد. با توجه به تسلط بر شیوه مشاوره و بکارگیری مناسب و مؤثر آن ها ، اعتقاد من این است که شما خودتان بهترین تکنیک هستید. تعامل شما با درمانجو های شما برای پیشبرد روند درمانی مفید است. جداسازی تکنیک هایی که استفاده می کنید از شخصیت و رابطه ای که با درمانجو خود دارید غیرممکن است.

دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری
دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

استفاده از تکنیک ها به درمانجو ها بدون در نظر گرفتن متغیرهای رابطه بی تأثیر است. تکنیک ها نمی توانند جایگزین کار سختی شوند که برای ایجاد یک رابطه سازنده درمانجو و درمانگر الزم است. اگرچه می توانید نگرش ها و مهارت ها را بیاموزید و دانش خاصی در مورد پویایی شخصیت و روند درمانی کسب کنید ، اما بیشتر درمان های موثر نتیجه استعداد هنری است.مشاور به مراتب بیشتر از یک تکنسین ماهر است.

مشاوره و روان درمانی به افراد کمک می‌کند تا بهترین نسخه خود را کشف کنند و به رشد و توسعه شخصی خود بپردازند. این فرآیند می‌تواند به افزایش آگاهی از خود، افزایش مهارت‌های ارتباطی، بهبود تصمیم‌گیری و مدیریت استرس، و افزایش سطح خودکارآمدی کمک کند. بسیاری از افرادی که به مشاوره مراجعه می‌کنند، در آغاز ممکن است احساس ناامیدی یا بی‌امیدی داشته باشند. اما با گذشت زمان و تلاش‌های مستمر، آنها می‌توانند به تغییرات مثبتی در زندگی خود دست یابند و با افزایش اعتماد دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی نفس و احساس کنترل بر زندگی، به رشد شخصی خود ادامه دهند.

دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

یکی از مزایای مشاوره و روان درمانی، این است که افراد می‌توانند در یک فضای محافظت‌شده و بدون تحکیمی، همه‌چیز را بیان کنند. این امکان اجازه می‌دهد تا افکار و احساسات داخلی که ممکن است به طور معمول مورد پنهان‌کاری قرار گرفته باشند، به راحتی بازگو شوند و تحلیل شوند.

 

‫3.3/5 ‫(8 نظر)

2 دیدگاه برای دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

  1. شیرزاد

    سلام کتاب قابلیت سرچ داره؟

    • adminمدیر سایت

      سلام بله تایپ شده س و قابلیت سرچ داره

  2. سارا فتحی

    سلام نسخه نهم با دهم متفاوته یا یکین؟

    • adminمدیر سایت

      سلام کمی متفاوته این کتاب نسخه دهم می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *